וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאנן דוהרטי, כוכבת "בוורלי הילס 90210", הלכה לעולמה בגיל 53

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 17:09

השחקנית, שנודעה בעיקר מתפקידיה ב"בוורלי הילס 90210" ו"מכושפות" נאבקה מאז 2015 בסרטן השד, שדעך ואחר כך חזר. בת 53 הייתה במותה

שאנן דוהרטי. Neilson Barnard/Getty Images for Hallmark Channel, GettyImages
שאנן דוהרטי/GettyImages, Neilson Barnard/Getty Images for Hallmark Channel

השחקנית שאנן דוהרטי הלכה לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. דוהרטי מוכרת בעיקר מתפקידיה כברנדה וולש בסדרה "בוורלי הילס 90210" ופרו בסדרה "מכושפות".

בנובמבר האחרון חשפה דוהרטי בריאיון למגזין פיפל כי מחלת סרטן השד שבה חלתה התפשטה לעצמות. היא אובחנה כחולת סרטן בפעם הראשונה בשנת 2015, ולאחר שנתיים של טיפולים הבריאה. אלא שהסרטן חזר בשנת 2019, וכעבור שנה עדכנה דוהרטי כי היא בשלב הרביעי, הקשה מכולם, של המחלה הסופנית. ביוני שעבר היא הודיעה כי הסרטן התפשט גם למוח.

דוהרטי נולדה בממפיס, טנסי לאמא בעלת מכון יופי ולאב יועץ משכנתא. היא החלה את דרכה על המסך בסדרת הטלוויזיה "Voyagers!" ובהמשך בגיל 11 בלבד זכתה לגלם את ג'ני ווילדר באדפטציה הטלוויזיונית לסדרה בית קטן בערבה. דוהרטי קיבלה את התפקיד לאחר שהרשימה את השחקן והמפיק מייקל לאנדון שהבחין בה בתוכנית "האב מרפי".

בשנת 1982, דוהרטי דובבה את הסרט המצוייר "על קסמים ועכברים" את דמותה של העכברה הקטנה ת'רזה בריסבי. בנעוריה גילמה דוהרטי את מגי מלין בקומדיית הנוער "Girls Just Want to Have Fun" לצד הלן האנט ושרה ג'סיקה פארקר.

דוהרטי שיחקה את קריס, הבת הבכורה מבין בני משפחת ווית'רספון בדרמה המשפחתית "הבית שלנו" אשר שודרה בסוף שנות ה-80 תפקיד שהעניק לה מספר מועמדויות בפרסי הנוער. היא המשיכה לזכות במועמדויות בזכות תפקידי אורח בפרקים של סדרות כמו "מאגנום", ו"איירוולף" אך פרצה לחיינו כברנדה וולש בסדרת הטלוויזיה בוורלי הילס 90210. שם שיחקה במשך 4 עונות את אחותו הקטנה של ברנדן. לאחר 4 עונות בתכנית כתבו את הדמות שלה החוצה ושלחו את הדמות ללמוד משחק בלונדון ברויאל אקדמי.

חייה האישיים של שאנן דוהרטי משכו לא מעט אש וכותרות לאורך השנים. הבנק המאוחד של קליפורניה הגיש תביעה נגדה בסך 36,000 $ לאחר ש-70 צ'קים שרשמה חזרו. באוקטובר שאנן הייתה נשואה לאשלי המילטון בנו של הבמאי ג'ורג' המילטון. השניים התגרשו בשנת 94'. דוהרטי הופיעה בעירום במגזין פלייבוי בדצמבר 1993 וכן הופיעה בכפולת עמודים שנה לאחר מכן.

לאחר מכן שיחקה ברשימת סרטי טלוויזיה, אך גם על המסך הגדול בסרטו של קווין סמית' "עכברי קניונים" בשנת 1995. היא שבה לשתף פעולה עם אהרון ספלינג במסגרת הסדרה "מכושפות", שם גילמה שוב את האחות הבכורה מבין שלוש המכשפות האחיות לבית האליוול, פרו. דוהרטי אפילו ביימה כמה פרקים בעונה השנייה והשלישית. היא עזבה את התוכנית ב-2001, בסוף העונה השלישית, בשל מתחים שנוצרו בינה ובין עמיתתה אליסה מילאנו. דוהרטי הייתה מועמדת בקטגוריית שחקנית הטלוויזיה המבטיחה בטקס פרסי הסאטורן לסרטי מד"ב, אימה ופנטזיה. באותה שנה נגזרו עליה עשרה ימים בכלא או 20 יום עבודות שירות ושלוש שנים על תנאי בגין נהיגה בגילופין. נגזר עליה גם לשלם 1500 דולר. ב-1999 הודיעה דוהרטי שהיא סובלת ממחלת קרוהן.

עוד בוואלה

נפרדים מד"ר רות: יועצת המין האהובה הלכה לעולמה בגיל 96

לכתבה המלאה

ב-2002 נישאה דוהרטי בשנית, הפעם לשחקן הפוקר ובעל אתר ההימורים ריק סלומון. נישואים שבוטלו אחרי תשעה חודשים. ב-2003 דגמנה שוב למגזין פלייבוי, הפעם בכתבה רחבת היקף בת 10 עמודים.

שאנן דוהרטי הפיקה וכיכבה בתוכנית ריאליטי בשם "Breaking Up with Shannen Doherty", במסגרתה ביצעה עבור אנשים מטלות "שחורות" של היום יום, כמו להיפרד מבני זוג או לספר לאנשים מה אחרים אומרים עליהם מאחורי גבם. התוכנית בוטלה אחרי עונה אחת בגלל נתוני רייטינג נמוכים.

ב-2007 בחר אתר AOL בדוהרטי כאחת מעשר המכשפות הטלוויזיוניות הגדולות בכל הזמנים. באותה שנה, 14 שנים אחרי שהופיעה על המסך בפעם האחרונה כברנדה וולש, התארחה השחקנית בקשת עלילתית בסדרת הבת "90210". דמותה של ברנדה הייתה בשלב ההוא שחקנית תיאטרון מצליחה ובמאית, שחזרה חוזרת כדי לביים מחזמר בתיכון.

ב-24 ביולי 2014 עלתה תוכנית הריאליטי "Off the Map with Shannen & Holly", יחד עם הולי מרי קומבס ששיחקה לצידה ב"מכושפות". התוכנית בת ששת הפרקים עקבה אחרי השתיים בטיול לאורך דרום מזרח ארה"ב. השתיים עצרו בערים כמו טנסי, מיססיפי, אלבמה, ג'ורג'יה ופלורידה במהלכן נהנו מפעילויות שהצופים בחרו עבורן ברשת.

במרץ 2010 השתתפה דוהרטי בעונה העשירית "רוקדים עם כוכבים" אך הודחה יחד עם בן זוגה שזכה פעמיים בעבר בתוכנית מארק בלס בשבוע השני של התוכנית בלבד. היא טענה שהיא רצתה להשתתף בתוכנית כדי לגרום לגאווה אצל אביה החולה.

דוהרטי הצהירה בעבר כי היא ממתפקדי המפלגה הרפובליקנית. לפי מגזין קומפלקס אמרה השחקנית, "אני מבינה שרוב תעשיית הבידור משתייכת למחנה הדמוקרטי. אין לי בעיה עם זה. ולהם לא צריכה להיות בעיה עם זה שאני רפובליקנית".

במרץ 2015 לקתה שאנן דוהרטי בסרטן השד. באוגוסט של אותה שנה היא הגישה תביעה נגד סוכנות הניהול הקודמת שלה בטענה שלא דאגו לתשלום הביטוח הרפואי שלה. כך גם נמנעה ממנה האפשרות לגילוי מוקדם, וכן לא הייתה מבוטחת כלל שגילתה את המחלה. לאחר שעברה כריתת שד במאי 2016 נאלצה להתחיל טיפולים כימותרפיים. שיערה החל לנשור וביולי 2016 היא החליטה לשתף באינסטגרם תמונות שבהן היא גוזזת ומגלחת את שיערה. מצבה רק המשיך להתדרדר והסרטן פשט לגופה ולבלוטות הלימפה שלה. בראיון שנתנה ל"אנטרטיימנט טונייט" סיפרה בגילוי לב על הפחד והמצוקה שחשה לאור התפשטות המחלה.

בשנים האחרונות הנחתה השחקנית פודקאסט בשם "Let's Be Clear", שבו סיפרה על ההתמודדות המתמדת שלה עם המחלה. בין היתר חשפה באפריל האחרון כי היא מצויה בתהליך של ויתור על רכושה כחלק מהתמודדותה עם המחלה. לפני שבועיים התייפחה כשדיווחה על כך שנאלצה לחזור לטיפולים כימותרפיים (ראו בסרטון מעל).

דוהרטי גילמה את עצמה בשנת 2019 בסדרה "BH90210", שבה כוכבי סדרת המקור גילמו גרסה מוגזמת של עצמם ושל מערכות היחסים האמיתיות שביניהם, כל זאת על רקע ניסיון להפיק סדרה ריבוט לסדרת הטלוויזיה המקורית. באותה שנה הופיעה כשחקנית אורחת בפרק הראשון בעונה הרביעית של הסדרה "ריברדייל", שהוקדש לזכרו של לוק פרי. תפקידה האחרון הוא בסרט "Darkness of Man" מ-2024, לצד ז'אן קלוד ואן דאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully