וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר "הותקף" בחוף הים? בחדשות 12 פספסו לגמרי את החוט המקשר

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 8:25

בין הריאיון עם נדב ארגמן - האייטם המרכזי באולפן שישי - לבין המתיחות סביב הר הבית שפתחה את חדשות סוף השבוע, חיברה הידיעה שהסעירה את הרשת במהלך סוף השבוע. חדשות 12 שידרו את כל השלוש, אבל החמיצו את הקשר ביניהן

השלכת חול על בן גביר בחוף הים - מתוך חדשות 12. חדשות 12, צילום מסך
סתם יום של חול. הידיעה שבחדשות 12 פספסו את מרכזיותה/צילום מסך, חדשות 12

פספסו את הידיעה המרכזית

מהדורת "חדשות סוף השבוע" של 12 (דנה וייס), נפתחה באזהרה החמורה של מערכת הביטחון, שהביא ניר דבורי, לפיה מה שנראה כשינוי הסטטוס קוו במתחם הר הבית, עלול להבעיר את שטחי יהודה ושומרון. גם כך הם מבעבעים בטמפרטורה שהולכת ועלה מדי יום. צה"ל, על פי אותם גורמים, פועל בשטח בכוחות גדולים כמותם לא נראו מאז מבצע חומת מגן, בימי אריאל שרון, לפני כעשרים שנה.

בידיעה אחרת שהביא דבורי, כמעט באותו נושא, נאמר משהו מטורף באמת: צה"ל נמנע ממעצר של 9 פעילי טרור מרכזיים כיוון ששב"ס הודיע כי אין לו מקום במתקני הכליאה לעצירים נוספים.

הידיעה המרכזית של אולפן שישי, בהגשת דני קושמרו, הייתה כתבה שלו עצמו, ריאיון ארוך עם ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן. היו בריאיון כמה כותרות, אחת הגדולות שבהן הייתה אזהרה מפני הפיכת ישראל לדיקטטורה בחסות משטרה שהרכב סגל הפיקוד הבכיר שלה נראה כמגויס למען מטרה אחת של איש אחד.

עם כל הכבוד לכותרות החשובות של חדשות 12, הרי שלקח להם זמן להבין מה הייתה הכותרת המרכזית של סוף השבוע הזה, שכמעט ולא התייחסו אליה ביום שישי ושאליה הגיעו במהדורת צאת השבת רק בשעה 20:30 לערוך: מעצרה של חשודה בהשלכת חופן חול כלפי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

הידיעה הזאת הצליחה להאפיל, לפחות על פי "מדד הטוויטר" אפילו על אירוסיהם של נועה קירל ודניאל פרץ ("והרי ידיעה שנתקבלה זה עתה" הקדים קושמרו בחיוך את החדשה, ספק מתבדח, ספק מתמרמר על שהוא נאלץ להתייחס לכלום ושום דבר הזה באמצע המהדורה), אבל למערכות החדשות הממוסדות יותר, לקח זמן להבין את חשיבותה, לא כל שכן לקשר בינה לבין שתי הכותרות הראשיות שלהם בערב שבת ובמוצאיה.

ניר דבורי ואזהרת מערכת הביטחון בחדשות סוף השבוע. חדשות 12, צילום מסך
ניר דבורי ואזהרת מערכת הביטחון. "חדשות סוף השבוע" עם דנה וייס/צילום מסך, חדשות 12

נתחיל בעובדות: השר לביטחון לאומי סייר עם משפחתו בחופי תל אביב, ספציפית בזה שנקרא "בננה ביץ'". כמובן שסיור שכזה לא יכול לעבור בלי מהומה - וכך בתוך הקריאות כלפיו (היו גם בודדים שניגשו לברך), נראה חופן חול שמושלך לעברו. כוחות האבטחה שלו, מגובים בשוטרים שהקיפו אותו, ייחסו את זריקת החול לאישה צעירה (שמכחישה את המיוחס לה) וזו נשלפה מהמים בעזרת כוחות ההצלה (!), נעצרה, נאזקה ובילתה את השבת בתא מעצר בכלא נווה תרצה.

לדיון שהתקיים בעניינה במוצאי השבת, לאחריו שוחררה למעצר בית, התייצבו באופן די תמוה בכירים במשטרה, כולל מפקד יחידת נחשון - הזרוע המבצעית של שירות בתי הסוהר, שמגיע לרוב לבית המשפט רק במקרי קיצון של דיון בענייניהם של ראשי כנופיות פשע.

מה הקשר בין הידיעה הזאת לבין שתי הכותרות - של מהדורת החדשות שפתחה את השבת ושל זו שסיימה אותה? הידיעה הזאת בדיוק.

זכותו של כל עובד ציבור להתנהל עם משפחתו בכל מקום שיבחר בארץ ישראל מבלי שיותקף. כלומר, מותר לקרוא לעברו קריאות (בניגוד להודעה השקרית שפרסם, לא מדובר בקומץ אנרכיסטים אלא בשאט נפש שבו התקבל על ידי רוב יושבי החוף), אבל אסור להשליך לעברו חול (בנושא הזה יש להעיר שכל מי שקיים עם חבריו אי פעם קרבות חול בים, יודע שפגיעת חול רטוב עלולה להיות לא נעימה, זה בפירוש לא היה המקרה הפעם, כשלפחות על פי הצילומים מדובר בזריקה די רפה, גם היא אסורה כמובן).

ואחרי שאמרנו את כל זה, הנה השאלה שלא נשאלה על ידי אף מגיש או כתב שעסקו בידיעה (כולל בתכנית הבוקר של ניב רסקין, שכבר זיהתה אותה כאחת הידיעות החשובות של השבת ודנה בה במסגרת הפאנל): מה יש לאיתמר בן גביר לעשות בבננה ביץ' ביום שישי בצהריים?

לפני שחלק מכם מתמרמר ומשיב לי שזכותו לעשות כן, אומר שזו אכן זכותו. אלא שזו זכותו כשם שזו זכות של אנשי ארגון "בצלם" לערוך מסיבת טבע בהתנחלות יצהר. ומכיוון שכך, נשאל שוב: מה עשה שם השר? התשובה תיקח אותנו לעברו הרחוק יותר, בכך שהתעקש לקיים תהלוכה שקוראת לטרנספר במרכז אום אל פחם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נדב ארגמן 2 בריאיון באולפן שישי. חדשות 12, צילום מסך
נדב ארגמן מתראיין אצל דני קושמרו ב"אולפן שישי"/צילום מסך, חדשות 12

הצליחה לו הפרובוקציה

יומו של שר בישראל, בוודאי שר לביטחון לאומי בעת מלחמה ובעת משבר עמוק באחד מהארגונים עליהם הוא ממונה, כמו משבר הכליאה בשב"ס (שעל פי אזהרות מערכת הביטחון מסכן חיי אדם בכך שהוא מונע מצה"ל לעצור מבוקשים בגלל סירוב שב"ס לקלוט אותם), מתוכנן בקפידה.

זמנו קצוב ומידת הזמן שהוא יכול להתנהל בה בחופשיות מעבר ללו"ז, לא אמורה לכלול טיול על שפת הים. בדיקה מעלה שלא היה באותו טיול שום דבר שהצריך את נוכחותו של בן גביר: לא נחנכה תחנה לשיטור ימי, לא הייתה התראה ממוקדת על חשש לפיגוע - אז מה עשה השר בחוף שתשעה מתוך עשרה מיושביו, מפגינים במוצאי שבת בקפלן? ניחשתם נכון, חיפש את הפרובוקציה.

בינינו? הוא חיפש אותה כל כך טוב, עד שמה שבקושי נראה כמו השלכת חול די רפה לכיוונו, היה עבורו עילה להדליק את כל הפמליה, כאילו נמצא בחוף מפגע ולא אישה צעירה, לא מאוד בריאה, שמכחישה כל קשר למעשה. האירוע הזה מתכתב פעם אחת עם ניסיונותיו הבלתי פוסקים של אותו שר לחרחר מלחמה על הר הבית (כפי שלמדנו מהידיעה הפותחת בחדשות של מוצאי שבת) ופעם שנייה עם הכפפת צמרת המשטרה ושירות בתי הסוהר לעניינו, כאילו אין לה דברים חשובים יותר לעסוק בהם.

בשבועות האחרונים נתקלתי בלא מעט עדויות של עצורים מההפגנות למען החטופים על אירועים שונים שנראים כשינוי מדיניות מצד המשטרה: מעצרי שווא, מעצרים אלימים והפיכת המעצר לסוג של ענישה - הכנסה לתאים שבהם הושמו במיוחד עצירים שיתנכלו להם, יחס מבזה מצד הסוהרים ועוד.

עדויות שמהן קשה שלא להסיק שמאחר שבבתי המשפט נקבע לרוב שיש לשחרר את העצורים, עושה כל מי שבדרך כל שלאל ידו כדי למרר את חייהם עד לשחרור (כולל משיכה מכוונת של ההליך הבירוקרטי מההחלטה על השחרור ועד לשחרור בפועל). כלומר, נוכחותם של בכירים בשני הארגונים בדיון על הארכת מעצר של צעירה שגם אם תתברר אשמתה, הרי שהשליכה חופן חול על האיש שהבטיח להגיע לרבין אחרי שהגיע אל הסמל של הרכב של ראש הממשלה, מחזקת מאוד את החשד הזה.

ברק סרי בדיון על השלכת חול לעבר השר בן גביר. חדשות 12, צילום מסך
בתכנית הבוקר של ניב רסקין (בתמונה, הפאנליסט ברק סרי) כבר זיהו את מרכזיות הידיעה, אבל לא שאלו מה עשה השר הנכבד בחוף הים בשישי בצהרים/צילום מסך, חדשות 12

ראש הממשלה בן גביר

הנה לכם ההתכתבות עם האייטם המרכזי של "אולפן שישי" שבמהלכו הסביר ראש השב"כ לשעבר (אגב השב"כ אחראי, בין היתר, גם על שמירת אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל) כיצד עלולה ישראל להפוך לדיקטטורה, במפגש שבין חקיקה משפטית להשתלטות מבפנים על המשטרה.

בפרפרזה על אירוע אחר, טראגי (לפחות לפי שעה) הרבה יותר, אפשר להגיד שלמרות שבידי חדשות 12 היו את כל הנתונים, הם פספסו את התמונה הגדולה שהייתה יכולה להפוך את מהדורת השבת שלהם לרלוונטית הרבה יותר (בטח נוכח "סופת החול" שהתחוללה ברשת במהלך השבת).

יהיה מי שיאמר, כמעט כרגיל במקומותינו, שלכך בדיוק מכוון ראש הממשלה. שכולנו עסוקים בניתוח המסלול הקשתי שעשה חופן חול לכיוון פמלייתו של שר שבא לחרחר ריב ומדון על חוף הים של תל אביב, אלא שהפעם נדמה שמדובר בהרבה יותר מכך.

איפה הייתם ביום שבו התברר שאיתמר בן גביר הפך, בזמן שיא, מתופעת שוליים כמעט אנקדוטלית בפוליטיקה הישראלית, למי שקובע את סדר היום שלה - אם לא של המזרח התיכון כולו?

במהדורת החדשות הנצפית ביותר בישראל זיהו את כל התופעות המטרימות, אבל לא השכילו לתרגם אותם בזמן להתראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully