וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית רשות השידור ג'ודי לוץ הלכה לעולמה

16.8.2024 / 23:52

לוץ, זוכת פרס סוקולוב לעיתונות, הייתה כתבת החינוך של מהדורת "מבט" בערוץ הראשון, ניהלה את המחלקה הדוקומנטרית בערוץ וכן שימשה כיו"ר הועד המנהל של ארגון זכויות האדם "יש דין" לשעבר. בשנת 1993 זכתה בפרס סוקולוב לעיתונות. היא הלכה לעולמה לאחר מאבק בסרטן ריאות

יהודית (ג'ודי) לוץ. כאן 11, צילום מסך
יהיה זכרה ברוך. ג'ודי לוץ/צילום מסך, כאן 11

העיתונאית יהודית (ג'ודי) לוץ, זוכת פרס סוקולוב לעיתונות על מפעל חיים, הלכה היום (שישי) לעולמה לאחר מאבק בסרטן ריאות, בביתה. לוץ הייתה מהכתבות הבולטות בערוץ הראשון, שימשה ככתבת החינוך של מהדורת "מבט" וניהלה את המחלקה הדוקומנטרית בערוץ. בנוסף, הייתה יו"ר הועד המנהל של ארגון זכויות האדם "יש דין" לשעבר.

באמצע שנות השישים החלה לעבוד בטלוויזיה הלימודית במשך כחמש שנים. ב-1970 החלה לעבוד בערוץ הראשון. היא שימשה תחילה כעורכת סרטים, במאית שביימה סרטים דוקומנטריים ומפיקה שחתומה בין השאר על הפקת "טנדו", תכנית האירוח הראשונה שהגיש ירון לונדון בטלוויזיה. בהמשך שימשה כמנהלת המחלקה הדוקומנטרית של הערוץ במשך כחמש שנים. לאחר המהפך הפוליטי שהתרחש ב-1977 יצאה לשנת חופשה ללא תשלום מרשות השידור. "הרכב הועד המנהל שונה והנהלת הטלוויזיה הוחלפה. התפטרתי מתפקידי משום שלא יכולתי לקבל על עצמי לבצע מדיניות שידור שלא הסכמתי איתה", אמרה לוץ בריאיון למעריב ב-1984. במהלך שנת החופשה ניהלה את המגמה לקולנוע בבית צבי.

לאחר שובה לערוץ הראשון, שימשה ככתבת "מבט" לענייני רווחה וחינוך. על מעברה מעמדת הניהול לתפקיד הכתבת אמרה באותו ריאיון: "המעבר לעבודת הכתב הוא חריף ביותר. בדרך כלל מתחילים את הקריירה הפוך. עברתי תהליך מאוד לא קונוונציונלי, אבל מאוד נהניתי מהעבודה וזה תענוג לחזור עם הניסיון והידע שרכשתי עם השנים. כתבה ב'מבט' זה אמנות הצמצום: אתה נמצא בקונפליקט תמידי איך לצמצם, אבל לא להיות סופר שטחי, כי בכל מקרה זה שטחי. כתבה של שתי דקות בטלוויזיה לא יכולה להיות מעמיקה. זו צורת חשיבה שונה".

בשנת 1993 זכתה בפרס סוקולוב לעיתונות למפעל חיים, שהוענק לה בעקבות עבודתה המגוונת בתחום התעודה הטלוויזיונית.

בנוסף, לוץ שימשה כיו"ר הועד המנהל של ארגון זכויות האדם "יש דין", שספד לה בעמוד הפייסבוק שלו: "משפחת יש דין אבלה על פטירתה של חברתינו ג'ודי לוץ ז"ל, מתנדבת מסורה שכיהנה בעבר כיו"ר הוועד המנהל של הארגון. ג'ודי היתה עיתונאית בכירה שתיעדה את המציאות בישראל ובשטחים הכבושים. קולה הביקורתי על הכיבוש יחסר לנו מאוד".

באמצע שנות התשעים, בעונה הראשונה והשנייה של תכנית המערכונים "הקומדי סטור" ששודרה בזכיינית טלעד, ערוץ 2, הקומיקאי איתי שגב גילם דמות שנשאה את השם ג'ודי לוץ, או בשמה המלא ג'ודי לוץ אהרונוב קרפין סממה סוקניק, והייתה הכלאה של מספר מגישים וכתבים מאותו עשור. מקורבת לעיתונאית לוץ אמרה היום לוואלה תרבות כי העיתונאית לא אהבה את הדמות של שגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully