וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות טענות לקשרי טרור: האמי דוחה בקשה לביטול מועמדות של עיתונאית פלסטינית

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 12:15

במכתב תגובה הסביר מנכ"ל האקדמיה כי לא נמצאו ראיות למעורבות פעילה של העיתונאית בארגון טרור. עם זאת, הוא הודה כי קיימים דיווחים על קשרים בעבר, אך הדגיש: "לא הצלחנו לאמת אותם". בין החותמים על המכתב לביטול המועמדות: חיים סבן, דברה מסינג וסלמה בלייר

העיתונאית הפלסטינית ביסאן עאטף עודה, מתוך סרטה התיעודי "It’s Bisan From Gaza and I’m Still Alive" ("זאת ביסאן מעזה ואני עדיין בחיים"). יוטיוב, צילום מסך
העיתונאית הפלסטינית ביסאן עאטף עודה, מתוך סרטה התיעודי "It’s Bisan From Gaza and I’m Still Alive" ("זאת ביסאן מעזה ואני עדיין בחיים")/צילום מסך, יוטיוב

האקדמיה הלאומית לאמנויות הטלוויזיה והמדעים (NATAS) בארצות הברית דחתה אתמול בקשה לביטול מועמדותה של העיתונאית הפלסטינית ביסאן עאטף עודה לפרס אמי. הבקשה, שהוגשה על ידי יותר מ-150 בכירים בתעשיית הבידור האמריקאית, טענה לקשרים של עודה עם ארגון טרור.

עודה מועמדת לפרס בקטגוריית "סיפור חדשותי קשה בפורמט קצר" על סרטה התיעודי "It's Bisan From Gaza and I'm Still Alive" ("זאת ביסאן מעזה ואני עדיין בחיים"). הסרט מתעד את מנוסת משפחתה מהפצצות בבית חאנון לבית החולים א-שיפא במהלך הלחימה בעזה. הסרט זכה להכרה גם בפרסי פיבודי ואדוארד מורו, שני פרסים יוקרתיים בתחום העיתונות והתקשורת בארה"ב.

הבקשה לביטול המועמדות הוגשה על ידי ארגון Creative Community For Peace (CCFP), שטען כי לעודה יש קשרים מתועדים עם החזית העממית לשחרור פלסטין (חש"פ), ארגון המוגדר כארגון טרור בארצות הברית. לדבריהם, עודה השתתפה באופן חוזר בעצרות של החזית העממית, מפיצה תוכן אנטישמי ברשתות החברתיות שלה, מקדמת מידע כוזב ומסוכן ומצדיקה אלימות. בנוסף, הם מאשימים אותה בהפצת שקרים ובתמיכה בפעולות טרור, כולל חטיפות מטוסים, פיגועי התאבדות ורצח אזרחים, נשים וילדים. על פי המכתב, הכרה בעבודתה מעניקה לגיטימציה לארגון טרור ופוגעת ביושרה של פרסי האמי. בין החתומים עליו שמות בולטים בתעשיית הבידור האמריקאית, כולל השחקניות דברה מסינג וסלמה בלייר, המפיקה שרי לנסינג והיזם היהודי-ישראלי חיים סבן.

דברה מסינג. GettyImages
בין החותמות. דברה מסינג/GettyImages

בתגובה, מנכ"ל NATAS אדם שארפ שלח מכתב מפורט המסביר את עמדת הארגון. שארפ הדגיש כי האמי מכיר במצוינות בעיתונאות טלוויזיונית כבר כמעט 50 שנה, וכי לעתים העבודות שזכו להכרה היו שנויות במחלוקת, אך תמיד בשירות המשימה העיתונאית. הוא הבהיר כי השיפוט נעשה על ידי עיתונאים מנוסים ועצמאיים, וכי NATAS אינה מתערבת בשיקול דעתם.

שארפ ציין כי NATAS מודעת לדיווחים על השתתפותה של עודה באירועים הקשורים לחזית העממית לפני כשש עד תשע שנים, כשהייתה בת עשרה. עם זאת, הוא הדגיש כי NATAS לא הצליחה לאמת את הדיווחים האלה, ולא מצאה ראיות למעורבות עכשווית או פעילה של עודה בארגון.

הפרשה מעוררת דיון נוקב בקהילה היהודית-אמריקאית ובישראל לגבי הגבול בין חופש העיתונות לבין מתן במה לגורמים בעלי קשרים לארגוני טרור. תומכי ההחלטה טוענים כי יש לכבד את חופש הביטוי והעיתונות, ולשפוט את העבודה העיתונאית על פי איכותה. מאידך, מתנגדי המועמדות טוענים כי אין לתת לגיטימציה לאנשים בעלי קשרים לארגוני טרור, גם אם מדובר בעבר הרחוק.

נכון לעכשיו נראה כי המועמדות תישאר בעינה, אך הדיון הציבורי בנושא צפוי להימשך. ההחלטה הסופית לגבי הזוכים בפרסי האמי תתקבל בטקס שייערך בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully