וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה ייגמר בדם": כתבי חדשות 12 מגיבים על השלכת בקבוק התבערה לעבר בעלי הערוץ

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 15:12

בקבוק תבערה הושלך אמש לעבר ביתו של איש העסקים דודי ורטהיים, מבעלי קוקה קולה ישראל, בנק מזרחי טפחות ובעל השליטה בקשת 12. יונית לוי: "ההסתה הפרועה חייבת להיעצר", עמית סגל: "בתכנית של אבי רצון מתנהלת הסתה פרועה נגד כתבי חדשות 12". דפנה ליאל: "זה ייגמר בדם"

עמית סגל. קשת 12, צילום מסך
עמית סגל/צילום מסך, קשת 12

כתבי ומגישי חדשות 12 גינו את השלכת בקבוק התבערה לעבר איש העסקים דודי ורטהיים, בעל השליטה בערוץ קשת 12. מגישת המהדורה המרכזית יונית לוי כתבה: "מזה תקופה ארוכה מתבצעת הסתה פרועה נגד התקשורת החופשית בישראל בכלל ונגד ערוץ 12 בפרט, זה חייב להיעצר. האויבים שלנו הם בחוץ, לא בפנים".

הפרשן הפוליטי עמית סגל הוסיף: "אין לי מושג מי השליך הלילה בקבוק תבערה לעבר ביתו של דוד ורטהיים, הבעלים של ערוץ 12 (שאותו לא פגשתי מימיי). אני כן יודע שבמשך חודשים מתנהל נגדו ונגד רוב כתבי ערוץ 12 מסע הסתה מופרע בתכניתו של אבי רצון בגלי ישראל. רצון קורא להם 'הנוחבות של ורטהיים', מתפלל מדי בוקר שילדיו ואשתו יועברו לעזה לידי חמאס, מכנה את התכנית שלי 'גבלסייה' ועוד כיוצא בזה. האחריות מוטלת על מנהליו צביקה שלום ועדנה מאור שמאפשרים מדי בוקר את ההסתה המופרעת הזו עבור בצע כסף".

הכתבת הפוליטית דפנה ליאל כתבה: "הלילה נחצה עוד קו אדום בוהק - בקבוק תבערה הושלך לביתו של דוד ורטהיים, בעל השליטה בקשת (שאיני מכירה אישית). נמתין לתוצאות החקירה אבל זה הזמן לעצור את ההסתה הפסיכית נגדו ונגד התקשורת. זה יגמר בדם".

חברי הדירקטוריון של חברת החדשות של ערוץ 12 מסרו כי הם מגנים "בכל פה את ההסתה והמתקפות כנגד התקשורת החופשית בישראל וכנגד אנשי תקשורת ועיתונאים ובעל השליטה בערוץ 12. הסתה שיטתית, פרועה ומסוכנת כנגד ערוץ 12 וחדשות 12 מתנהלת מזה זמן רב בערוצי תקשורת שונים. זריקת בקבוק התבערה לעבר ביתו של בעל השליטה של קשת 12, דודי ורטהיים, היא פועל יוצא של הסתה זו. חברת החדשות לא תירתע ותמשיך להיות חברת החדשות המובילה בישראל, לפעול באופן מקצועי ובלתי תלוי ולדווח לציבור דיווחי אמת באחריות, במסירות ללא מורא וללא משוא פנים".

עוד בוואלה

בחדשות 12 פלרטטו שנים עם השדים והרוחות - עכשיו הם נושכים להם בזנב

לכתבה המלאה
דפנה ליאל, המהדורה המרכזית, חדשות 12, 8 ביולי 2024. קשת 12, צילום מסך
ייגמר בדם. ליאל/צילום מסך, קשת 12

הלילה כאמור הושלך בקבוק תבערה לעבר ביתו של איש העסקים דודי ורטהיים, מבעלי קוקה קולה ישראל, בנק מזרחי טפחות ובעל השליטה בקשת 12. דודי ורטהיים הוא בנו של איש העסקים מוזי ורטהיים שהלך לעולמו ב-2016. ורטהיים בחר בבנו דודי כממשיך דרכו העיקרי, וב-2012 העביר לידיו 63% ממניות החברה המרכזית למשקאות; לבתו דרורית העביר את 37% הנותרים. משפחת ורטהיים היא בעלת השליטה, כאמור, בקשת 12.

מקשת 12 נמסר: "מזה חודשים מתנהל קמפיין הסתה שיטתי נגד ערוץ 12, שחצה אמש את כל הקווים האדומים. במסגרת זו מתבצעת הסתה ישירה כנגד גורמים בולטים בערוץ ובעל השליטה בו - דוד ורטהיים, הסתה שהובילה למעשה חמור ומסוכן. אנחנו סמוכים ובטוחים שהגורמים המוסמכים יפעלו בנושא". אבי ניר מנכ"ל קבוצת קשת כתב הבוקר לעובדי החברה: "בשמי ובשם כולנו, רציתי להודות לדודי ורטהיים על עמידתו האיתנה והלא מתפשרת על עצמאות קשת 12 וחברת החדשות שלה".

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות השנייה מגנה בכל תוקף את אירועי תקיפת העיתונאים, אנשי התקשורת ובעלי גופי תקשורת, המתגברים לאחרונה, וקוראת לגורמי אכיפת החוק לפעול בנחישות למיגור התופעה הבזויה. חופש הביטוי וחופש העיתונות הינם יסודות מרכזיים במדינה דמוקרטית, ועלינו לשמור עליהם מכל משמר.

"בהתייחס להתבטאותו של אבי רצון, הרשות נקטה בעבר במספר הליכי הפרה כנגד התחנה עקב ביטויים חמורים של השדר, וכן מתנהלים בימים אלו הליכי בדיקה בקשר לאמירות נוספות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully