וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלא עוצמה שקטה": הסרט העלילתי על ניר עוז קצר שבחים בפסטיבל ונציה

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 19:59

"על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג, שצולם בנגב המערבי אחרי טבח 7 באוקטובר, הוקרן בסוף השבוע בבכורה עולמית בפסטיבל היוקרתי, וזכה לתשואות. הוא יגיע לבתי הקולנוע בישראל בסוף השנה

מתוך "על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג/באדיבות סרטי נחשון

בפסטיבל ונציה שיבחו בסוף השבוע את הסרט הישראלי "על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג, הסרט העלילתי הראשון לעסוק ישירות באירועי 7 באוקטובר, שאתמול (שישי) ערך את הקרנת הבכורה הבינלאומית שלו במסגרת הצד "Orizzonti". הסרט יוקרן גם בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בבוסאן שבקוריאה הדרומית בתחילת חודש אוקטובר. לבתי הקולנוע בישראל הוא יגיע לקראת סוף שנת 2024.

הסרט מגולל את סיפורה של נערה בת 16 (אורי אבינועם) מקיבוץ ניר עוז, שאחד מכל ארבעה תושבים בו נרצח או נחטף, שיוצאת לחפש את כלבה שהלך לאיבוד בטבח. הוא צולם באזור שבועות ספורים לאחר השבת השחורה, ומשתתפים בו כמה מתושבי הקיבוץ, חלקם בתפקיד עצמם. בהקרנה נכחו מלבד אבינועם, ושותפים נוספים ביצירת הסרט, בהפקתו ובהפצתו, עוד שתי נשים שמופיעות בו: תושבת ניר עוז ימית אביטל, ונורה ליפשיץ מעמותת ע.ט.ל.ף שחילצה מהאזור בעלי חיים רבים אחרי הטבח. בהודעה לעיתונות נמסר כי הסרט זכה לתשואות שנמשכו דקות ארוכות.

מתוך "על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג. דני רוזנברג, באדיבות פסטיבל ירושלים,
מתוך "על כלבים ואנשים"/דני רוזנברג, באדיבות פסטיבל ירושלים

בימים שלפני הקרנת "על כלבים ואנשים", פורסמה עצומה של במאים ושחקנים נגד ההקרנה שלו ושל הסרט "למה מלחמה" של עמוס גיתאי, בטענה שהם "מלבינים את פשעי ישראל", וזאת עוד לפני שהייתה הזדמנות לצפות בהם. הפסטיבל גיבה את הסרטים, ובהפקה אומרים כי המנהל האמנותי של הפסטיבל, אלברטו ברברה, אף ביקש מהמשלחת לקבל סיכות הזדהות עם החטופים.

כמה כלי תקשורת פרסמו ביקורות אוהדות על הסרט. באתר הוליווד רפורטר נכתב כי הסרט "מלא מחשבה ועוצמה שקטה" וכי "רוזנברג נוקט בגישה הומניסטית ומציג כיצד מלחמות יכולות להיות חסרות הבחנה לחלוטין כשזה מגיע להריגת חפים מפשע... באופן שמצליח לכבד את הקורבנות במקום לנצל את זיכרונותיהם". המבקר, גורדון מינצר, קבע כי הסרט "מצליח לעשות את מה שאמרה הסופרת הבריטית ג'ורג' אליוט, שיצירת אמנות צריכה לעשות: להגביר את ההזדהות שלנו". בנוסף, המבקרת האיטלקיה איזבלה פררי (Nonsolocinema), כתבה כי "הסרט מציע לעולם מבט על מה שחווה האזור, מנקודת מבט שהיא בסופו של דבר מלאת תקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully