וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חן זנדר תנחה את טקס הזיכרון שמארגנת מירי רגב: "לא אתן לאף אחד לטייח את מה שקרה"

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 17:09

ברקע החרמת הטקס הממשלתי של מירי רגב במלאת שנה ל-7 באוקטובר מצד משפחות קורבנות ואמנים רבים, נודע כי שרת התחבורה בחרה בכתבת התחבורה של חדשות 13, ששכלה את אחותה בטבח, להנחות את הטקס לצד נציגים נוספים ממשפחות שכולות. חן זנדר: "לא אתן לאף אחד לטייח את מה שקרה"

חן זנדר, כתבת חדשות 13 ששכלה את אחותה, נועה זנדר ז״ל, שנרצחה בטבח במסיבה ברעים, חוזרת לשדר בחדשות 13 לאחר תום השבעה/חדשות 13

ברקע הביקורת הרבה של משפחות קורבנות מתקפת הטרור על הטקס הממשלתי שמארגנת השרה מירי רגב במלאת שנה לטבח ה-7 באוקטובר ואמנים רבים שהודיעו כי לא ישתתפו בטקס, נמסר היום מי יהיו מנחי האירוע. רגב, שרת התחבורה, בחרה בחן זנדר, כתבת התחבורה של חדשות 13 ששכלה את אחותה נועה זנדר ז"ל בטבח במסיבה ליד רעים; אורין גנץ זך, שבתה עדן זכריה ז"ל נחטפה מהמסיבה ונרצחה בשבי החמאס; שמעון אטיאס, ששכל את אחייניתו, שנרצחה במסיבת הנובה, עמית בוסקילה; רותי גרינגליק, ששכלה את בנה שאולי גרינגליק ז"ל בקרב; ויודן פירט, בן קיבוץ כיסופים, שעבר עם משפחתו את טראומת הטבח ואת הפינוי מהדרום. הטקס יתקיים באופקים ויצולם מראש, ללא קהל, על פי ההערכה הרווחת מתוך החשש למחאה כלפי ראש הממשלה נתניהו וממשלתו בטקס.

מותאם לבוקסה - חן זנדר ואחותה נועה ז"ל. henzender, צילום מסך
חן זנדר ואחותה נועה ז"ל/צילום מסך, henzender

זנדר כתבה ב-X, לשעבר טוויטר: "עד השבעה באוקטובר שיננתי כל שם של חלל שנפל בשנים האחרונות וזכרתי כל נרצח בפעולות איבה, איפה גרו ואת מי השאירו מאחור, ככה זה - שיגעון של עיתונאים. אבל אז הגיע השבעה באוקטובר ובתוך האסון הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, התחולל גם האסון הפרטי שלי ונועה אחותי הקטנה נרצחה במיגונית ברעים, מה שהפך את עולמי, ריסק את המשפחה שלי ואילץ אותי לעבור צד, מזאת שזוכרת ומסקרת ומספרת על אחרים, לזאת שנשבעה להזכיר את מי שאיבדנו ומה שקרה פה ולוודא שאף אחד לא ישכח, אף אחד, לעולם. זה מה שאני עושה כבר 11 חודשים וזה מה שאעשה גם בשבעה באוקטובר כשאנחה את טקס הזיכרון הממלכתי. משפחות שכולות רבות דרשו לקיים את הטקס הממלכתי השנה ובכל שנה, כמסורת מדממת, על ידי כל ממשלה מכהנת; טקס שבמהלכו תעצור האומה מלכת, נתייחד עם הנופלים והנרצחים, נקרא לשובם של החטופים והחטופות ונתפלל לשלום הפצועים והחיילים שעדיין נלחמים. כן, לצערי יהיה זה טקס ללא קהל והוא לא יועבר בשידור חי אבל אני יודעת שהוא מורכב מאנשים שנותנים את הנשמה, אומנים מרגשים שרוצים לקחת בו חלק ובני משפחות שחוו את הנורא מכול באותה שבת. חשוב לי להיות שם, לזכור ולהזכיר ולוודא שהסיפור של היקרים שלנו יסופר, לא אתן לאף אחד לשכוח, לטייח או ליפות את מה שהיה שם, זה מה שהיה חשוב לי, למשפחה שלי ויודעת שגם לנועה שמלווה אותי בכל החלטה מאז ולתמיד. מקבלת ומחבקת כל מי שחושב אחרת".

הטקס הממשלתי של מירי רגב הוחרם על ידי רבים, ובהם קיבוצי העוטף נירים, קיבוץ בארי ונחל עוז, ועל ידי אמנים רבים ובהם עומר אדם, עידן עמדי, נינט טייב ואמיר דדון. מנגד, אתמול הודיע הזמר עדן חסון כי יופיע בשני טקסי הזיכרון ל-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully