וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בפסטיבל טורונטו: פרו פלסטיניות פרצו לבמה וצעקו נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 21:27

מפגינות פרו-פלסטיניות פרצו להקרנת הבכורה של הסרט הישראלי "חמדה" בפסטיבל הסרטים בטורונטו קנדה, קראו קריאות נגד ישראל והניפו שלטים שעליהם נכתב בין השאר "יהודים אומרים 'לא' לרצח העם". צפו

מחאה פרו פלסטינית פסטיבל טורונטו/באדיבות סרטי יונייטד

מפגינות פרו-פלסטיניות פרצו להקרנת הבכורה של הסרט הישראלי "חמדה" בפסטיבל הסרטים בטורונטו קנדה, קראו קריאות נגד ישראל והניפו שלטים שעליהם נכתב בין השאר "יהודים אומרים 'לא' לרצח העם". המפגינות שעלו לבמה צעקו שישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה ונתקלו בקריאות "עם ישראל חי" מהקהל. בסופו של דבר הורדו המפגינות הפרו-פלסטיניות מהבמה - וההקרנה המשיכה כמתוכנן. צפו למעלה בתקרית.

מחאה פרו פלסטינית בפסטיבל טורונטו. סרטי יונייטד קינג, צילום מסך
מחאה בטורונטו/צילום מסך, סרטי יונייטד קינג

הסרט התיעודי המדובר "תיקי ביבי" (The Bibi Files) נחשף שלשום לראשונה בפני קהל בהקרנת בכורה מיוחדת במסגרת פסטיבל הקולנוע בטורונטו. ההקרנה התקיימה באולם מלא עד אפס מקום, למרות ניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את הקרנתו ברגע האחרון. הסרט, שהופק על ידי הדוקומנטריסט עטור הפרסים אלכס גיבני ובוים על ידי אלכסיס בלום, הציג לראשונה קטעי וידאו מחקירות המשטרה של נתניהו בחשד לשחיתות - חקירות שהובילו להגשת כתב אישום נגדו ב-2019.

הסרט מכיל חומרים שהודלפו לגיבני בשלהי 2023, ובהם נראה נתניהו מתעמת עם חוקריו ומכחיש קבלה בלתי חוקית של מתנות יקרות ערך מתומכים עשירים, ביניהם המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר שלדון אדלסון. בנוסף, הסרט מציג קטעים מחקירותיהם של מילצ'ן, אדלסון, וכן של שרה ויאיר נתניהו, אשתו ובנו של ראש הממשלה.

במהלך החקירה המצולמת נראה נתניהו יושב בקשיחות מאחורי שולחן מול לפחות שלושה חוקרים. הוא משיב לעתים קרובות "אני לא זוכר" לשאלות על לחץ שהפעיל כביכול על ידידים לתגמל אותו בשמפניה יוקרתית וסיגרים מהדרג היקר ביותר - שווי של 1,000 דולר לקופסה - וכן לגבי ידיעתו על צמיד משובץ יהלומים בשווי 42,000 דולר שאשתו קיבלה במתנה ממילצ'ן. מאוחר יותר בסרט, חברים של נתניהו מעירים על זיכרונו המופלג לשמות ופרטים, מה שמעלה שאלה מרומזת לגבי כנותו במהלך החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רה"מ בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בסיום ההקרנה, חלק מהקהל (אולי שליש עד מחצית מהנוכחים) קם והעניק לסרט מחיאות כפיים ממושכות. רבים בקהל נראו אוהדים את הביקורת של הסרט על נתניהו; אדם אחד אף קטע את שאלות ותשובות ואמר, "קחו את הסרט הזה והטילו אותו על ישראל מהאוויר. אחרת אני חושש שאנשים לא יוכלו לראות אותו שם".

עם זאת, היו גם קולות מחאה בקהל. כאשר גיבני אמר כי "מעולם לא ראיתי עומק שחיתות מוסרית כפי שראיתי באיש הזה", צעק אחד הצופים: "הוא עדיין לא נמצא אשם, אגב". הצופה חזר על דבריו: "הוא לא נמצא אשם עדיין, אז בבקשה היו מדויקים ומדוקדקים. הוא לא נמצא אשם עדיין". גיבני השיב בתקיפות, "אני מאמין שאמרתי 'שחיתות מוסרית'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully