וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת חדשות 12 דיווחה מהפגנת משפחות החטופים. המשטרה איימה לעצור אותה

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 19:36

המשטרה ניסתה למנוע מכתבת חדשות 12, ענבר טויזר, לצלם בהפגנה בגן העצמאות בירושלים ואיימה עליה שתעצור אותה. צוות החדשות תיעד את הפגנת משפחות החטופים במקום ואת פיזורם בכוח על ידי המשטרה, במהלכו שוטר דחף את בת דודתה של כרמל גת ז"ל, שנרצחה בשבי חמאס. צפו

המשטרה ניסתה למנוע מכתבת חדשות 12, ענבר טויזר, לצלם בהפגנה בגן העצמאות בירושלים ואיימה עליה שתעצור אותה, בעת שצוות חדשות 12 תיעד את הפגנת משפחות החטופים ואת פיזורם בכוח/חדשות 12

המשטרה ניסתה למנוע מכתבת חדשות 12, ענבר טויזר, לצלם בהפגנה בגן העצמאות בירושלים ואיימה עליה שתעצור אותה. צוות החדשות תיעד את הפגנת משפחות החטופים במקום ואת פיזורם בכוח על ידי המשטרה, במהלכו שוטר דחף את בת דודתה של כרמל גת ז"ל, שנרצחה בשבי חמאס.

טויזר סיפרה בשידור: "אנחנו, צוות החדשות שהגענו לכאן הבוקר, אמרנו בפארק העצמאות, מקום שאנחנו משדרים ממנו במשך שנים, גם בהפגנות ובאירועים. ניגשו אלינו שוטרים ומאבטחים אמרו לנו לזוז מהמקום, גם זו בקשה שנראתה לנו מעט תמוהה, בסופו של דבר הם חזרו בהם גם מהדרישה הזאת". בקטע שהוצג נראית שוטרת שאומרת לטויזר, שעמדה כאמור בגן העצמאות: "לא, לא, לא, כרגע אסור לך לצלם, זה בניין הקונסולייה האמריקאית, אני מסבירה לך, ואם, אגב, את מסרבת להתפנות, אני אעכב אותך לתחנה, ואם את פתאום תסתובבי לי, אני אעצור אותך על זה. זה ממש אסור, את עושה עבירה כרגע, זה עבירה על החוק". טויזר שאלה מה העבירה, והשוטרת השיבה: "זה עבירה על החוק, מתקן קונסוליה זה ביטחוני, ואסור לכם לצלם". בתגובה לאמירת טויזר שהיא עומדת בגן העצמאות, השוטרת אמרה: "זה לא נחשב גן העצמאות לכיוון הזה". צפו בקטע (מעל).

עיריית ירושלים החרימה היום שלטים שקראו להשבת החטופים, ובהם השלט "סליחה הירש", במחאה שהתקיימה בגן העצמאות. המשטרה פינתה את המפגינים, ובהם בת דודתה של כרמל גת ז"ל, בכוח. שוטרים דחפו את המפגינים בחוזקה ונהגו באלימות ללא סיבה ברורה.

ממשטרת ישראל נמסר: "מליל אמש פועלת המשטרה יחד עם עיריית ירושלים להחזרת הסדר הציבורי, אותו מפרים משתתפי מחאה בלתי חוקית ברחוב אגרון, סמוך לקונסוליה האמריקאית. לאחר שכבר אמש הוכרז והובהר כי מדובר בהתקהלות בלתי חוקית, אותם מוחים המשיכו במעשיהם גם הבוקר. לאחר שהוכרז פעם נוספת והמשתתפים לא נענו להוראת השוטרים, פעלו כוחות המשטרה להרחקתם מהמקום.

"שעות לאחר שהפרת סדר זאת תמה, ביקשה לשדר מהמקום עיתונאית. על אף שהתבקשה על ידי גורמי האבטחה של הקונסוליה לחדול מכך ולא לצלם את המתקן, בחרה להמשיך לעשות כן. לאחר פנייה של נציגי האבטחה במקום למשטרה, רק אז פנתה השוטרת אל העיתונאית ודרשה את הפסקת הצילום. נדגיש כי חופש המחאה והביטוי של כל אזרח חייב להתקיים לצד ציות לחוק ומשטרת ישראל תפעל בנחישות אל מול כל הפרה של החוק, למען שמירת הסדר, שלום הציבור וביטחונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully