וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על כלבים ואנשים", הסרט העלילתי הראשון על הטבח - יתחרה בפסטיבל ונציה

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 13:28

סרטו של דני רוזנברג, שצולם בניר עוז בחודש נובמבר, עוקב אחר נערה שמחפשת את כלבתה שהלכה לאיבוד בשבת השחורה. הוא יתחרה במסגרת הצד אוריזונטי של הפסטיבל האיטלקי היוקרתי. הסרט "למה מלחמה" של עמוס גיתאי יוקרן במשבצת יוקרתית מחוץ לתחרות

הסרט הישראלי "על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג, הסרט העלילתי הראשון בהשראת טבח 7 באוקטובר, יוקרן בפסטיבל ונציה - כך הוכרז היום (שלישי). הסרט אמור היה לערוך את הקרנת הבכורה שלו בפסטיבל ירושלים הנערך בימים אלה, אך כעת מתברר כי במקום זאת הוא ישתתף במסגרת הצד של הפסטיבל האיטלקי, Orizzonti, בסוף חודש אוגוסט.


במרכז הסרט, קו-פרודוקציה ישראלית-איטלקית בהפקת איתי תמיר (לילה סרטים) ואלכסנדר רודניאנסקי (אי אר קונטנט), נמצאת נערה בת 16 בשם דר (אורי אבינועם), שיוצאת אל הקיבוץ שלה, ניר עוז, כדי לחפש את הכלבה שלך שהלכה לאיבוד בטבח. הוא צולם כבר בחודש נובמבר בשטח הקיבוץ ובמוקדים נוספים באזור, ובהשתתפות כמה מאנשי הקיבוץ, בהם נתן בהט, ימית אביטל ונורה ליפשיץ. על התסריט חתומים יחד הבמאי רוזנברג ("מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", "החייל הנעלם"), השחקנית אבינועם, והמפיק תמיר.

מתוך "על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג. דני רוזנברג, באדיבות פסטיבל ירושלים,
על כלבים ואנשים/דני רוזנברג, באדיבות פסטיבל ירושלים

בישראל צפוי הסרט לעלות בתחילת 2025. עד כה, לצד פרויקטים תיעודיים רבים, אירועי השבת השחורה זכו למעט ביטויים עלילתיים. עד כה עלתה לאוויר רק סדרת הנוער "הדברים שהלכו לאיבוד" של כאן חינוכית, שבמרכזה נערה שאיבדה את אחותה במסיבת הנובה.

"הזוועות המתועבות, הרג החפים מפשע והסבל הם בלתי נתפסים. שלילת האנושיות שבהם מצמררת. לכן, נשאלת השאלה האם ניתן כלל לייצג את האירועים, לספר אותם? ומעבר לכך, כיצד ניתן לדבר על העתיד לבוא מתוך ההרס, מבלי לכפות את עמדתי על המציאות. כך יצאנו לצילומים עם אותה שאלה, בידיעה כי הקולנוע התרסק אל קיר המציאות", מסר רוזנברג.

"כמעט מהרגע הראשון בו יצאנו לדרך היה לנו ברור כי בשעת הבעירה הזאת ובשעה שהסבל מתרחש, אין זה נכון להמציא דמויות בדיוניות ולא סטים מלאכותיים אלא נכון להיצמד ולהביט רק אל המציאות עצמה. מתוך עמדה זאת החלטתי להתמקד באנשים שהם חלק מהותי מאתרי ההתרחשות והעלילה, לצלם רק בלוקיישנים בהם העלילה מתרחשת ולעבוד באימפרוביזציות בלבד, כך שלא אכניס אף מילה לפיהן של הדמויות. יצאנו לשטח בתחילת נובמבר, ברכב אחד בו כל הצוות והשחקנית אורי אבינועם. הבחירה שלנו לצלם בצוות קטן ובמצלמה קלה, תומכת אף היא בדיפוזיה שבין הקולנוע העלילתי לתיעוד המציאות, בין האופי הבדיוני של החיים או הממשות של הדמיון".

בתוך כך, גם הסרט הישראלי "למה מלחמה" של עמוס גיתאי (אגב הפקות, יונייטד קינג) יוקרן במשבצת יוקרתית בפסטיבל, במסגרת הבחירה הרשמית, מחוץ לתחרות. הסרט, שאינו מוגדר עלילתי, עוסק בחלופת מכתבים בין אלברט איינשטיין וזיגמונד פרויד על המלחמות, ומשתתפים בו שחקנים כמו מתייה אמלריק, מישה לסקוט, אירן ז'קוב, יעל אבקסיס וקרן מור. זו הפעם השנייה שגיתאי מקרין סרט חדש בפסטיבל קולנוע מרכזי השנה, אחרי "שיכון" שהוקרן בפסטיבל ברלין.

"הקולנוע שאני עושה הוא תמיד בהשראת המציאות שבתוכה אנו חיים", מסר גיתאי. "גם הפעם בחרתי לקיים דיאלוג עם המציאות האכזרית המתקיימת באזור הזה, ולהראות אותה על הבמות התרבותיות הגדולות ביותר בעולם, תוך הימנעות משילוב של צילומי זוועות המלחמה וההרס שממשיכים להזין את המצב המלחמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully