וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס ארל ג'ונס, הקול מאחורי מופאסה ודארת' ויידר, הלך לעולמו בגיל 93

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 8:38

השחקן המיתולוגי היה מהבודדים שזכו בכל ארבעת הפרסים הגדולים של עולם הבידור. במשך קריירה בת למעלה מ-60 שנה, ג'ונס כיכב הן על הבמות והן על המסכים, כולל בסרטים כמו "שדה החלומות" ו"מלך האריות" וסדרות כמו "המפץ הגדול"

טריילר לסרט "מלך האריות"/Walt Disney Pictures

ג'יימס ארל ג'ונס, שחקן הקולנוע והתיאטרון האמריקאי המוערך והמעוטר, הלך לעולמו הבוקר (יום שלישי) בביתו במחוז דאצ'ס, ניו יורק, בגיל 93 סוכניו אישרו את הידיעה.

ג'ונס, שנולד ב-17 בינואר 1931 בארקבוטלה, מיסיסיפי, היה אחד השחקנים המוערכים והמשפיעים ביותר בתעשיית הבידור האמריקאית במהלך הקריירה המפוארת שלו, שנמשכה למעלה מ-60 שנה, הוא צבר כמעט 200 תפקידים במסך הגדול והקטן, וזכה להערכה רבה על עבודתו הן בקולנוע והן בתיאטרון.

ג'ונס היה ידוע בעיקר בזכות קולו העמוק והמהדהד, שהפך לסימן ההיכר שלו הוא הפך לאייקון תרבות כשהעניק את קולו לדמותו של דארת' ויידר בטרילוגיית "מלחמת הכוכבים" המקורית, תפקיד שחזר אליו במספר סרטים וסדרות טלוויזיה נוספות בזיכיון.

מלבד תפקידו כדארת' ויידר, ג'ונס כיכב במגוון רחב של סרטים מצליחים, ביניהם "שדה החלומות" (1989), "מלך האריות" (1994, כקולו של מופאסה), "המרדף אחר אוקטובר האדום" (1990), "משחקים פטריוטים" (1992), ו"מגלה לאמריקה" (1988) בטלוויזיה הוא הופיע בסדרות רבות ומגוונות, כולל "המפץ הגדול", "האוס", "שני גברים וחצי", "אברווד" ו"רחוב סומסום". קולו המוכר שימש גם כקריין ברשת CNN במשך שנים רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully