וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נגד גיוס חרדים זרקו בקבוקים וגללים על עיתונאיות וקיללו: "שיקסע"

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 11:20

העיתונאיות מרב סבר (ישראל היום) ורותם גולן (ערוץ הכנסת) הותקפו בתל השומר כשסיקרו את המחאה נגד גיוס חרדים לצה"ל. סבר: "עשרות בחורים עטים על בחורה אחת באלימות. בושה וחרפה"

עיתונאית "ישראל היום", מרב סבר, סופגת צעקות "שיקצע" וזריקת בקבוקים לעברה/אורי סלע

מפגינים נגד גיוס חרדים, שמחו היום (שני) בבקו"ם בתל השומר, תקפו עיתונאיות שהגיעו לסקר את האירוע. הנוכחים זרקו בקבוקים וגללי סוסים וקיללו את העיתונאיות - כתבת ישראל היום מרב סבר, אישה חרדית בעצמה, וכתבת ערוץ הכנסת רותם גולן, וקראו לעברן: "שיקסע".

"קבלת הפנים שחיכתה לי בלשכת הגיוס: זריקת בקבוקי מים על הגוף שלי, קריאות 'שיקצע אין לך זכות דיבור', 'תעופי מפה', 'תמותי', 'אסור לך להיות פה'", כתבה סבר בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר), "עשרות בחורים עטים על בחורה אחת באלימות. בושה וחרפה".

גם רותם גולן תיארה את האלימות. "בוקר בלשכת הגיוס תל השומר. עשרות קיצונים חרדים פורעים, אני העיתונאית אישה הראשונה בזירה. עד כה קיבלתי קריאות 'שיקסע', זריקת מים ולבן על בגדיי. המשטרה מנסה להרחיק אותי מהפורעים, ולראות שאני בסדר *מבלי לעצור ולעכב את הפורעים*. למה אלו ההנחיות?", כתבה. אחר כך הוסיפה: "גללים של סוסים הושלכו עליי עכשיו. פגעו בי ביד ובגב. בתוך הפגנת הפורעים הקיצונים - פה בבקו"ם בתל השומר. שוב - אין עיכובים או מעצרים. בלתי נתפס".

המחאה מגיעה כשצה"ל נערך לקליטתם של מאות חרדים אשר זומנו להתייצב היום ומחר בבסיס תל השומר, לצורך הליכי הצו הראשון לקראת גיוס. המשטרה הציבה גדרות באזור הבסיס כדי להתמודד עם המחאה. עם פתיחת לשכת הגיוס, עשרות מהם הגיעו והחלו לקרוא "לכלא ולא לצבא". מאוחר יותר יצטרפו אליהם חברי הפלג הירושלמי הקיצוני שקראו "לצאת בהמון לעבר לשכת הגיוס" במטרה "לעצור את רכבות השמד" בפשקוויל שהפיצו, וארגנו הסעות למקום ממוקדים מרכזיים. המפגינים ניסו כמה פעמים ללא הצלחה לפרוץ את המחסום המשטרתי, ושלושה מפגינים נעצרו. בתיעוד מההפגנה, נראה פרש משטרתי בועט בפניו של מפגין שהתיישב בדרכו.

החרדים המיועדים להתגייס היום הינם כ-900 חרדים הרשומים בביטוח לאומי כמי שמקבלים תלושי שכר ואינם עומדים בתנאי חוק הפטור. ההערכות הן כי רק שליש מהמועמדים יתגייסו בפועל, ומדובר במבחן משמעותי לצבא, לראשונה מאז פסיקת בג"ץ ופקיעת חוק הפטור מגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully