וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוושינגטון פוסט התנצל על הכותרת השערורייתית לטבח במג'דל שמס

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 22:33

הכותרת המקורית הייתה "ישראל פוגעת במטרות בלבנון" לצד תמונה שהמציגה את הארון של אחת הילדות שנהרגו. מהתמונה לצד הכותרת השתמע כאילו ישראל היא זו שתקפה ללא שום אזכור לירי של חיזבאללה שגרם למות הילדים. העיתון: "לא סיפקנו הקשר הולם"

תושבי מג'דל שמס לנתניהו: "לך מכאן"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

העיתון "וושינגטון פוסט" פרסם התנצלות על הכותרת המטעה שהעניק בעמוד הראשון שלו בנוגע לפגיעת רקטת חיזבאללה במג'דל שמס, שבה נרצחו 12 ילדים. הכותרת המקורית הייתה "ישראל פוגעת במטרות בלבנון" לצד תמונה שהמציגה את הארון של אחת הילדות שנהרגו מפגיעת אותה רקטה. מהתמונה לצד הכותרת השתמע כאילו ישראל היא זו שתקפה ללא שום אזכור לירי של חיזבאללה שגרם למות הילדים.

בהתנצלות של הוושינגטון פוסט נכתב כי הכותרת וכותרת המשנה "לא סיפקו הקשר הולם": "הכותרות היו צריכות להבהיר שהתקיפות הישראליות באו תגובה לפגיעת רקטה מלבנון, שבה נהרגו 12 ילדים ובני נוער ברמת הגולן שבשליטת ישראל", כפי שנכתב. עוד צוין כי "התמונה תיארה אבל על אחד מאותם קורבנות".

ההתנצלות של הוושינגטון פוסט הגיעה אחרי סערה שעורר אותו שער בעיתון. פעיל ההסברה הישראלי יוסף חדאד כתב, לדוגמא: "שימו לב לשער של הוושינגטון פוסט ביום למחרת התקיפה של חיזבאללה במג'דל שמס. כותרת על תקיפות צה"ל בלבנון ואיזו תמונה צירפו? מהלוויות של הילדים שנרצחו על ידי חיזבאללה באותה תקיפה! שאנשים בעולם יחשבו שהתמונה מהלוויה של ילדים שצה"ל תקף. פשוט מעצבים תודעה שקרית על חשבון דם של ילדים ישראלים!!! תקשורת תעמולה בשירות הטרור".

דובר צה"ל עצמו צייץ על כך גם: "אפשר לראות בני משפחה אבלים קוברים ילדים שנרצחו על ידי חיזבאללה בטבח מג'דל שמס. אם הבנתם דבר אחר מהכותרת הזו, ייתכן והבעיה לא אצלכם". איש משרד החוץ הישראלי דוד סרנגה הוסיף בציוץ: "שפל חדש מהוושינגטון פוסט". גם חבר בית הנבחרים ריצ'י טורס הוסיף וכתב כי העיתון הוא "זרוע תעמולה של חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully