וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד חיכיתי לדיון של אונס בעד או נגד": סערה בעקבות הדיון המביך אצל ניב רסקין

7.8.2024 / 14:03

פאנל בתוכנית הבוקר עם דן במשפט החיילים החשודים שאנסו מחבל כפות, ובמסגרתו אמר עיתונאי "ישראל היום", יהודה שלזינגר, שהיה מעדיף שהתעללות כמו זו תהיה מעוגנת בחוק. בעקבות הסערה, קשת גינתה את הדברים, ורסקין התנצל: "הייתי צריך להתנער מהדברים מיד בשידור"

ג'וש בריינר, יהודה שלזינגר, תוכנית הבוקר עם ניב רסקין. חדשות 12, צילום מסך
ג'וש בריינר, יהודה שלזינגר, תוכנית הבוקר עם ניב רסקין/צילום מסך, חדשות 12

סערה בעקבות דיון בתוכנית הבוקר היום (רביעי) עם ניב רסקין, שבמסגרתו אמר העיתונאי יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של "ישראל היום", שלא מעניין אותו כלל מה עשו החיילים הישראלים למחבל חמאס הכפות.

"אמרתי לחבריי שבגדול זה מעניין לי את העכוז, מה עושים לבחורצ'יק כזה", פתח שלזינגר, ומיד נקטע על ידי ג'וש בריינר, כתב הפלילים של "הארץ", שישב לצדו ושאל בהלם: "מה? זה מה שבאמת אמרת? חיילים שמבצעים עבירה, חשודים בעבירה של אינוס, בעצור כפות, זה לא מעניין אותך? לא מעניין אותך טוהר המידות של החיילים שלנו? אגב, אלה לא חיילים, אם הם עשו את זה הם לא חיילים, הם עבריינים".

שלזינגר המשיך: "בגדול, עוד פעם, זה מעניין לי את העכוז מה עשו לאיש חמאס הזה. אני כל הזמן זוכר, קודם כל הדבר היחיד שמבחינתי הוא בעיה פה, זה שזו לא איזושהי מדיניות מוסדרת של המדינה להתעלל בעצירים. כי בגדול קודם כל מגיע להם, וזה אחלה נקמה שאנחנו רוצים לתת להם. ודבר שני, אולי זה גם ישמש אותנו קצת יותר להרתעה. זאת אומרת, ברגע שהצד השני, שצריך לזכור, ג'וש, וצריך לזכור את זה טוב טוב, ולא להתקהות ולא להתקרר אף פעם - האנשים האלה קשרו שלושים מבנותינו על עצים בשביעי באוקטובר, ועשו להן מעשים לא פחות חמורים. אני לא רוצה בכלל לעשות השוואה - חמורים בצורה קיצונית. אז קודם כל, זה מגיע להם, זו נקמה ראויה מאוד, רק חבל שלא עושים את זה בצורה ממוסדת, כחלק התעללות בעצירים, כי אז החבר'ה הבאים שיחשבו לעשות לנו שבעה באוקטובר, יגידו, 'אתם רואים מה עושים להם בישראל? אל תחשבו על זה בכלל'".

בריינר הגיב: "קודם כל, צר לי שהדברים האלה בכלל זוכים לשידור, ניב, כי מה שעושה פה שלזינגר זה פשוט הסתה לאלימות. הסתה לאלימות. האיש הזה עכשיו תמך בעבירות של אינוס".
שלזינגר קטע אותו והבהיר שוב שכוונתו למחבלים בלבד. רסקין התערב ואמר לעיתונאי "ישראל היום": "אני אחדד את זה, רק שנייה, אני חושב שאף אחד פה לא רוצה להגן על התועבה. השאלה היא האם ראוי שחייל צה"ל, בכל נסיבה שהיא, יחדיר חפץ חד לעכוזו של אדם?"
שלזינגר חזר ואמר: "כשמדובר בחמאסניק, איש ששרף פה ילדים, שאנס נשים, שכל הרעיון שלו הוא לקחת את כל אחד מאיתנו, לזרוק אותו לים ולעשות בו את המעשים הכי קשים, זו הנקמה שהם צריכים לקבל. ויותר מזה - זה צריך להיות כוח הרתעתי".

"עם כל הכבוד לרב כהנא פה שיושב לצידי," עקץ בריינר, "אנחנו כצבא, כמדינה מתוקנת וכמדינת חוק, לא יכולים להרשות לעצמנו שיהיו חיילים שיבצעו על פי החשד, מעשה אונס באנשים. לא משנה אם הם נאו-נאצים, נאצים או מחבלים. אנחנו מדינת חוק, ועם כל הכבוד, אם שלזינגר רוצה להתעלל במחבלים, אתה מוזמן לעשות את זה בעצמך. אנחנו לא יכולים לעשות לעצמנו שהדברים האלה יקרו בצבא ההגנה לישראל. אנחנו צריכים להחליט, האם אנחנו מדינת חוק, או שאנחנו מדינה מופקרת שכל אחד עושה באנשים מה שהוא רוצה, עם כל הכבוד. אם החיילים האלה, אם החיילים האלה ביצעו מעשה אונס באותו מחבל, הם לא חיילים ולא מייצגים את צה"ל ומקומם בכלא".

לילך שובל, כתבת לענייני צבא ב"ישראל היום" שישבה גם כן בפאנל, התערבה אף היא: "אני חושבת שהאנשים האלה לא ראויים, סליחה. (המחבלים) אנסו, רצחו, טבחו, באמת מגיע להם את הרע ביותר - אבל לא ראוי שחיילי צה"ל יבצעו כאלה מעשים באנשים. ולא בגללם, אלא בגללנו, בגלל מי שאנחנו. אנחנו לא הם.

"זה הזוי שאנחנו בגלל דנים בזה", אמר בריינר, פונה שוב לשלזינגר. "מה, אתה תומך פה באנסים? אני לא מצליח להבין את האירוע הזה".
"אני תומך בחיילים!" הגיב שלזינגר.

מהפקת חדשות הבוקר נמסר: "אנו מצרים על הדיון שהתפתח הבוקר באופן מאולתר בשידור חי. הדברים אינם מקובלים עלינו. מיד לאחר השידור נערכה שיחת בירור והפקת לקחים. כמו כן הובהר לשלזינגר כי הדברים לא היו צריכים להיאמר".

מעבר לתגובה הרשמית, קשת ביקשה מההפקה לא לזמן את שלזינגר לתוכנית הבוקר בתקופה הקרובה.

בהמשך הערב הגיב לדברים גם ניב רסקין עצמו. "תמיכה בעבירות פליליות ואמירות המעודדות את ביצוען אינה מקובלת ולא תתאפשר בחדשות הבוקר. אני כמובן מתנער מהדברים וראוי היה לעשות זאת מיד בשידור עצמו. יהודה שלזינגר פנה אליי מיד לאחר השידור והביע חרטה על הדברים שאמר ופירסם התנצלות", מסר.

במקביל מקשת נמסר: "בעקבות השידור בחדשות הבוקר היום, ובהמשך להודעת ההבהרה של הפקת התכנית והודעת ההתנצלות של יהודה שלזינגר, קשת מבקשת להבהיר באופן חד וברור כי היא מגנה מכל וכל את האמירות הקשות והפסולות שנאמרו היום בשידור החי. כמו כן ננקטו הצעדים המיידיים, כדי שהדברים לא יישנו".

הצייצנית לילה אודין שיתפה בטוויטר את הדיון הסוער במלואו. צפו בו כאן:

מאות אנשים הגיבו לפוסט ושיתפו אותו. עיתונאי "ידיעות אחרונות" עינב שיף כתב: "הגיעו הדברים לידי כך שהתקיים דיון בתוכנית הבוקר של קשת 12 על 'אונס אסירים' בעד (כולל הצעה שהמדינה תבצע!) ונגד, וניב רסקין הוא כמובן מהאו"ם, ו'תן לו להשלים'. בקרוב הסקר באולפן שישי".

הסוציולוג ד"ר יובל דרור כתב: "אינספור פעמים הצבעתי על ניב רסקין, שמארח באופן קבוע את שופר השלטון, יהודה שלזינגר, כבורג חשוב במכונת הנרמול של התקשורת הישראלית, ובכל פעם קיבלתי הערות וביקורות: 'מה אתה רוצה מרסקין?' אני מקווה שעכשיו זה קצת יותר ברור".

עיתונאי "דה מרקר" גור מגידו כתב: "דודי ורטהיים לא מבין שאת בקבוק התבערה שנזרק על הבית שלו רקחו אצלו באולפן. בשם ה'איזון' והרייטינג הבוקר, הערוץ שהוא מממן נתן במה להצדקת אונס בשידור ולהטמעת ערכי החמאס בחברה הישראלית. הוא מתקלח בנפט, מדליק גפרור ולא מבין למה הוא עולה באש. גאון".

הקומיקאי והכותב מתן בלומנבלט כתב: "'מעניין לי את העכוז' זאת לא בחירת המילים האידיאלית במקרה הזה".

אחרים הגיבו: "תמיד חיכיתי לדיון של אונס בעד או נגד"; "יש להקים בהקדם גדודי אנסים בצה"ל להגשמת חזונו של השלזינגר. זה כלי מלחמה מתקדם ביותר"; "הפכנו להיות כמו האויבים"; "דברים מטורפים של שלזינגר, מכל הסיבות שג'וש ציין. אבל כשהוא אומר אותם כשיש לנו 115 חטופים בעזה, עשרות מהם חיים - הדברים שלו חמורים שבעתיים. אני לא רוצה לחשוב אפילו מה קורה אם השומרים של החטופים רואים את השיח הזה על מה שעושים למחבלים, שעבורו הם שותפים - ומחליט שהוא רוצה לנקום"; "תגידו, חדשות 12, אין גבול למה שאתם מוכנים לשדר? בשבוע שעבר עמית סגל עם האמירה הפושעת על אלאור עזריה, אח"כ הריאיון עם צבי סוכות ועכשיו פרשן שאומר שחבל שהתעללות בעצורים היא לא חלק ממדיניות מוסדרת של המדינה? אין גבול לחוסר האחריות? האם אינכם רואים שיש לכם חלק מרכזי במקום הנורא שאליו הגענו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully