וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההפקות רוצה להחזיר את "הופה היי". תאגיד השידור: אין להם זכות

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 12:38

חברת "בנדה הפקות" הכריזה כי התכנית ששודרה בערוץ הראשון תשוב כסדרה ביוטיוב ולבמה עם ליהוק אמנים חדשים. ייתכן ואבי דור, חבר ההרכב השני, ישמש כבמאי. בתאגיד תקפו: "לא אישרנו זאת". גם חבר ההרכב המקורי, יונתן מילר, זועם: "לא שמעתי על זה כלום, איך לא פנו אליי?"

שלישיית "הופה היי". ארכיון פרטי בנדה הפקות,
שלישיית "הופה היי"/ארכיון פרטי בנדה הפקות

קאמבק מרגש או פארסה משפטית? אחרי שהוכרז היום (ראשון) על יוזמה להחזיר לחיים את התכנית המיתולוגית "הופה היי", ששודרה בערוץ הראשון, בתאגיד השידור הציבורי אומרים לוואלה תרבות כי הזכויות בידיהם וכי הם לא אישרו כל שימוש במותג.

"הופה היי" הייתה סדרה ששודרה בערוץ הראשון מיוני 1986 במשך עשר שנים, וכללה 63 פרקים, בני הרכבים שונים - בהרכבה הראשון היו חברים הזמרים והמוזיקאים עוזי חיטמן ויגאל בשן והכנר יונתן מילר, ובהרכבה השני בשן, אבי דור ואהרון פררה. חיטמן ובשן מאז הלכו לעולמם.

היום הכריזה חברת "בנדה הפקות", של המפיק יגאל בן דוד, על החזרת ההרכב לחיים כסדרה ביוטיוב ולאחר מכן על בהופעות חיות על הבמות. להרכב החדש ילוהקו אמנים חדשים על ידי המלהק מורן מרציאנו. בן דוד אמר שבכוונתו הגרסה הנוכחית של "הופה היי" לשמור על "הערכים של פעם, אהבת הארץ, קבלת השונה, המוזיקה וההרפתקאות אליהם יצאו חברי הלהקה".

בתשובה לשאלת וואלה האם זכויות השימוש במותג שייכות למפיק בן דוד או גם/רק לתאגיד השידור כאן, והאם בתאגיד אישרו להם להשתמש במותג, נמסר מטעם יחסי הציבור של המפיק: "כאן לא צריכים לאשר, הזכויות והמותג רשומים ובבעלות המפיק הפרטי יגאל בן דוד, בנדה".

אולם, בניגוד לטענת המפיק, בתגובה לשאלה זו השיב התאגיד לוואלה תרבות כי "הזכויות של הופה היי שייכות לתאגיד לאחר שעברו אליו כחוק, יחד עם ארכיון רשות השידור. התאגיד לא אישר שימוש, לא בשם התוכנית ולא בפורמט, לאף גורם חיצוני והנושא ייבדק משפטית".

ההפקה מסרה גם כי היא מנהלת מגעים עם אבי דור על אפשרות שילובו כבמאי הפרויקט. על כל פנים, חבר ההרכב הראשון והיחיד מהשלישייה המקורית שנותר בחיים, הכנר יונתן מילר, אמר בשיחה עם וואלה תרבות כי כלל לא פנו אליו. "לא שמעתי כלום על האיחוד הזה. זה מאוד מוזר שלא פנו אליי לגביי האיחוד. הם פשוט Fucking weird", אמר לנו מילר בכעס. "הם לא יודעים איך לעכל אותי. אני הייתי בהרכב המקורי. היה מכובד אם היו פונים אליי. יכולתי לקבל איזה תפקיד אולי. אבל אף אחד לא התקשר אליי. אנחנו חיים במדינת עולם רביעית, שחושבת שהיא מדינת עולם ראשון. קורים פה דברים הזויים כל הזמן. אז מי אני שאקלקל את המסיבה. לא אתן לזה להרוס אותי. אני מופיע עם החומרים של הופה היי וכמו צועני, ממשיך בחיים שלי".

שלישיית "הופה היי". ארכיון פרטי בנדה הפקות,
שלישיית "הופה היי"/ארכיון פרטי בנדה הפקות

בשנות השמונים והתשעים "הופה היי" קיימו גם הופעות והצגות מחוץ למסך, בין השאר בפסטיבל שירי הילדים 1987, בפסטיגל בשנים 1992, 1993 ן-1995, הוציאו חמישה אלבומים, קלטות וידאו וספרים ואירחו בהופעות בין השאר את ציפי שביט, חני נחמיאס, אייל גפן וגם עז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully