וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזענות מבחילה": ערוץ 14 מזהיר ממורים ערבים שמלמדים בבתי"ס דתיים

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 19:34

כתבה ששודרה בערוץ 14, על "התופעה המדאיגה" שלפיה מורים ערבים החלו ללמד בבתי ספר מהזרם הממלכתי-דתי, מעוררת זעם ברשת: "בכל מדינה שפויה, עורכי הכתבה המאפשרים שידור דבר כזה וכל הנוגעים בדבר היו מוזמנים לחקירה במשטרה"

גזענות בוטה: כתבה ששודרה בערוץ 14, על "התופעה המדאיגה" שלפיה מורים ערבים החלו ללמד בבתי ספר מהזרם הממלכתי-דתי, מעוררת סערה ברשת. העין השביעית צייץ את הכתבה של ערוץ 14 וכתב: "תופעה מדאיגה: ערוץ תקשורת ישראלי מפגין גזענות מבחילה".

בכתבה של הכתבת ציפורה סימן טוב מדווח על מורים ערבים שהחלו להשתלב במספר בתי ספר ממלכתיים-דתיים "ומלמדים את התלמידים הדתיים". עוד דיווחה הכתבת כי "במציאות שבה מחנכים בבתי הספר הערבים על תמיכה בשהידים ושחרור פלסטין, עולה השאלה האם כל המורים הערבים המועסקים בבתי הספר היהודיים בכלל והדתיים בפרט תומכים בערכי המדינה היהודית והציונית, או שמא יש ביניהם כאלה שאינם מזדהים עם ערכים אלו, דבר העלול להשפיע לרעה על החינוך הדתי והציוני שמנסים להקנות לתלמידים". עוד טוענת הכתבת כי "הכשרת מורים אלו נעשית במציאות פוליטית מתוחה, ובתי הספר הללו אינם אמורים לשמש פלטפורמה לניסיונות דו-קיום המושתתים על פשרות ערכיות ובכך למעשה פוגעים בחינוך הציוני והיהודי הניתן לתלמידים".

כתב החוץ של חדשות 13 יוסף ישראל כתב: "חובת צפייה. הבחורה בקטע מתארת תופעה מזעזעת של כ-20 מורים, שהם שומו שמיים ערבים או אפילו צ'רקסים בחינוך הממלכתי דתי, בדרך כלל מורים לשפה הערבית אגב. מה שעוד יותר מזעזע בעיניי זה התגובה המתנצלת של משרד החינוך בסוף על האייטם הגזעני והמופרע הזה. איזו אשפה".

גולש נוסף צייץ: "בכל מדינה שפויה יוצרי הכתבה, הכותרת, המאפשרים שידור דבר כזה וכל הנוגעים בדבר היו מוזמנים לחקירה במשטרה".

ארגון "משמר החינוך" הגיב: "'תופעה מדאיגה' - זאת הכותרת הגזענית שבחרו לתת בערוץ 14 לשילובם של מורים ערבים במערכת החינוך הממלכתית-דתית. אבל במקום להתמקד בערוץ 14, אנחנו מעדיפים להגביר את האור. עידית טבת, מנהלת בית הספר הניסויי היסודי בירושלים, קוראת להפסיק לפחד מהמפגש בין יהודים וערבים בין כותלי בית הספר, ומסבירה מדוע כולנו כולם נרוויח מההיכרות ומהלמידה המשותפת עם מגוון הקבוצות בחברה הישראלית: בבית הספר שלנו הדלת פתוחה לכולם. תמצאו אצלנו צוות איכותי מגוון והטרוגני המורכב מכל חלקי האוכלוסיה בעיר ירושלים - מעורב ירושלמי אמיתי. נשים יהודיות וערביות חילוניות, מסורתיות, דתיות וחרדיות גלויות ומכוסות ראש שיודעות לכבד להעריך ולאהוב את העבודה, את הילדים וזו את זו.

"מדוע אנחנו מקפידים על שילוב, השתלבות והכלה? אנחנו מאמינים שהחברה האנושית בכלל, והחברה הישראלית והירושלמית בפרט, היא חברה הטרוגנית. השונות התרבותית והזהותית שהילדים והילדות פוגשים מגיל צעיר בחלק מחיי השגרה בבית הספר ובגן מאפשרת להם לפתח יכולות של אמפתיה, קבלת האחר, סבלנות וסובלנות. היא גם מאפשרת לבסס יכולות ביטוי ובטחון עצמי המתבססות על החוזקות השונות שלהם, בהיעדר שיפוטיות אל האחר, ובהתבוננות על העובדה שלכל אחר נקודות חוזק ויכולות ונקודות חולשה.

"החיים יחד, המפגש היום-יומי בין הילדים לצוות המעורב מאוד מאפשר לפתח הבנה עמוקה שכולנו בני ובנות אדם החיים יחד, תוך כבוד הדדי והיכרות אישית, שוברת סטיגמות, חששות ופחד. כי ילד או ילדה שהגננת שחיבקה אותם עוטה חיג'אב, כבר לא יחשבו ש'כל הערבים מחבלים'. וילד או ילדה שרואים מורה ערביה מתחבקת עם מורה יהודיה - יודעים שאפשר וניתן לחיות יחד בשלום ובאחווה. כנראה שעבור הקיצוניים, האפשרות של הכרה הדדית בהיותנו בני אדם מהווה איום. עבורנו - ככה נראית תקווה. אנחנו מחזקים את אנשי ונשות החינוך הפועלים לקידום ערכי הסובלנות, השוויון והשלום - זהו החינוך הטוב ביותר שילדינו יכולים לקבל".

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully