וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעות עם נועה קירל הושחתו בטבריה, שנקרעת שוב בין חילונים וחרדים

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 14:18

אלמונים ריססו צבע על תמונת הזמרת בשלטי פרסומת לקראת הופעתה בעיר. זאת, ברקע מתח הולך ומעמיק בין חרדים וחילונים בטבריה, וקרב על עתידו של בית ספר היסטורי, שבו לימד פעם גם אביה של שרה נתניהו

שלט פרסום להופעה של נועה קירל שהושחת, טבריה, 29 ביולי 2024. ללא קרדיט,
שלט פרסום להופעה של נועה קירל שהושחת, טבריה, 29 ביולי 2024/ללא קרדיט

שלטי פירסום שנתלו ברחבי טבריה לקראת הופעה של נועה קירל בעיר הושחתו - ותושבים בעיר הביעו זעם על כך. על מודעות הפירסום, לקראת הופעת הזמרת מחר בפארק ברקו בעיר, ריססו אלמונים צבע על הבטן והחזה בתמונתה.

מעשים אלו מגיעים על רקע מתח שמעמיק בין התושבים החרדים והחילונים בעיר. שלשום החליטה העיריה כי בית הספר "ארליך" יחולק וחלק ממנו יעבור לידי בית הספר החרדי "חמדת תורה". בית הספר הוקם בשנת 1919 על ידי המחנך והפעיל הציוני אשר זליג ארליך והוא אחד משני בתי הספר העבריים הראשונים שקמו בעיר, לצד תלמודי תורה ובית ספר אליאנס שפעלו בטבריה. הקמת בתי הספר הללו מסמלת את ההתעוררות והפיתוח שחוותה הקהילה היהודית בעיר עם תחילת המנדט הבריטי. בין המורים שלימדו לאורך השנים בבית הספר גם שמואל בן ארצי, אביה של שרה נתניהו. בן ארצי לימד במקום בשנות ה-40 למשך כשלוש שנים.

בשנים האחרונות גדלה האוכולסייה החרדית בשכונה שבה נמצא בית הספר, ואחרי שלא נמצא להם מקום, הוצבו במתחם בית הספר קראוונים עבורם, אתמול הוחלט להעביר לבית הספר החרדי שטח נוסף של כ-500 מטרים רבועים. במתחם "ארליך" יפעלו למעשה מערכת חינוך ממלכתית וחרדית גם יחד. בעקבות כך התארגנו הורי תלמידי בית ספר ארליך בטבריה לפעולת מחאה, והם מאיימים בהשבתת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

לטענתם, ההחלטה על חלוקת בית הספר "התקבלה בחוסר שקיפות, תוך הפרת הבטחות קודמות של ראש העיר וסגנו". הם ציינו כי הוזמנו לשיחה בעירייה אחרי שכבר התקבלה ההחלטה וגם מנהלת בית הספר, המתנגדת לחלוקה, לא שותפה בתהליך. "אנו תומכים בפתרון לכלל המגזרים, אך לא על חשבון החינוך הממלכתי. צעד זה מהווה פגיעה חמורה בסטטוס קוו העדין בעיר טבריה", אמרו נציגי ההורים.

חבר מועצת העיר טבריה, מעין סמון, מסר בתגובה כי "העיר טבריה היא מופת לחיים משותפים וקהילה מחוברת", וכי מדובר ב"אירוע נקודתי וחריג".

"טבריה, שכבר חודשים ארוכים מארחת אלפי מפונים באהבה ובחיבוק גדול, היא עיר של מסורת ושל כבוד הדדי בין כלל תושביה וכלל אורחיה. אני דוחה בשאט נפש כל ניסיון להשחיר את עירי על רקע מקרה חריג ונקודתי. ביקשתי מצוות העיריה לנקות את המפגע ואני מברך את הממונה על התרבות בעיר, רונית אביב על יוזמה של אירוח זמרת כמו נועה קירל בטבריה", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully