וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נה רולנדס ("היומן", "אישה תחת השפעה") הלכה לעולמה בגיל 94

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 14:48

השחקנית האגדית, שהקריירה שלה נעה בין הקלאסיקה "אישה תחת השפעה" לשובר הקופות הרומנטי "היומן", מתה לאחר התמודדות ארוכה עם אלצהיימר

השחקנית ג'ינה רולנדס, 2015. Kevork S. Djansezian/Getty Images, GettyImages
זכתה באמי ובגלובוס הזהב. ג'נה רולנדס/GettyImages, Kevork S. Djansezian/Getty Images

מותה של אגדה: ג'נה רולנדס, מהשחקניות הגדולות בתולדות הקולנוע האמריקאי, הלכה לעולמה בגיל 94. התקשורת האמריקאית פרסמה את דבר מותה הבוקר (חמישי שעון ישראל). סיבת המוות לא נמסרה, אך השחקנית התמודדה בשנים האחרונות עם מחלת האלצהיימר.

השחקנית ידועה בעיקר בגלל שיתופי הפעולה שלה עם בן זוגה, הבמאי ג'ון קסאווטס, שהלך לעולמו כבר ב-1989. היא שיחקה אצלו בין השאר ב"אישה תחת השפעה", בה העניקה את אחת ההופעות העוצמתיות בדברי ימי הקולנוע. היא הופיעה גם בקלאסיקות נוספות שלו, למשל "גלוריה" ו"ליל הבכורה", שהיה השראה ל"הכל אודות אימא" של פדרו אלמודובר (המוקדש לה, בין השאר, כמו גם לרומי שניידר ולבטי דיוויס, שמתו לפניה).

לקהל הצעיר יותר, רולנדס מוכרת בזכות הופעתה בלהיט העכשווי "היומן", אותו ביים בנה, ניק קסאווטס. למרבה האירוניה, היא גילמה בו אישה עם דמנציה.

רולנדס גילמה את הגברת הראשונה בטי פורד בסרט טלוויזיה על חייה, וזכתה על כך באמי ובגלובוס הזהב. באמתחתה אמי נוסף וגלובוס הזהב נוסף, וגם אוסקר של כבוד, אבל הגיע לה הרבה יותר מזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully