וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן חסון מאשר כי יופיע בשני טקסי הזיכרון ל-7.10: "הבוחרים ברע יראו בזה התייפיפות"

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 17:24

הזמר אישר כי יופיע בטקס השנוי במחלוקת שמארגנת השרה מירי רגב, ובמקביל גם בטקס שמארגנות משפחות הקורבנות של מתקפת הטרור

עדן חסון. שי פרנקו,
עדן חסון/שי פרנקו

הזמר עדן חסון אישר כי יופיע בשני טקסי הזיכרון ל-7 באוקטובר. זאת, ברקע הביקורת הרבה של משפחות קורבנות מתקפת הטרור על הטקס שמארגנת השרה מירי רגב.

בסטורי שפרסם היום באינסטגרם כתב חסון: "הבחירה שלי לשיר בשני הטקסים נובעת מתוך כבוד למגוון הדעות שיש לנו במדינה ומתוך הכבוד הגדול למשפחות החטופים. הבוחרים ברע יראו בזה התייפיפות, והבוחרים בטוב ימצאו בזה את החיוביות. על זה הייתי רוצה לדבר: לצערי בזמן האחרון הקיצון של שני הקצוות גבר על הקול השפוי, שבשיח בריא יכול למצוא מכנה משותף גם בימין וגם בשמאל. ואני, מאז שפיתחתי דעות על העולם, בסקאלה הזו מצאתי את עצמי מאמץ דעות משני הצדדים.

"לאחרונה צפיתי בשיח האלים כלפי זמרים שבחרו לשיר בטקס מסוים ובכנות הזדעזעתי. מה קרה לנו כחברה? ממתי זה נהיה כל כך חד ומשסע? אני מקווה שתמצאו הכלה במלים שלי. הבעיות שלנו יפחתו משמעותית אם נקשיב יותר ונדבר פחות".

עדן חסון היכל מנורה. עמרי סילבר,
עדן חסון/עמרי סילבר

אמנים רבים סירבו עד כה להשתתף בטקס הרשמי שמארגנת רגב, בהם על פי פרסומים גם נינט טייב, חנן בן ארי ובניה ברבי. מנגד אמנים רבים אחרים הודיעו כי ישמחו להופיע בטקס הלאומי של המשפחות, שינחו רותם סלע וחנוך דאום.

הנושא עורר בשבועות האחרונים סערה, שגברה בעקבות מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה, שמונתה לתפקיד השרה האחראית על הטקס מטעם הממשלה. במסיבת העיתונאים אמרה רגב כי היא "רואה בהחלטה לקחת על עצמי את הובלת הטקס שליחות ציבורית, מבלי שאנשים יודעים את העובדות, ובכל זאת אני ממשיכה, רואה את החשיבות ומתעלמת מהרעשים, ברגישות ובכובד ראש כפי שעשיתי". השימוש שלה במילה "רעשים", כמו גם התבטאויות נוספות מאותה מסיבת עיתונאים, עוררו ביקורת ציבורית נרחבת. קיבוצים ויישובים רבים באזור עוטף עזה כבר הודיעו כי אין בכוונתם להשתתף בטקס ולשתף עמו פעולה.

במקביל עלו כמה ניסיונות למצוא פשרה, כולל מטעם נשיא המדינה יצחק הרצוג - שלא צלחו. שני הטקסים יוקרנו לבסוף בזה אחר זה במהלך יום השנה לטבח. יודגש כי הטקס של מירי רגב יצולם מראש, בלא נוכחות של קהל.

ממארגני טקס המשפחות נמסר: "מודים לכל אמני ישראל שפנו אלינו במטרה להופיע בטקס הזיכרון הלאומי של משפחות 7.10 בפארק הירקון. טרם נסגר הליינאפ, אך אנחנו מחבקים את כולם".

  • עוד באותו נושא:
  • עדן חסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully