וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל גם באולפנים: מיכל פעילן פרצה בבכי בשידור, "חדשות הבוקר" נפתחה בדקת דומיה

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 11:28

כתבת חדשות 12 השתנקה מבכי בשידור חי, וקראה לציבור להתעורר ולפעול: "אם לא ייצאו לרחובות אז על מה אנחנו נלחמים פה?". בתוך כך, תוכנית הבוקר של קשת פתחה בדקת דומייה לזכר הקורבנות. צפו בדבריה של פעילן

כתבת חדשות 12, מיכל פעילן, השתנקה מבכי בשידור חי בתכנית הבוקר בהגשת ניב רסקין. זאת לאחר שצה"ל ושב"כ איתרו והשיבו ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו לשטח ישרא/קשת 12

כתבת חדשות 12, מיכל פעילן, השתנקה מבכי הבוקר בשידור חי בתכנית הבוקר של קשת. זאת לאחר שצה"ל ושב"כ איתרו והשיבו אמש (שבת) ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו לשטח ישראל. הם נחטפו בשבעה באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה.

פעילן אמרה בין השאר למגיש ניב רסקין: "התרגלנו, כן? זה אין ספק. כשהמציאות נמשכת כל כך הרבה זמן, ובהנהגה עובדים קשה כדי לנרמל אותה, ואנחנו עוסקים אם הטקס השנה ישודר כאן או כאן, או אם יהיה קשור למירי רגב או לא, אז המציאות מתפספסת. אבל אולי האירוע הנוראי הזה יעורר אנשים ויהיה בוקס בבטן. אני יכולה לומר לך שבמטה המשפחות ישבו כל הלילה וניסו לחשוב מה הצעד הנכון".

"אני תוהה אם האנשים בבית יכולים לדמיין את התחושה שעברה אתמול בלילה על המשפחות, שישבו בבית, קיבלו את השמועות בדיוק כמו כל עם ישראל, על הבת שלהם, על הבעל שלהם". בשלב זה פעילן השתנקה מבכי והוסיפה בהתרגשות רבה: "אני מצטערת, קשה לי. וחיכו לדעת אם הוא באמת מת, אם הוא באמת נרצח - או לא. ישבו בבית וחיכו שמישהו יבוא ויגיד להם. ראש ממשלה שכמובן עוד לא הוציא איזושהי הודעה בנושא. שישה אזרחים שנחטפו חיים".

כעת השתנקה פעילן שוב מבכי ואמרה: "אני מצטערת, קשה לי, כמו שקשה לכולנו. במטה המשפחות ניסו כל הלילה ניסו לחשוב מה הצעד הנכון, שבאמת יצליח להוציא אנשים החוצה. אני אומר לך את האמת, אם אנשים לא ייצאו אחרי דבר כזה, אז על מה אנחנו נלחמים פה? על מה? מה משמעות של העם שלנו, כאן, אם לא הערבות ההדדית הזאת, אם לא העמידה ביחד, אם לא הדרישה לקום מהאסון הזה יחד כשהם כולם כאן בבית? ולא נשארו הרבה. המספרים בינתיים יורדים, כי אנשים חוזרים מתים".

בהמשך "חדשות הבוקר", כשנכנסה לכיסא המגישה נסלי ברדה, היא פתחה את התוכנית בדקת דומייה לזכר החטופים שנרצחו, קורבנות ה-7 באוקטובר וחללי המלחמה.

התכנית "חדשות הבוקר" בהגשת נסלי ברדה בקשת 12 נפתחת בדקת דומייה לזכר החטופים שנרצחו, קורבנות ה-7 באוקטובר וחללי המלחמה, 1 בספטמבר 2024. קשת 12, צילום מסך
התכנית "חדשות הבוקר" בהגשת נסלי ברדה בקשת 12 נפתחת בדקת דומייה לזכר החטופים שנרצחו, קורבנות ה-7 באוקטובר וחללי המלחמה, 1 בספטמבר 2024/צילום מסך, קשת 12

למעט כרמל גת, שאר החטופים שגופותיהם אותרו נחטפו ממסיבת הנובה בחיים, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס זמן קצר לפני שאותרו על ידי כוחות הביטחון. גופותיהם אותרו כאמור במנהרה ברפיח, שמרחקה כקילומטר מהמנהרה שבה אותר החטוף פרחאן אל-קאדי. מדובר במנהרה בעומק של כ-20 מטרים, ונדרש זמן לחלץ אותם. העבירו אותם למרחב הגבול, עשו בדיקות וברגע שהיה זיהוי מהיר בשטח עדכנו את המשפחות. לפי דובר צה"ל, החטופים נרצחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס, זמן קצר לפני שכוחות הביטחון הגיעו אליהם.

מטה משפחות החטופים דרשו מראש הממשלה נתניהו להתייצב בהופעה פומבית אל מול האומה ולשאת באחריות. "מציאת הגופות אתמול היא תוצאה ישירה של טרפוד העסקאות על ידי נתניהו, התבצרות בציר פילדלפי והגברת הלחץ הצבאי שהביא למותם של חטופים רבים", נמסר. "לאורך החודשים האחרונים חולצו שמונה חטופים חיים בפעולות צבאיות, לעומת 105 חטופים ששוחררו בעסקה. אל תסתתר מאחורי דובר צה"ל, תן לציבור דין וחשבון על ההפקרות הבלתי נגמרת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully