וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסימן השבת השחורה: פסטיבל ישראל 2024 יתמקד בשכול ובאבל

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 13:15

פסטיבל האמנות, המתקיים באופן מסורתי בירושלים, יכלול השנה גם מופעים בנגב המערבי, כחלק ניכר מהיצירות שיוצגו בו עוסקות ב-7 באוקטובר ובמלחמה. כל הפרטים

"מוסיקה אהבה (עכשיו!)" של יסמין גודר והזמרת דיקלה. תמר לם,
"מוסיקה אהבה (עכשיו!)" של יסמין גודר והזמרת דיקלה/תמר לם

פסטיבל ישראל השנה יציג שלל יצירות מקוריות המגיבות לטבח 7 באוקטובר ולמצב הישראלי - כך הוכרז הבוקר (שלישי). הפסטיבל, המתקיים מדי שנה בירושלים, יכלול השנה גם מופעים בנגב המערבי: בשדרות - שם אף ייערך ערב הפתיחה של הפסטיבל, וכן באופקים, בקיבוץ דורות וברחבי המועצה האזורית אשכול.

בין ההפקות שיוצגו בפסטיבל בין התאריכים 27-10 בנובמבר, ועוסקות במלחמה, בקהילות שנפגעו ממנה ובאבל בכלל, אפשר למנות את "אנשי המוזיקה" - המחבר בין אמנים מוכרים כברי סחרוף מרינה מקסימיליאן בלומין, אלון עדר, קרולינה ועלמה גוב עם ארבע יוצרות צעירות ויוצר מהנגב המערבי ומצפון הארץ (יערה כהן, טליה דנציג, אמרי שריף, אגם ג'רמי ותומי גדג'); "מקום לגור בו" - מופע של "תיאטרון עוטף הנגב", שספג אבידות רבות ב-7 באוקטובר; המחזה "שורה - מלאכת זיהוי חיים" של המחזאי רועי יוסף, שגויס במילואים לעבודת זיהוי הנרצחים; "Windless" - מיצב סאונד המורכב מחלקי רקטות שהוסבו לכלי נגינה; יצירת המחול "7 בום" של ליאת דרור, בעצמה תושבת הדרום; "פורטרטים בתנועה" - מופע המתבסס על צילומים של ישראלים הקשורים לשבת השחורה, שנעשו על ידי האמן הגרמני וולקר גרלינג; "לחיות עם מה שיש" - מפגש מוזיקלי הגותי על החיים לצד אובדן, עם הרבה דלפין הורווילר, הזמרת סיוון טלמור ובהנחיית חיה גלבוע; והמופע "בוקר שאינו נגמר" - יצירה של נורת דרימר המתוארת כ"אגדה על התנועה הפלאית והאינסופית של האבל".

הפקות מסקרנות נוספות בפסטיבל: "יום אחד" - מופע שבו הקהל והאמנים נמצאים יחד על במת תיאטרון ירושלים למשך כ-24 שעות, בהשתתפות שלומי שבן, נוגה פרידמן עם דניאל סלומון ומקהלת גיא בן הינום, דאנה איבגי, אלכס פרפורי, אדם יקותיאלי, יניב שנצר, עלית קרייז, אביתר בנאי, עדי הלמן, דנה מודן ועוד; מופע המחול "אהבה מוזיקה (עכשיו!)" שמחבר את להקת המחול של יסמין גודר עם שירי אלבום הבכורה המוערך של דיקלה; "100 גברים" - מופע היברידי שמחבר בין קולנוע, תיאטרון ופרפורמנס, ובמרכזו הקולנוענית הדס נוימן מצלמת גברים בשכונת המגורים של אביה, שאיתו נאסר עליה להיפגש; וערב חי נוסף של ההסכת "שיר אחד" של התאגיד, שעולה על הבמה עם גלי עטרי, אלי לוזון, דני בסן ועוד.

"היה לנו ברור שהשנה, הפסטיבל לא יכול להישאר, כהרגלו, רק בירושלים", מסרו המנהלים האמנותיים של הפסטיבל איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין. "במהלך החודשים האחרונים עבדנו עם יוצרות, מפיקים, מנהלי תרבות ותושבים מקהילות הדרום ועם אמנים ישראלים ידועים ומוכרים כדי ליצור תוכנית אמנותית הנובעת ממה שקרה ועדיין קורה באזור המדמם. זוהי פעימת הלב הסדוק שלנו, הרצון שלנו לברוא כאן מציאות אחרת. טובה, מיטיבה, עם ועבור כל מי שנמצא כאן. אנחנו מבקשים לעסוק במציאות, תוך הגבהת עוף. לעשות את מה שאמנות ויצירה יודעות טוב כל כך לעשות - ליצור מרחב בו מורכבות, מחשבה מרובדת ודמיון יכולים לדור בכפיפה אחת. היצירות שנבחרו משקפות את כל המחשבות הללו, חוקרות אותן, משקפות אותן, מעבדות אותן, מציעות קריאות שונות של המציאות הזו".

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים, היכנסו לאתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully