וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומיקאי, החקיין והשחקן יוסי וידר הלך לעולמו בגיל 57

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 20:23

בנוסף לחיקויים הרבים שבהם התפרסם, גילם וידר גם את דמותו של מנדל הרומני בסדרות "שנות השמונים" ו-"שנות התשעים" ובסרט "ההילולה"

יוסי וידר. רשת 13, צילום מסך
יוסי וידר/צילום מסך, רשת 13

הקומיקאי, השחקן, הסטנדאפיסט והחקיין יוסי וידר הלך לעולמו בגיל 57. הוא הלך לעולמו בבית החולים איכילוב שבתל אביב לאחר שנאבק במחלה.

וידר נולד בנהריה להורים ניצולי שואה. לאחר שהשתחרר מהצבא הקים עסק לאביזרי רכב וסלולר בנהריה. בשנת 1995 ישבו וידר ואשתו דבורית במסעדה ו-וידר, כמנהגו, החל לחקות דמויות מפורסמות. באותו הזמן, התארחו במסעדה דן שילון ומשפחתו. שילון התלהב מיכולותיו של וידר והזמין אותו להתארח בתוכנית "דן שילון מארח". בתוכנית התארחה לאה רבין ו-וידר חיקה את בעלה, יצחק רבין.

וידר עזב את העסק שלו בנהריה והחל להשתתף בתוכנית "פספוסים" של יגאל שילון. שם הוא חיקה ומתח מפורסמים. וידר השתתף בתוכניות רדיו רבות באופן קבוע, בין היתר בתוכנית של ירון אילן ברדיו ירושלים, ובתוכנית "דידי לוקאלי" של דידי הררי. בשנת 2007 מתח וידר את יושב ראש הכנסת רובי ריבלין כשחיקה את שמעון פרס ומבקש ממנו לפרוש מההתמודדות לנשיאות. בשנת 2017 מתח את העיתונאי אמנון אברמוביץ' כשחיקה את אהוד ברק.

בשנת 2018 העלה מופע סטנדאפ יחיד שכתב יחד עם התסריטאי מני אסייג. בין השנים 2018-2020 שיחק בסדרה "שנות השמונים", שם גילם את מנדל השומר הרומני. במרץ 2019 היה במרכז שערורייה תקשורתית כאשר חיקה במסגרת קמפיין של מפלגת הליכוד את העיתונאי אמנון אברמוביץ' ולעג לכוויות שקיבל במלחמת יום הכיפורים. בשנת 2022 שב לגלם בדמות של מנדל הרומני בסדרה "שנות ה-90" סדרת הממשך של "שנות השמונים", ובשנת 2023 שיחק בסרט הקולנוע "ההילולה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ספד לוידר. "מהיכרותי האישית איתו גיליתי אדם טוב לב, מוכשר וחכם שמתחבב על כל מי שפוגש אותו", מסר. "יוסי שהלך לעולמו בגיל צעיר, הספיק לשמח אנשים רבים ולהפוך לחלק מהתרבות הישראלית שמלווה אותנו, אם זה בשנות ה-80 ובהילולה או בתוכניות עם דידי הררי ויהורם גאון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully