וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לתקיפה איראנית, מוזיאון ישראל ומוזיאון ת"א הורידו יצירות מופת למחסנים

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 21:35

מוזיאון ישראל שבירושלים מסר כי המטרה בכך היא לנקוט משנה זהירות ולהגן על היצירות מתוך מחויבות ואחריות לאוספי המוזיאון. בין היצירות שמוחזקות במחסנים המוגנים: הפסל "נמרוד" של יצחק דנציגר וציורים של ואן גוך. גם במוזיאון ת"א הסירו יצירות מופת ואחסנו אותם

בשל ההיערכות למתקפה איראנית, מוזיאון ישראל הנמצא בירושלים הוריד בימים האחרונים יצירות מופת ובעלות חשיבות למחסנים מוגנים. לדברי המוזיאון, המטרה בכך היא לנקוט משנה זהירות ולהגן עליהן מתוך מחויבות ואחריות לאוספי המוזיאון. בין היצירות שמוחזקות במחסנים המוגנים: הפסל "נמרוד" של יצחק דנציגר, ציורים של פול גוגן ויצירות של ואן גוך. בתחילת המלחמה הוסרו המגילות הגנוזות ומאז לא הושבו בחזרה למקום.

ממוזיאון ישראל נמסר עוד: "בעקבות ביקוש גדול מהקהל לבקר מחדש בהיכל הספר, הוא נפתח לביקורי מבקרים, ומוצגות בו כעת העתקי מגילות". עוד נמסר כי המוזיאון פתוח, כמו גם הגלריות והתערוכות בו, והקהל מוזמן להגיע ולבקר בו.

במוזיאון תל אביב לאמנות הורידו מיד אחרי 7 באוקטובר למחסנים מוגנים יצירות יקרות ערך של אמנים כמו פבלו פיקאסו, ג'קסון פולוק, חואן מירו ועוד. בימים האחרונים הורידו את שאר היצירות שעוד נשארו בקומות העליונות בהן יצירות של אלכסנדר ארכיפנקו, לאורה קרינגטון, ואלכסנדר קאלדר. בימים אלו מוצגת התערוכה לתפוס רגע חולף - 150 שנה לאימפרסיוניזם, בה מוצגות יצירות מופת של אמנים כמו אדגר דגה, קאמי פיסארו ואלפרד סיסלי. התערוכה מוצגת במרחב מוגן ולכן היצירות בה נשארו תלויות על הקירות לעת עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully