וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה עקב החלטת הסינמטק לארח את אליהו יוסיאן, שאמר שגם "תינוק הוא אויב"

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 19:23

סינמטק תל אביב יארח בשבוע הבא להרצאה את החוקר והפרשן לענייני איראן, אליהו יוסיאן, שאמר בין השאר "לשטח את עזה", ו-"צריך שיהיו כמה שיותר גופות. אישה, תינוק, חמוש בחמאס וילד - כולם אויבים". ברשת זועמים: "אל תתנו לזה יד". הסינמטק: "האולם הושכר ע"י גורם פרטי"

סינמטק תל אביב יארח בשבוע הבא להרצאה את החוקר והפרשן לענייני איראן, אליהו יוסיאן, שהביע בחודשים האחרונים דעות קיצוניות וגזעניות בכלי התקשורת ובראיונות. הסינמטק הבהיר כי ההרצאה של יוסיאן, "מפסיקים לדבר מערביזציה", הוזמנה על ידי גורמים פרטיים מחוץ לסינמטק אשר שכרו אולם במקום לטובת ההרצאה.

יוסיאן עורר סערה בזכות כמה אמירות מקוממות, ביניהן "לשטח את עזה", ו-"צריך שיהיו כמה שיותר גופות. אישה, תינוק, חמוש בחמאס וילד - כולם אויבים". ברשתות החברתיות קראו רבים לסינמטק לא לאפשר ליוסיאן להגיע: "זו לא תרבות, ובורות היא לא דעה לגיטימית, זה גזענות מובהקת, זו עליונות מובהקת, זה פשיזם מובהק. אל תתנו לזה יד, ללקוחות עדיין יש כוח אם הם יבחרו להשתמש בכוח הזה. צריך להמשיך להפעיל לחץ, אין לאנשים שקוראים להשמדת עם אחר מקום".

יוסיאן עצמו כתב בעקבות המחאה נגד ההרצאה שלו: "כוחות אנטי דמוקרטים מפחדים שאשמיע לאזרחי ישראל את האמת על 7 באוקטובר. חייבים לעצור את 7 באוקטובר הבא; מפסיקים לדבר מערביזציה. השתתפות המחנה הנגדי מבורכת. תנסו להקשות עליי".

אליהו יוסיאן בכנס קבוצת בשבע בירושלים

25 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
אליהו יוסיאן/פלאש 90, יונתן זינדל

הסינמטק מסר: "אולמות הסינמטק מאז ומעולם מושכרים תמורת תשלום, למגוון אירועים פרטיים דוגמת כנסים עסקיים, הקרנות פרטיות, הרמות כוסית, פרימיירות, השקות, הרצאות ועוד. אירועים אלה, כמו האירוע נשוא הפנייה, הם אירועים פרטיים שהסינמטק אינו מעורב בתכנם. ככלל, מבחינה משפטית לא ניתן לסרב לבקשה להשכרת אולם בגלל עמדה או השקפה של מארגן הכנס או דובר בו. אירועים אלו אינם קשורים כלל לתכנית האמנותית של הסינמטק שמקדמת את אהבת הקולנוע האמנותי".

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו אינה משמשת כ'צנזור' לתכנים, ככל שהם אינם מנוגדים לדין. ככלל, אנו מחויבים לחופש הביטוי, גם במקום בו מדובר באמירות שנויות במחלוקות או אף מקוממות. נדגיש, כי מדובר באירועים פרטיים ששכרו חלל בתשלום ועיריית תל אביב-יפו אינה מעורבת בתכניהם וככלל, מבחינה משפטית, אין לסרב לבקשה להשכרת אולם, העומד להשכרה לשימושים כגון הרצאות וכנסים מסוגים שונים, בגלל עמדה/השקפה של מארגן הכנס או דובר בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully