וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם של כאן 11 השתלח במשפחות החטופים, אמא של לירי אלבג התעלפה

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 19:48

הצלם הפרילנס של התאגיד, ניסן להט, התעמת עם משפחות החטופים במסיבת עיתונאים, צעק לעברן והטיח בהן האשמות, מה שהוביל לתגובות נסערות מצדן. "זה היה דבר כל כך מכוער ומביש. הוא התנהג בצורה לא מקצועית ואלימה", אמר אחד מעמיתיו של להט. "הוא לא יכול להמשיך לעבוד"

ניסן להט, צלם פרילנס של תאגיד השידור הציבורי "כאן", השתלח במשפחות החטופים במהלך מסיבת עיתונאים, 1 בספטמבר 2024/וואלה

צלם פרילנס של תאגיד השידור הציבורי כאן, ניסן להט שמו, השתלח היום (ראשון) בחריפות במשפחות החטופים, בסופה של מסיבת העיתונאים שקיימו בשידור חי עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בן דוד, שבה הצהיר על השבתה כוללת של המשק מחר, בעקבות חילוץ שש גופות חטופים מעזה אמש. להט צעק לעבר המשפחות את השאלה: "איך השביתה הזאת תורמת לביטחון ישראל?", צעק לעברם "תשרפו את המדינה, תשרפו את האסמים ויהיה טוב פה". עינב צנגאוקר, אמו של מתן ששבוי בעזה, ניסתה להשיב לו: "מאז שמתן, הבן שלי נחטף מהבית שלו...", ולהט קטע את דבריה בגסות וצעק לעברה: "גבירתי, זה לא יהיה הפתרון!". צנגאוקר השיבה לו: "אני אומרת לך שזה הפתרון כי עד שהבן שלי חוזר הביתה אין מדינה ולא תהיה מדינה" ובהמשך אמרה לו: "מה יותר חשוב, ציר פילדלפי או הבן שלי? מה יותר חשוב, החוסן הכלכלי או הילד שלי בבית?". יו"ר ארגון העיתונאים, הצלם אלירן חיאט, שעבד במקום, הגיב לו: "אתה התבלבלת, זה לא פייסבוק פה ולא טוויטר, אתה חצוף! מה שאתה עושה זה בושה!"

נציגי המשפחות אמרו לוואלה תרבות כי משפחות החטופים נפגעו מאוד גם מדבריו, גם מאופן התבטאותו וגם מהעובדה שהוא נוהג באופן לא מקצועי ולא מכבד, חשו בדברים שלו השפלה, היו מי שבכו וצרחו לעברו בחזרה "תתבייש לך!". שתי אמהות של חטופים אף התעלפו. צפו בסרטון מהאירוע (מעל).

אלי אלבג, שבתו לירי שבויה בעזה ונכח במקום, אמר לוואלה תרבות: "לא ייתכן שצלם של התאגיד, גם אם הוא פרילנסר, יכול להביע זעם כלפי המשפחות, בשעה הקשה הזאת שלנו, ובעת עבודתו להמריד ככה נגד המשפחות. לא הבנתי מה הוא רוצה מאיתנו. צלם עיתונות, שבא לשמוע ולא בא להביע דעה, אין לו זכות פרנסה בתאגיד ציבור. הוא פגע בנו ושתי אימהות - אמא של לירי ואמא של דניאלה - התעלפו בגללו. היה קשה להרגיע אותם. זה היה אירוע מטלטל".

אלירן חיאט, יו"ר ארגון העתונאים וצלם של חדשות 12 שנכח אף הוא במקום, אמר לוואלה תרבות: "היתה הצהרה של משפחות החטופים יחד יו"ר ההסתדרות. זה היה שידור חי, בסיומו התקפלנו ואז הצלם שהוא פרילנס של התאגיד צרח על המשפחות שאלה שהייתה מאוד התקפתית. זה היה מביך. ברמת ההשפלה. באת להצהרה, אתה אורח ואתה צורח בצורה לא עיתונאית ולא מקצועית. לא היה לזה שום מקום. כשהתחילו לענות לו הוא השתלח במשפחות וקרא להם 'שורפי אסמים'. הוא תוקף אנשים שקרה להם הנורא מכל, שבתיהם נשרפו, שבני משפחותיהם נחטפו. לא יכול להיות שהוא בא עם כובע מקצועי ויתנהג בצורה לא אובייקטיבית ולא מכבדת. התחלתי לצעוק עליו בחזרה, אמרתי לו שזה לא פייסבוק או טוויטר פה, ביקשתי שידבר בנימוס ואמרתי לו שזה לא במקום, אבל הוא המשיך להשתלח. זה היה דבר כל כך מכוער ומביש. הוא התנהג בצורה לא מקצועית ואלימה. דאגתי להעביר את זה הלאה לכל הגורמים המדוברים. הוא לא יכול להמשיך לעבוד בעבודה הזאת".

אדם אחר שהיה במסיבת העיתונאים הוסיף: "הוא דיבר לא יפה, נכנס למקומות מכוערים שהוא לא היה צריך להיכנס אליהם והתנהג בבריונות".

מכאן חדשות נמסר בתגובה: "הדברים שנאמרו על ידי הצלם, אדם שאינו עובד התאגיד (אינו עובד קבוע, הוא פרילנסר - ש"ב), והדרך שבה נאמרו הם על דעתו בלבד. חטיבת החדשות של כאן מתנערת באופן החריף ביותר מהתנהגות זו. חטיבת החדשות עומדת לצד משפחות החטופים מאז 7 באוקטובר, ובוודאי בשעות ובימים קשים אלה". (בתגובת כאן לא צויין בפירוש שהם יפסיקו את העבודה עם הצלם - ש"ב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully