וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה החיות ומגיש הטלוויזיה התעלל ואנס עשרות כלבים וקיבל "עונש לא מספק"

12.8.2024 / 0:10

הזואולוג שהשתתף בעבר בסדרות טבע של ה-BBC והנשיונל ג'אוגרפיק, ד"ר אדם בריטון, נשלח למאסר של עשור לאחר שנחשף שצילם את עצמו בממשך שנים כשהוא אונס ומענה עשרות כלבים

מבחוץ, ד"ר אדם בריטון נראה כמו פעיל נלהב - אם כי שקט וקצת חנון - למען זכויות בעלי חיים. במשך עשרות שנים, הזואולוג בן ה-53 בנה לו מוניטין כאחד המומחים המובילים בעולם לזוחלים, תנינים וקורוקודילים. הוא השתתף בסדרות טבע של ה-BBC והנשיונל ג'אוגרפיק בהן שחה עם זוחלים בטבע, השאיל את קרוקודיל המחמד שלו "סמאוג" לאינספור סרטים, סדרות וסרטים תיעודיים, ואפילו אירח את סר דיוויד אטנבורו בביתו בדרווין, אוסטרליה - כל זאת תוך כדי הטפה לצורך במתן כבוד רב יותר לבעלי חיים.

אבל ד"ר בריטון נחשף כעת כאחד המתעללים המחרידים ביותר בבעלי חיים בעולם, והשבוע הוא נידון ליותר מעשור בכלא אחרי שנחשף שהוא צילם את עצמו מתעלל מינית ומענה עשרות כלבים.

בתקשורת האוסטרלית דווח שהזואולוג הבריטי הבכיר והמפורסם, שהיה בעבר מגיש ב-BBC נשלח בשבוע שעבר למאסר בכלא באוסטרליה - בגין שורת מעשי אונס ועינוי של כלבים.

ד"ר בריטון נכלא לאחר שהודה ב-56 עבירות הקשורות בעינוי וניצול מיני של יותר מ-42 בעלי חיים בחווה שלו. כשהקריא את גזר הדין, שופט בית המשפט העליון של דרווין גינה את מעשיו של בריטון, שהיה ידוע בעיקר כמומחה תנינים ותיאר את מעשיו כ"שחיתות בלתי נתפסת".

מומחה בעלי החיים בן ה-53, שרכש דוקטורט בזואולוגיה מאוניברסיטת בריסטול לפני שעבר לפני 20 שנה לאוסטרליה, נידון ל-10 שנים וחמישה חודשים בכלא, מתוכם שש שנים ללא אפשרות לשחרור על תנאי, שהחלו מאז מעצרו באפריל 2022. השופט העליון מייקל גרנט גם הורה לאסור על האקדמאי הנחשב להחזיק או לרכוש בעלי חיים מסוג יונקים למשך שארית חייו.

@abcnewsaus Darwin Zoologist Adam Britton has pled guilty to Supreme Court charges. #AnimalWelfare #Darwin #Crime ♬ News23 News / Incident / Suspense(900450) - Kei

הוא קרא לכלבים "צעצועי המין שלי"

לפני מתן גזר הדין, השופט הזהיר את הציבור כי הוא יצטרך לתאר את הפרטים על העבירות שכללו "אכזריות גרוטסקית כלפי בעלי חיים" ואמר לבריטון: "המעשים שלך הם מחוץ לכל תפיסה אנושית רגילה". על פי התקשורת המקומית הקהל בבית המשפט התייפח בבכי כשהוקראו פרטי העבירות הנרחבות ומעשי האלימות של בריטון, שהביאו למותם של לפחות 39 כלבים, כולל תשעה גורים, אותם כינה "צעצועי המין" שלו.

מפרטי המשפט והחקירה עולה שד"ר בריטון החל במעשים לפחות ב-2014, בהתעללות מינית בכלבי המחמד הפרטיים שלו - כלבי הרועים השוויצרים אורסה ובולט - ב"חדר עינויים" סודי שנבנה בשטח הכפרי שלו בלגונת מקמינס ליד העיר דרווין. לאחר מכם החל לרכוש עשרות בעלי חיים נוספים, בעיקר כלבים, ממקומיים, שולח תמונות שלהן לבעלים הקודמים שיראו את חייהם הטובים - לפני שהתעלל מינית, עינה והרג אותם. את גופות הכלסים הוא היה נותן כמאכל לקרוקודילים בחוותו.

לפני שפשעיו של בריטון נחשפו, הוא התעלל מינית בכלבים שלו, אורסה ובולט, במשך שנים, לפי NBC News שציטטו את מסמכי בית המשפט: "הכלבים שלי הם משפחה ויש לי גבולות", הוא אמר בהודעת טלגרם שצוטטה במסמכים, "אני רק מתעלל קשות בכלבים אחרים... אין לי קשר רגשי אליהם, הם צעצועים טהורים ופשוטים. ויש עוד הרבה מאיפה שהם הגיעו."

הוא המשיך במעשיו עד מעצרו באפריל 2022 לאחר שסרטון של מעשיו המחרידים, ששיתף בקבוצה פרטית בטלגרם, נמסר לרשויות האחראיות על רווחת בעלי חיים בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה. מההודעות ששלח בקבוצה עולה שבריטון הביע עניין ב"זואו-סאדיזם" (שאיבת הנאה מינית מהתאכזרות כלפי בעלי חיים) ובמספר הודעות מקוונות שהוצגו בפני בית המשפט הוא הדריך בעזרת הטלגרם אנשים אחרים כיצד לבצע מעשי התעללות דומים.

עורך דינו של בריטון סיפר לבית המשפט שמרשו סובל ממצב רפואי נפשי שנקרא פראפיליה, בו אדם חווה תשוקות מיניות חריגות ופנטזיות על חפצים חריגים, כמו גם בעלי חיים. אולם בעוד שפסיכיאטרים שבדקו אותו אכן גילו שלבריטון יש הפרעה פראפילית, הם קבעו שהוא היה מודע שמעשיו היו אסורים ושוהא מודע היטב להבדל בין טוב לרע. את מעשי העינויים שלו הוא תכנן מראש וצילם והם לא היו מפסיקים לולא היה נעצר, אמר השופט במהלך הקראת גזר הדין בה אמר ש"אי אפשר לתאר את הסבל של החיות האלה".

בריטון הודה ב-37 סעיפים של התעללות בבעלי חיים שגרמו חבלה חמורה או מוות, 10 אישומים של אונס או ניסיון לאנוס כלבים וארבעה סעיפי אישום של החזקה או העברת חומרים על התעללות בילדים ובבעלי חיים. בנוסף להודאה באשמה, כתב בריטון מכתב לבית המשפט בו התנצל על ההתעללות. "שום כמות של מילים לא יכולה להעביר את התחושה של כמה אני מצטער ומתבייש במעשיי, וגם לעולם לא אוכל לבטל את מה שעשיתי", כתב. "עכשיו אני יודע שנאבקתי בהפרעה פראפילית נדירה במשך רוב חיי", הוא אמר במהלך המשפט, "והבושה והפחד מנעו ממני לבקש את העזרה לה הייתי זקוק".

בתחילה בריטון היה צפוי לעונש מאסר של לא פחות מ-249 שנים (כלומר מספר ענשי מאסר עולם אחד אחרי השני) אולם נדון בסופו של דבר ל-10 שנים בכלא. גזר הדין של בריטון הוגדר כ"חלש באופן פתטי" על ידי אמה הרסט ממפלגת "צדק לבעלי החיים". בהצהרה שפרסמה היא אמרה ש"אלו היו מעשי התעללות נוראיים בבעלי חיים. מחקרים הוכיחו שיש קשר הדוק בין אלימות כלפי בעלי חיים ואלימות כלפי בני אדם. האיש הזה מהווה סכנה לבעלי חיים אחרים ולכל הקהילה. הוקל לי לשמוע שהעונש שלו כולל זמן מאחורי סורג ובריח... אבל זה לא עונש ארוך מספיק".

לאחר ההרשעה - אשתו נעלמה

הד"ר הבריטי נחשב מומחה עולמי בחקר תנינים והיה חוקר בכיר באוניברסיטת צ'ארלס דרווין. המעמד שלו איפשר לו לארח בחוותו את אחד משדרני הטלוויזיה המפורסמים ביותר, חוקר הטבע והחלוץ בתחום סרטי הטבע סר דייוויד אטנברו, בזמן שצילם את "החיים בדם קר" (באנגלית: Life in Cold Blood), סדרת-טבע תיעודית שהופקה על ידי ה-BBC.

מגזר הדין עולה שאף אחד מהעבירות שלו לא היה נגד הזוחלים בהם התמחה והזואולוג הסתיר במשך שנים על חייו הכפולים המעוותים והפנטזיות המיניות החולניות מפני אשתו ארין, מומחית חיות בר בעצמה ובכירה במערך הפארקים הלאומיים. על פי הפרסומים היא שינתה את שם משפחתה מאז שנודע לה על פשעי בעלה ולאחר שנמצא אשם נמלטה מאוסטליה ויצאה למסע ספארי בן חצי שנה במיקום לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully