וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט "הגדר הטובה" זכה בפרס הראשי של חממת סם שפיגל

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 13:04

ליוצר הסרט הלל ראטה ולמפיקו לב אורלוב הוענקו 50 אלף דולר. הסרט מתאר מערכת יחסים טעונה בין אב ובן המתגוררים בהתנחלות, בעקבות טרגדיה משפחתית. "הוא נמנע מתשובות פשוטות תוך התבוננות בנושאים המורכבים ביותר של זמננו", כתבו השופטים

הלל ראטה ולב אורלוב, זוכי הפרס הראשי בחממת סם שפיגל 2024. מיכאל פרנקו,
הלל ראטה ולב אורלוב, זוכי הפרס הראשי בחממת סם שפיגל 2024/מיכאל פרנקו

הסרט "הגדר הטובה" של היוצר הלל ראטה והמפיק לב אורלוב זכה בפרס הראשי של חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי 2024. הוענקו להם 50 אלף דולר, תרומת קרן ברכה. חבר השופטים כתב בנימוקי הזכייה כי "הסרט מתאר מערכת יחסים טעונה בין אב ובן המתגוררים בהתנחלות, בעקבות טרגדיה משפחתית. הוא נמנע מתשובות פשוטות תוך התבוננות בנושאים המורכבים ביותר של זמננו".

הסרט "מי גר שם" של היוצרים עומר בן דוד וורה גרינבלט והמפיקה אסתי מקלברג זכה בפרס היוצר המבטיח של חממת בית הספר סם שפיגל בירושלים, והוענקו לו 20 אלף דולר. בנימוקי השופטים לזכייה נכתב כי "באמצעות דיוקן בלתי נשכח של מתבגרת הלומדת לנווט במסדרונות החברתיים של הפנימייה הדתית בה היא חיה, 'מי גר שם' בוחן את ההקרבה שאנחנו צריכים לעשות במהלך ההגנה על עצמנו, וכיצד אנו מתאוששים ממנה".

השנה השתתפו בחממה פרויקטים מפולין, הולנד, קרואטיה, הונגריה, צרפת וישראל. חבר השופטים הבינלאומי של החממה כלל את היו"ר רולנד טייכמן, מנכ"ל מכון הקולנוע האוסטרי, המפיקה הבלגית דיאנה אלבאום, ודניאל שטיינמן, נשיא שותף של חברת 30west.

דנה בלנקשטיין כהן, מנכ"לית בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה, מסרה: "בית הספר סם שפיגל וחממת הקולנוע מטפחים יוצרות ויוצרי קולנוע ייחודיים ופורצי דרך, ויוצרים עבורם הזדמנויות להגיע לקהל רב ומגוון. במיוחד בימים קשים אלו, למרות האירועים אנו עושים מאמצים רבים ונחושים לאפשר את חופש הביטוי והיצירה. אני מברכת את היוצרים.ות בין משתתפי מחזור 12, על המסע שעברו, בהובלתה של מור אלדר, מנהלת חממות סם שפיגל, ומודה מקרב לב לחבר השופטים הבינלאומי של החממה, לכל השותפים שלנו והתומכים על האמון הרב בדרך שאנו צועדים בה כבר 12 שנים."

  • עוד באותו נושא:
  • סם שפיגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully