וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר הישראלי דוד גרוסמן זכה בפרס היינה היוקרתי

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 18:10

הפרס מוענק בידי עיריית דיסלדורף לדמויות שמפיצות בעבודתן ערכים של זכויות אדם, הבנה הדדית בין קבוצות וקדמה פוליטית וחברתית. בין הזוכים בעבר: עמוס עוז, אלפרידה ילינק, סימון וייל ועוד. גרוסמן: "אלה חדשות טובות בתקופה של כל כך הרבה חדשות רעות"

דויד גרוסמן. Claudio Sforza,
דויד גרוסמן/Claudio Sforza

הסופר הישראלי דוד גרוסמן זכה בפרס היינה - כך הוכרז אמש (רביעי). הפרס היוקרתי, בסך כ-50 אלף אירו, מוענק בידי עיריית דיסלדורף על שמו של המשורר הגרמני הדגול היינריך היינה, שנולד בעיר.

הפרס מוענק לדמויות שמקדמות ביצירה שלהן ערכים ברוח "הדגש של היינה על זכויות אדם בסיסיות, קדמה פוליטית וחברתית, הבנה הדדית בין בני אדם, ומפיצים את הרעיון שכל בני האדם שייכים לאותה קבוצה: המין האנושי". הוא מוענק אחת לשנתיים-שלוש מאז 1972, ובין זוכיו בעבר ניתן למנות את עמוס עוז, כלת פרס נובל לספרות אלפרידה ילינק, הפוליטיקאית וניצולת השואה סימון ווייל, האינטלקטואל הגרמני יורגן האברמאס ועוד.

גרוסמן, חתן פרס ישראל ומהסופרים הישראלים החשובים ביותר, זכה בשלל פרסים בינלאומיים על ספריו, לרבות פרס בוקר הבינלאומי. בין ספריו הנודעים למבוגרים: "עיין ערך אהבה", "ספר הדקדוק הפנימי", "מישהו לרוץ איתו", "יש ילדים זיגזג", "אשה בורחת מבשורה" ו"סוס אחד נכנס לבר". הוא הזוכה ה-23 של הפרס, שיוענק לו בטקס בחודש דצמבר.

ראש העיר סטפן קלר מסר כי גרוסמן הוא "אחד המייצגים החשובים ביותר של הספרות הישראלית העכשווית, המחויבת להבנה וסובלנית לא רק במסגרת תהליכי השלום במזרח התיכון", ואילו השופטים קבעו כי בפרוזה של גרוסמן טבועה "הבנה עמוקה וקרבה אמפטית לבני אדם ולקונפליקטים שלהם, הבלתי אפשריים לפתרון כביכול".

לפי הודעת העירייה, שצוטטה בסוכנות הידיעות דפ"א, גרוסמן הודה על הכבוד. "אלה חדשות טובות בזמן של כל כך הרבה חדשות רעות", מסר גרוסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully