וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהובת הקהל למושא שנאה: המקרה המטריד של ליטל שוורץ

תומר פלג

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 10:13

במדינה שבה תמיכה במשפחות החטופים הפכה לעמדה חתרנית, אפילו קומיקאית א-פוליטית כמו ליטל שוורץ הופכת למטרה להתקפות. בנימין נתניהו אחראי על הרבה מאוד מחדלים ומהלכים מבישים ברמה הלאומית והפוליטית. על הדבר הזה בחיים לא יסלחו לו

ליטל שוורץ. שי יחזקאל,
גילתה שחטופים זה פוליטי. ליטל שוורץ/שי יחזקאל

"אישה קטנה ועלובה", "שמאלנית מלקקת ישבנים", "לכי להופיע בעזה ובקפלן", אלה רק חלק מ"המחמאות" שהמטירו על הקומיקאית ליטל שוורץ בתגובות לפוסט ממומן שנועד לקדם את המופע שלה עם הזמר קובי אפללו.

כשראיתי את רצף התגובות הדוחות לפוסט התמים בעמוד של שוורץ, התחלתי לתהות עם עצמי - מה גרם לפרץ השנאה המבחיל כנגד הסטנדאפיסטית? לא שזה בסדר לגדף שמאלנים או כל אדם במדינה בשל עמדתו הפוליטית, אך מה הניע כל כך הרבה מגיבים לתייג את שוורץ כ"שמאלנית-קפלניסטית" ולשלוח אותה למופע סטנדאפ בעזה? אחרי הכל, לא זכורה לי התבטאות משמעותית של שוורץ נגד הממשלה או בעד אידאולוגיה מסוימת. בחודש מרץ עלה ברשתות תיעוד של מפגין ימני שהחל לקלל את שוורץ כי חשב שהיא "באה להפגנת שמאל" (כלשונו) בשעה שחזרה מהפגנה בכיכר החטופים. מעבר לכך (ולעובדה שפרצה לתודעה הציבורית בתוכנית של יאיר לפיד), לא זכורה שום אמירה פוליטית "שנויה במחלוקת" מצד הבדרנית הסימפטית.

שיטוט קל בגוגל גילה את התשובה - מאז ה-7 באוקטובר שוורץ פעילה במטה החטופים. "חטא" בל יכופר. בריאיון שקיימה לאחרונה סיפרה הקומיקאית כי התחברה במיוחד עם משפחתה של עדן זכריה ז"ל, שנרצחה וגופתה מוחזקת בשבי חמאס.

תראו לאיזה שפל חברתי ופוליטי הגענו - די בכך שאדם תומך ופעיל במטה משפחות החטופים, כדי שהמון משולהב, מתלהם ומוסת ידביק לו שמות גנאי, ינסה לפגוע בפרנסתו, ויאחל לו לבני משפחתו דברים שכל אדם שפוי מתחלחל מהם.

כאמור, גם ידוענים ששוטחים את האג'נדה שלהם לא אמורים לקבל איומים ונאצות מחליאות, אך הדבר המדהים הוא ששוורץ א-פוליטית. קשה לחשוב על מישהי פחות פוליטית ממנה. "את יודעת כמה אמנים כועסים עליי שאני לא מתבטאת?", אמרה לאחרונה בריאיון למאקו תרבות, "כמה צוחקים עליי שאני לא יודעת מי שר האוצר? יש לי חברים אמנים שאומרים לי 'איזה פחדנית את', אבל זה לא קשור לפחדנות, באמת אין לי מצע".

רק בנושא אחד, שאמור להיות בקונצנזוס, הבדרנית דואגת להשמיע את קולה. "כשאומרים לי 'חטופים' אז אני כן מתבטאת, וכן אני באה וכן דופקת על שולחנות", אמרה באותו ריאיון.

ליטל שוורץ סופגת קללות ממפגין ימני. טוויטר, צילום מסך
ליטל שוורץ סופגת קללות ממפגין ימני/צילום מסך, טוויטר

אז בואו נשים את האמת על השולחן: במדינה שבה יו"ר ועדה בכנסת לא מתבייש להוציא אח של חטוף מדיון באותה ועדה, ח"כית צווחנית בקואליציה לא מהססת לומר למשפחות חטופים "המחאה שלכם מחריבה את המדינה", השר לביטחון פנים מטיח בבן דוד של חטופה "תפסיק להיות שמאלן" וראש הממשלה קורא לראשי מערכת הביטחון "רופסים" רק כי הם דוחפים לביצוע עסקת חטופים, גם סטנדאפיסטית ללא מודעות פוליטית הופכת לשק חבטות רק כי העזה לתמוך במשפחות חטופים.

בישראל הנוכחית, זו שנשלטת על ידי מכונת רעל, די בקריאה אנושית להשבת החטופים כדי שהמוני אזרחים ימטירו עליך קללות וישלחו אותך לגור עם האויב. אפילו משפחות החטופים הפכו מטרה לגיטימית בשביל צבא השופרות.

מותר להתווכח על ה"מחיר" של עסקה להשבת החטופים. מותר להתנגד לעסקה כזו או אחרת מתוך מחשבה שתפגע בביטחון המדינה. אסור לגדף אנשים, בשפה הירודה ביותר, רק כי הם קוראים לעסקת חטופים ומחזקים משפחות שעוברות גהינום.

נתניהו אחראי על הרבה מאוד מחדלים ומהלכים מבישים ברמה הלאומית והפוליטית. על דבר אחד אנשים הגונים לעולם לא יסלחו לו - העובדה שהפך את התמיכה במשפחות החטופים לעמדה "חתרנית" שמותר להסית בפראות נגד מי שאוחז בה.

seperator

הכותב הוא יועץ תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully