וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלהטט כדי להגן על פושעים": סערה מדברי עמית סגל בשידור על הפריצה לבסיס

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 21:58

פרשן חדשות 12 השווה במשדר בין הח"כים שפרצו לבסיס לבין ח"כים שהשתתפו בהפגנות נגד הממשלה ואף אמר כי הכלל לחיילים "אתה רוצה להצליח? אל תיתפס". ח"כ לזימי: "בושה שאתה עיתונאי". סגל: הזעזוע מזויף, הדברים הוצאו מהקשר

אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים/שלומי גבאי

סערה ברשתות החברתיות בעקבות דבריו של פרשן חדשות 12 עמית סגל במהלך המשדר שליווה את האירוע שבו פרצו מפגינים לבסיס שדה תימן במחאה על מעצר החיילים שנחשדו בהתעללות במחבל נוח'בה שנעצר ב-7 באוקטובר.

הסערה פרצה בעקבות שני דברים שאמר סגל. ראשית, אמר כי ידי החיילים קשורות וכי הם אמורים לעשות מבלי להיתפס: "גילוי נאות, לא התרגשתי מסיפור אלאור אזריה. האיש בן מוות, היה מת בכל מקרה. במקרים כאלה, הכלל לדעתי הוא לחייל הוא 'אתה רוצה להצליח? אל תיתפס'. למה אנשים פרצו לבסיס? כי התחושה שמישהו פה התבלבל. התחושה היא שיש תפיסה מעוותת שקושרת את ידי החיילים". המגיש גיא פלג הסתייג מדבריו.

בהמשך תקף חלק מהמפגינים נגד המהפכה המשפטית בניסיון להסביר מדוע פרצו אנשים לבסיס הצבאי: "הייתה פה שנה של אנרכיה שבה הצבא היה הדבר האחרון שעניין חבורה של בריונים פראיים שהיו מוכנים לפרק את שדרת הפיקוד, להשבית טייסות ולהגיד שלא מגיעים למלחמה. פתאום לקבל מהם הטפה על קדושתו של צבא הגנה לישראל?".

סגל גם השווה בין חברי כנסת שפרצו היום לבסיס צבאי לבין חברי כנסת שהשתתפו במחאות נגד הממשלה.

העיתונאי נתי טוקר כתב: "עיתונאי בכלי שידור מרכזי אומר בשידור, בשיא הרצינות (והזחיחות), שמותר לעבור על החוק רק אסור להיתפס, והוא עדיין לא הושעה. אפילו לא זומן לשיחת נזיפה. תתביישו, אבי ניר ואבי וייס".

עורך וואלה ברנז'ה דוד ורטהיים כתב: "זה באמת לקח הרבה זמן, אבל הגיע: השוואה בין חברי כנסת חוליגנים שפורצים לבסיס צבאי - לח"כים שהשתתפו בהפגנות נגד הממשלה".

חברת הכנסת נעמה לזימי ענתה לעמית סגל: "מי שלא יודע להבחין בין זכות ההפגנה וחופש המחאה לפריצה של בסיס צבאי ועוד בזמן מלחמה, יש לו בעיה קשה בשיקול הדעת וראוי שלא יהיה עיתונאי.
לא כל דבר צריך להפוך לדף מסרים לשפרור. הסימטריה המזוייפת שאתה מנסה לייצר ביני לבין צבי סוכות היא מביכה. בזמן שצבי היה נער גבעות פוחז ובדוקאי של השב"כ שהשתמט משירות צבאי, אני שירתתי את המדינה בגאווה כקצינה במשרד הביטחון. מה שאני עושה יחד עם מאות אלפי אזרחים זה להלחם על המדינה עם הצבא הכי מוסרי שיודע לבדוק את עצמו. הלהטוטים המוסריים שלך כדי להגן על הקואליציה הפושעת הזו שחבריה מפרקים את הצבא, הם מבישים למי שקורא לעצמו עיתונאי".

סגל השיב לה: "אני בסך הכל חושב שאין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר הציבורי". לזימי הוסיפה: "אחלה. מה לעשות שבין הפרעה לסדר הציבורי לבין פריצה לבסיס צה"ל בזמן מלחמה יש הבדל של שמיים וארץ? מילא שמשתמט לא מבין את זה. רצוי שעיתונאי כן".

סגל: הזעזוע מזויף, הדברים הוצאו מהקשר

הפרשן הפוליטי דחה את הביקורת על דבריו, ופרסם בחשבון הטלגרם שלו הבהרה לפיה "הדברים הוצאו מהקשרם".

"באשר לזעזוע הלדעתי מזויף מאמירתי ש'מותר לעשות אסור להיתפס' - זו כמובן הוצאה פראית מהקשר לטעון שהצעתי רצח או התעללות תוך טשטוש ראיות", כתב סגל. "כל מה שאמרתי, בהתייחס לפרשת אלאור אזריה ואליה ספציפית, הוא שהיה מדובר במחבל שממילא היה מת בתוך דקות, ואיש לא היה בא בטענות לאזריה, חובש במקצועו, אילו נמנע כמו עשרות לפניו בזמן אינתיפאדת הסכינים מטיפול במחבל. הביטוי 'נוטרל' נולד באותה שנה ולא במקרה, שכן מחבלים רבים מאוד נותרו ירויים בצד ולציבור לא היה דחוף שימותו אחרי שניסו לרצוח ישראלים בדקירות, ולו בשל הסיכון הקטן שהם ממולכדים. אזריה לא הסתפק בזה ותועד יורה לעין המצלמות, ובכך הביא על עצמו את החקירה והמשפט".

  • עוד באותו נושא:
  • עמית סגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully