וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב הביטחוני, פסטיבל השירה במטולה יתקיים בירושלים: ומה צפוי בו?

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 9:18

לאור המצב הביטחוני ובפעם הראשונה בתולדותיו, פסטיבל השירה במטולה יתקיים השנה בירושלים. ערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל יעמוד בסימן מחווה לשירתו של יהודה עמיחי. מה עוד צפוי?

רוני סומק בטור מיוחד לוואלה, לפרויקט מה נשתנה 2024 - מכתב ליונה וולך/באדיבות המצולם

לאור המצב הביטחוני ובפעם הראשונה בתולדותיו, פסטיבל השירה במטולה יתקיים השנה בירושלים. הפסטיבל יתקיים ב-28-30 באוגוסט 2024 בבית הקונפדרציה, במשכנות-שאננים ובתיאטרון החאן. "מטולה נטושה ומופגזת והצפון במלחמה", אומרים מנהלי הפסטיבל, "אך אנו, מארגני פסטיבל השירה מטולה, שהתקיים מדי קיץ במושבה הצפונית במשך עשרות שנים, לא מתכוונים להיכנע. הפסטיבל, שידע מלחמות וקשיים אחרים גם בעבר, ויכול להם - יתקיים כסדרו גם השנה, והוא יתרחש בירושלים". במסגרת הפסטיבל יגיעו כל יום בהסעה מאורגנת מטבריה תושבי מטולה והצפון שפונו מביתם ויהיו אורחי הפסטיבל.

ערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל יעמוד בסימן מחווה לשירתו של יהודה עמיחי. גדולי השירה והספרות, ובהם זוכי פרס ישראל פרופ' דן מירון, נורית זרחי, ארז ביטון והסופר חיים באר, יספרו על המשורר ויצירתו, וטובי המוזיקאים יבצעו כמה מהידועים שבשיריו המולחנים. הפסטיבל יקיים מחוות ומפגשים שבמרכזם יוצרים הגדולים מן העבר: יונה וולך, דוד אבידן, חזי לסקלי, ק.צטניק, א"ב יהושע ויואל הופמן לצד יוצרים עכשוויים ובהם שמעון אדף, ארז ביטון, נורית זרחי, אגי משעול, המשורר הרב אלחנן ניר ואחרים. באירוע מיוחד יקרא רוני סומק משיריו של ארז ביטון, לצד משוררים אחרים שיקראו משיריהם: יורם ורטה, נועה שקרג'י, ענבר שפרוני ועמוס נוי. גם ביטון עצמו יקרא מיצירותיו.

ינעל את הפסטיבל מפגש עם משוררי הקיבוצים של הדרום: המוזיקאי חמי רודנר, שנולד בגבעת-ברנר, המשורר ישראל נטע, חבר קיבוץ בארי, ורות סבט, חברת קיבוץ מגן, יקראו משיריהם לצד יפתח אלוני ויותם אמיתי מקיבוץ גבולות. אשכר אלדן כהן תקרא שירים של אביה, אנדד אלדן, משורר בארי ששרד את הטבח והוא בן 100. מקום נרחב יוקדש לקיבוץ, ותידון השאלה אם הרעיון הקיבוצי קרס, או שמא יהיה התקווה החדשה אחרי הזוועות והטבח.

רוני סומק. ראובן קסטרו
רוני סומק/ראובן קסטרו

עוד בפסטיבל: מפגש עם קובי מידן, שיקרא משיריו ומתרגומיו; מפגש עם שמעון אדף והעורך שלו פרופ' יגאל שוורץ; שיחה עם צרויה שלו; מפגש עם נורית זרחי, מפגש עם משוררי המחאה החברתית סמי שלום שטרית, מיטל נסים, שלומי חתוכה ודורון כהן; מפגש משפחות ספרותיות עם זאב סמילנסקי, איל מגד, צרויה שלו ועוד. את אירועי הפסטיבל ילוו המוזיקאים מיכה ביטון, ישראל ברייט, הדרה לוין ארדי, אלי מגן, אושי מסלה, איתי פרל, מיקה קרני וחמי רודנר. הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, מפעל הפיס לתרבות ואמנות, הקרן לירושלים ועיריית ירושלים.

  • עוד באותו נושא:
  • רוני סומק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully