וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תשחטו הרבה כבשים בחאפלה?": השאלה של כתב כאן 11 לאח החטוף מעוררת סערה

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 18:58

כתב כאן 11 איציק זוארץ שאל את אחיו של פרחאן אל-קאדי שחולץ מהשבי אם בכוונתם לעשות חאפלה גדולה עם הרבה כבשים - ועורר זעם ברשת: "פשוט מביש שהמראיין רואה באח של חטוף אובייקט שמסמל כבשים וחאפלה", "למה אני לא שומעת ת'עורך צורח עליו באוזניה, יא גזענים מביכים"

עומד לפגוש את אבא: בנו של קאיד פרחאן בביה"ח סורוקה/מערכת וואלה

שאלה שהפנה כתב כאן 11 איציק זוארץ לחאתם, אחיו הנרגש של החטוף פרחאן אל-קאדי שחולץ היום מהשבי ברצועת עזה, מעוררת סערה ברשת.

במהלך הריאיון אמר האח שהוא מתרגש מאוד והוא נשאל איך הם מתכוונים לחגוג את חילוצו מהשבי. "אין תכנון לחגיגה", השיב. "זו חאפלה גדולה מאוד, לא?", שאל הכתב בדרום של כאן 11 איציק זוארץ. "כן, חאפלה גדולה". הכתב המשיך ותהה, תוך שהוא משתמש בסטריאוטיפ נוסף אודות החברה הבדואית: "יהיו הרבה כבשים (שתשחטו)?". אחיו של אל-קאדי ענה: "כבשים זה הדבר האחרון שמעניין אותנו. אנחנו מקווים שהשמחה הזו תהיה אצל כל החטופים. אנחנו מקווים שיגיע היום שבו כל משפחות החטופים יחוו את השמחה שאנחנו מרגישים אחרי שתהיה עסקה וכל החטופים יחזרו הביתה. אנחנו רוצים שהם ירגישו מה שאנחנו מרגישים".

השאלה של זוארץ הצליחה להרגיז רבים ברשתות החברתיות. "מרגש ברמות לראות את בני משפחת קאדי שמחים, אבל קצת צורם לשמוע איך ישר המראיין אומר חפלה וכבשים ומכניס לו את המילים הסטריאוטיפיות לפה", צייץ העיתונאי ינאל ג'בארין. "מנגד האח בצורה אנושית מתעקש שמה שבאמת חשוב זה לא כבשים אלא שכל משפחות החטופים יקבלו בחזרה את יקיריהם ושזה יקרה רק בעיסקה".

איש האקדמיה יונתן גרוסמן צייץ: "רגע חמוד ומרגש: חאתם, אחיו של פרחאן, מתראיין לרגל השחרור של אחיו. הכתב של כאן שואל אותו בהתנשאות על ה'חאפלה' שיעשו לכבוד השיחרור וכמה כבשים הם הולכים לשחוט, וחאתם מתעקש שמה שבאמת חשוב זה לא כבשים אלא שכל משפחות החטופים יקבלו בחזרה את יקיריהם ושזה יקרה רק בעיסקה".

העיתונאית שירין פלאח סעב הוסיפה: "פשוט מביש שהמראיין רואה באח של חטוף אובייקט שמסמל כבשים וחפלה. בושה ששאלות כאלה מופיעות בראיון". אמל עוראבי הוסיף: "מעניין אותי מאוד איך בוחרים את הכתבי הדרום בערוצי התקשורת הישראלית. שאלה ראשונה: תתאר לי ערבי?, תשובה: "עושה חפלות, שוחט כבשים, יורה באוויר". התקבלת".

נדין אבו לבן הוסיפה: "ראיתי את הראיון של הכתב של כאן 11 עם המשפחה של פרחאן אלקאדי. 'חפלה גדולה'? 'מלא כבשים'? כי זה מה שאנחנו בשבילכם. תגידו מה נסגר איתכם? למה אני לא שומעת ת'עורך צורח עליו באוזניה. יא גזענים מביכים. הנה עוד מילה בערבית 'יא חמאר'. תודה לאל שפרחאן חזר ל-11 ילדיו, ולנכד שלו שעוד לא פגש".

  • עוד באותו נושא:
  • כאן 11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully