וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם לא אזרחים": אברי גלעד שכח לסגור מיקרופון - ונאלץ להתנצל בפני הדרוזים

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 12:44

המגיש שכח לסגור את המיקרופון שלו בזמן דברי דובר צה"ל ממג'דל שמס ונשמע אומר "הם לא אזרחי ישראל". בהמשך התנצל על דבריו: "אני מצטער גם כי הבנתי שרבים מתושבי מג'דל התאזרחו בשנים האחרונות, וגם כי האמירה נתפסת כפוגענית"

אתמול בזמן שדובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי דיבר עם כתבים במג'דל שמס, הוא אמר כי הנרצחים הם אזרחי ישראל. אברי גלעד, שלא ידע שהמיקרופון שלו פתוח, העיר בלחש לעמיתו יאיר שרקי באולפן "הם לא אזרחי ישראל". בעקבות הדברים התעוררה סערה שבעקבותיה התנצל אברי גלעד על הדברים.

בתחילה הבהיר גלעד שהוא רק רצה להעיר בשקט לשרקי שהם אינם אזרחי ישראל: "רוב תושבי מג'דל אינם אזרחי ישראל אלא סוריה. זה לא מקטין את הכאב המר על מות הילדים התמימים בשחקם כדורגל. רק עניין של דיוק". בהמשך פרסם התנצלות על הדברים: "אחיי הדרוזים, לפי הפניות הכואבות שאני מקבל מהרגע שפקחתי עיניי, אני מבין שפגעתי בכם בשגגה אמש בתוכנית עם חברי שרקי. מה היה? דובר צה"ל מסר הודעה במג'דל שמס על טבח הילדים. בזמן של הצהרות המיקרופון שלי סגור בדרך כלל, ובאולפן יש דיבורים לא לשידור. כשהגרי אמר שההרוגים הם אזרחי ישראל, הערתי לשרקי, לא לשידור, שהם לא אזרחי ישראל. התכוונתי שהם תושבים ולא אזרחים כי ככל הידוע לי הם אזרחי סוריה. הדברים נשמעו לצערי בשידור, ואני מצטער על כך. גם כי הבנתי שרבים מתושבי מג'דל התאזרחו בשנים האחרונות, וגם כי האמירה נתפסת כפוגענית, למרות שאין בה דבר כזה מבחינתי. אין הבדל בין דם תושב לדם אזרח.

"אחינו הדרוזים פגועים, הם נותנים דם ומקבלים חומץ", המשיך גלעד. זכויותיהם מקופחות. אני מזדהה עם הכאב. אני מצטער שהוספתי לכאב הזה. חביבה עלי העדה, מכובדים בניה ובנותיה, ללא קשר למעמדם החוקי. שנזכה ליחסים טובים, לביטול חוק הלאום הפוגעני, למתן זכויות מלאות, לבניה, להתפתחות, לחברות אמת".

  • עוד באותו נושא:
  • אברי גלעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully