וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת הישראלים בסטנדאפ: בסקוטלנד ביטלו מופע של הקומיקאי

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 11:07

אולם שאמור היה לארח את רג'ינלד די האנטר החליט לבטל את האירוע, אחרי שבשבוע שעבר הקהל במופע גירש זוג ישראלים שמחו על בדיחה אנטי-ישראלית, והקומיקאי עצמו לעג להם

הקומיקאי האמריקאי רג'ינלד די האנטר. Carla Speight/Getty Images, GettyImages
"שיעור באיך לא להתנהל מול הקהל בשורה הראשונה". רג'ינלד די האנטר/GettyImages, Carla Speight/Getty Images

תיאטרון בסקוטלנד ביטל את המופע של הקומיקאי רג'ינלד די. האנטר, שאמור היה להתקיים בו, בעקבות התקרית האנטי-ישראלית שהתרחשה במופעו בשבוע שעבר - כך דווח ברשת BBC.

במסגרת התקרית, הקהל גירש זוג ישראלים שמחו על בדיחה אנטי-ישראלית, והסטנדאפיסט עצמו לעג להם. בעקבות הסערה, הוא התנצל על מה שכינה "תקרית מצערת" ועל כל "מתח שנגרם" כתוצאה ממנה, אך גם הדגיש כי כקומיקאי הוא "מותח את הגבולות בהומור, זה חלק מהעבודה שלי".

דובר מטעם תיאטרון איסטווד שבעיר גיפנוק, שבו אמור היה להופיע האנטר בחודש הבא, הסביר כי אף שהוא מכיר בחשיבות חופש הביטוי של אמנים, אך הדגיש כי המוסד "מחויב לקהילה שלנו ולערכים של גיוון ואינקלוסיביות, "עניין שאנחנו לוקחים ברצינות רבה".

הקומיקאי האמריקאי רג'ינלד די האנטר. Carla Speight/Getty Images, GettyImages
הוסיף שמן למדורה. רג'ינלד די האנטר/GettyImages, Carla Speight/Getty Images

האירוע המטריד התרחש ביום ראשון האחרון בפסטיבל הפרינג' של אדינבורו. במהלך המופע, זוג ישראלי שישב בשורה הראשונה הפך למטרה להתקפה מילולית מצד הקהל, לאחר שהגיב לבדיחה של האנטר בנושא ישראל.

האירוע החל כאשר האנטר, בן 55, התייחס לתוכנית דוקומנטרית בערוץ 5 הבריטי שעסקה באישה מתעללת שבעצמה האשימה את בעלה בהתעללות. האנטר אמר כי הסיטואציה גרמה לו לחשוב, "אלוהים, זה כמו להיות נשוי לישראל". הקהל צחק, אך הזוג הישראלי בשורה הראשונה הגיב בקריאת "לא מצחיק".

בתגובה לקריאה הזו, הקהל באולם התיאטרון החל לצעוק לעבר הזוג קללות וקריאות עוינות. בין הקריאות נשמעו "תסתלקו מפה", "מניאקים רוצחי עם" ו"שחררו את פלסטין". חלק מהקהל החל למחוא כפיים באיטיות ולשרוק בוז לעבר הזוג.

האנטר, במקום להרגיע את המצב, בחר להוסיף שמן למדורה. הוא פנה לזוג באומרו: "חיכיתי לכם כל הקיץ, איפה לעזאזל הייתם?". הוא המשיך ואמר: "אתם יכולים להגיד שזה לא מצחיק בשבילכם, אבל אם אתם אומרים את זה לחדר מלא אנשים שצחקו, אתם נראים טיפשים".

כאשר האישה ניסתה להתווכח עם הקהל, האנטר לעג: "תראו איך אתם גורמים לכולם לאהוב את ישראל עוד יותר". הזוג החל לעזוב את האולם לאיטו, כאשר התברר שהגבר היה בעל מוגבלות. האנטר לא הראה כל סימן של ריסון או חרטה, ואף צחק עליהם בגלוי.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

"הרגע הכי מכוער בפרינג'"

לאחר עזיבת הזוג, האנטר המשיך בקו האנטישמי כשסיפר על תגובת בת זוגו לאירוע קודם שלו, שהתרחש בפסטיבל הפרינג' של 2006, כאשר הקומיקאי הואשם באנטישמיות בעקבות חומרים בנושא השואה שהציג במופע שלו. לדבריו, זוגתו אמרה על אתר ה-"Jewish Chronicle": "יהודים טיפוסיים, הם לא יספרו לך כלום אלא אם כן תשלם". הוא מיד הוסיף: "זו רק בדיחה".

מבקר התיאטרון הראשי של הטלגרף, דומיניק קוונדיש, שנכח באירוע, תיאר אותו כ"רגע המכוער ביותר שראיתי אי פעם בפרינג'". הוא ציין כי בעבר העריך את האנטר על נכונותו לעסוק בנושאים רגישים, אך הפעם, לדבריו, האנטר נתן "שיעור באיך לא להתנהל מול הקהל בשורה הראשונה".

רג'ינלד די האנטר, המתגורר בבריטניה מאז 1997, ידוע בסגנונו הפרובוקטיבי ובנכונותו לעסוק בנושאים שנויים במחלוקת. מלבד האשמות באנטישמיות, הוא נתקל בעבר גם בביקורת על מיזוגניה ושימוש בשפה גזענית, כולל שימוש במילה הפוגענית "nigger" בכותרות מופעים ובמהלך הופעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully