וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 14 פתח את המהדורה עם פייק מוחלט על בנט. אפילו אנגלית הם לא מבינים שם?!

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 8:35

בערוץ 14 הבטיחו "הקלטות בלעדיות" של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שמביע תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית. אלה באמת חדשות גדולות, רעידת אדמה, בומבה, חבל שמדובר בשקר מטופש שכל דובר אנגלית בסיסית מבין. הערוץ הזה לא רק טיפש, הוא גם מסוכן

רה"מ לשעבר בנט: להחליף את ההנהגה/כנס ישראל היום

"הדעות האמיתיות של נפתלי בנט נחשפות", אומרת מגי טביבי, מגישת החדשות של ערוץ 14, כשעל המסך מופיע פרצופו המוכר של ראש הממשלה לשעבר, כשמאחוריו דגל פלסטין. פאקינג דגל פלסטין. חכו, זה רק מחמיר מכאן. מחלקת הגרפיקה של הערוץ לא ריחמה על בנט, כשהפכה את פרצופו לאדום במעבר אנימציה מחריד. "הקלטות בלעדיות", ממשיכה להבטיח טביבי, בפרומואים שרצו ברשתות החברתיות במהלך היום. גם בערוץ עצמו קודמה החשיפה המטלטלת במהלך היום, כשיעקב ברדוגו הבטיח שמדובר בבומבה של חשיפה.

בערוץ 14 לא יכלו להמשיך לשמור את הסוד, והבהירו לנו מה "הדעות האמיתיות" של נפתלי בנט כבר עם פתיחת המהדורה, בקדימון לקראת הכתבה המלאה. לפי הטיזר: נפתלי בנט, מי ש"מגדיר את עצמו איש ימין" (משפט שנלקח ישירות מארגז הכלים הרטורי של הפרוגרס הקיצוני בקמפוסים האמריקניים) הודיע על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית.

אכן, בום גדול. ברדוגו הבטיח בומבה וקיים: העובדה שראש מועצת יש"ע לשעבר תומך בפתרון שתי המדינות היא לא פחות מרעידת אדמה בשדה המגרש הפוליטי. זה כמו ששמעון מזרחי יעודד את הפועל תל אביב. כמו שיובל נח הררי יודיע שכל הספרים שלו שגויים ובעצם העולם נברא על ידי כח עליון בשבעה ימים. כמו שבערוץ 12 יודיעו שריאליטי זה פח זבל ומעכשיו הם משדרים רק סרטי איכות. נפתלי בנט בעד מדינה פלסטינית? מדובר בגליץ' במטריקס, לא פחות.

מהדורה מרכזית ערוץ 14 מגי טביבי 22.7.24. ערוץ 14, צילום מסך
הבטיחה בומבה. טביבי/צילום מסך, ערוץ 14

באותו רגע עלתה במוחי סצנה נפלאה מתוך סרט הביכורים של במאי הקולנוע התל אביבי קוונטין טרנטינו, "כלבי אשמורת". בקטע המדובר מוצא "נייס גאי" אדי את חברו ויק שוכב על הרצפה כשהוא מתבוסס בדמו לצד שוטר סמוי בשם פרדי, שמבהיר לו שהוא התכוון להרוג אותו. נייס גאי אדי, בגילומו של כריס פן, נותן לרגע תצוגת משחק ברמה של אחיו הגדול שון. "האיש שהרגת עכשיו יצא לפני רגע מהכלא", הוא אומר לפרדי, "הוא ישב ארבע שנים בכלא בשבילנו, למרות שכל מה שהיה צריך לעשות זה להגיד את השם של אבא שלי והיה משתחרר… אתה רוצה להגיד לי שהאיש הזה, שעכשיו הוא איש חופשי, ואנחנו דואגים לפצות אותו בנדיבות על מה שהוא עשה בשבילנו, הוא פשוט החליט משום פאקינג מקום לזיין אותנו?".

חושי העכביש שלי החלו לרטוט. למה באמת שדווקא עכשיו נפתלי בנט יחליט לזנוח את תדמית הימני חובב ההתנחלויות ויתפקד למרצ? ברצינות, למה שנפתלי בנט, האדם שב-11 וחצי החודשים שעברו מאז פתיחת המלחמה בעזה עבר בין כל אולפני החדשות בעולם וחזר ואמר באנגלית רהוטה שהוא מתנגד נחרץ להקמת מדינה פלסטינית פתאום החליט לשנות כיוון ביום אחד? מי הם הכתבים המבריקים של ערוץ 14 שהצליחו לדלות את המידע המטורף הזה שאף כלי תקשורת אחר בעולם לא מצא?

רק לפני שבועיים בנט התראיין לרשת ABC האמריקנית, ונשאל למה הוא מתנגד למדינה פלסטינית. התשובה של בנט הייתה קצרה ותכליתית: "מכיוון שהם יהרגו אותנו". המראיינת, לינזי דיוויס, הייתה מעט המומה. שקט השתרר באולפן, עד שלבסוף דיוויס שאלה: "אז אין שום אפשרות לחיות בשלום?", על כך השיב בנט: "לא עם אנשים שרוצים להרוג אותך".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
נפתלי בנט בשבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א. ראובן קסטרו
נפתלי בנט/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר נפתלי בנט הרחיק עד לסיאול, כדי להתראיין באולם ענק מול קוריאנים סקרנים כחלק מפאנל תחת הכותרת "איך מביאים שלום למזרח התיכון". המראיין טרי מרטין שאל את ראש ממשלת ישראל ה-13 אם הוא רואה סיכוי לדו-קיום עם הפלסטינים, ובנט ענה בקלילות: "אבן יסוד לעבר דו-קיום היא קיום, נכון? אינך יכול לשאוף לדו-קיום אם עצם קיומך נמצא בסיכון". בנט המשיך והבהיר שכל עוד אויבי ישראל מבקשים להשמיד את המדינה, אין מה לדבר על שלום. המראיין ניסה בכמה דרכים למצוא את הצד הפרגמטי שרואה פני עתיד אצל בנט, אך נתקל כל פעם בהתנגדות, והבהרה שזרועות התמנון של איראן מנסות להשמיד את ישראל, ולכן אין בכלל מה לדבר על שלום מקומי.

אז איך אותו אדם שרק ביום שלישי לפני שבוע סירב לדבר על אפשרות של דו-קיום, ורק לפני שבועיים אמר שאם תוקם מדינה פלסטינית "הם יהרגו אותנו" החליט משום פאקינג מקום לזיין אותנו? ובכן, ערוץ 14 חושף "הקלטות בלעדיות" שהן בעצם קטע קצרצר מתוך כנס של קרן היסוד במינכן (חיפוש קצר בגוגל ימצא שהוא היה יום קודם בפרנקפורט). לא מדובר באיזו הקלטה סודית של שיחה אישית, אלא בדברים שבנט בחר להגיד לפני קהל יהודי גדול בגרמניה. מה הוא אמר שם? לא צריך באמת להיות שם בשביל לנחש שהוא חזר על אותו שטאנץ קבוע שהוא נותן בכל האירועים האלה. סביר להניח שחזר גם על הדברים שאמר השבוע בריאיון ל"בילד", לפיהם יש להתגבר על הוויכוח הפנימי ולהקים ממשלת אחדות רחבה ככל האפשר. אם מבינים את הקונטקסט הזה, אז אפשר להבין שהוא מבקש לדחות את הוויכוחים הפנימיים בישראל על מדינה פלסטינית - לה הוא מתנגד, להבדיל משותפיו הפוטנציאליים - לעוד 6 או 8 שנים.

בערוץ 14 הראו קטע חתוך, בלי השאלה שבנט נשאל או תחילת דבריו, והשאירו רק את הקטע בו הוא אומר שאפשר יהיה לדון או להתווכח (to debate, באנגלית) בנושא מדינה פלסטינית בעוד 6-8 שנים, והציגו אותה כראייה לכך שבנט חותך שמאלה. בקריינות של הכתבה נאמר כי "לפני שנתיים הוא הקים ממשלה עם מפלגות השמאל ובתמיכת רע"מ, וכעת הוא לא פוסל אפשרות של הקמת מדינה פלסטינית". אלה באמת חדשות גדולות, רעידת אדמה, בומבה, חבל שמדובר בשקר מטופש שכל דובר אנגלית בסיסית מבין. בנט לא אמר שהוא "לא פוסל מדינה פלסטינית", אלא שממילא אין מה להתווכח על זה עכשיו.

כדי לא לפספס הזדמנות לצאת מטומטמים גדולים יותר, בערוץ 14 החליטו להראות את אותם קטעי ארכיון מהשבועיים האחרונים בהם בנט יוצא בצורה נחרצת וברורה נגד הקמת מדינה פלסטינית, כאילו כדי להוציא אותו זגזגן והפכפך, אבל הקטעים האלה רק מבהירים כמה הם מנסים להוציא מהקשרן את המילים שהם הציגו מאותו כנס בגרמניה.

בשורה התחתונה זה פשוט קל מדי לרדת על ערוץ 14. בכוונה אני לא מציין את שמו של הכתב הצעיר שחתום על הכתבה, דווקא מהיסודיים והרציניים שבכתבי הערוץ (בלי ציניות) פשוט כי זה כנראה המחיר של לשדר בערוץ תעמולה שכל מטרתו היא לשרת את השליט העליון. מדי פעם צריך לשקר לצופים בגסות, ובידיעה מלאה שאתה משקר. גם מגי טביבי לא אשמה, היא רק משחקת תפקיד בהצגה הזאת. קריינית הרצף של השקרים. לזכותה היא טובה בעבודה שלה, של לתווך אייטמים מפוברקים בצורה רצינית. בזכותה, לרגע אפשר להאמין שמדובר במהדורת חדשות.

לא מדובר בטעות אנוש תמימה. לא ייתכן שאין אף אדם במערכת של ערוץ 14 עם אנגלית סבירה שאמר: "חבר'ה, אתם מבינים שהוא לא אומר את מה שאנחנו טוענים שהוא אומר?". בערוץ יודעים יפה מאוד מה הדעות המדיניות של בנט, וכמה שהטענות שלהם נגדו מגוחכות ומבוססות על פרשנות סלקטיבית של תרגום שגוי. הם יודעים יפה מאוד שהם שידרו פייק. אל תחכו להתנצלות או לתיקון.

יותר מזה, הם יודעים שלהבדיל מבנט, נתניהו דיבר יותר מפעם אחת על תמיכתו בפתרון שתי המדינות. כולם זוכרים את נאום בר אילן אבל מאז עברו הרבה מים בבריכה בקיסריה. בתחילת 2020 הסכים לקדם את "עסקת המאה של טראמפ" שכללה בין השאר הקמת מדינה פלסטינית על 120% מרצועת עזה ו-70% מהגדה המערבית. בנט, שהיה אז שר הביטחון, קרא בתגובה לספח את יהודה ושומרון והבהיר שמפלגתו "תתנגד באופן חד משמעי להקמה או להכרה במדינה פלסטינית או לכל ויתור על סנטימטר מאדמת ארצנו". להבדיל, אז הוא ידע שאי אפשר לדחות את הוויכוח בנושא לעוד 6-8 שנים כי ההצעה הייתה על השולחן, היום הוא מבין שהאחדות חשובה יותר, בטח כשהלכה למעשה אפילו בשמאל-מרכז אין אף גורם שמבקש לקדם כרגע את תכנית שתי המדינות.

נתניהו: "שולח תנחומים למשפחות הנרצחים; רוצים לרצוח את כולנו". לשכת העיתונות הממשלתית
תמך במדינה פלסטינית. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

האמת היא שהאמת לא חשובה, בטח לא לצופי ערוץ 14, שרק רוצים להתיישב מול הטלוויזיה ושיגידו להם שביבי מלך ישראל וכל השאר סמולנים עוכרי ישראל, כולל הימנים שלא עומדים דום כשנתניהו מדבר. הם רוצים לחגוג את ההישגים המבצעיים המרשימים (לכאורה) של ישראל בלבנון, אבל לא לדבר על עשרות אלפי התושבים שעקורים מביתם כבר קרוב לשנה. הם רוצים שיספרו להם על הישגים טקטיים בעזה, בלי לדבר על החטופים שנמקים במנהרות במשך קרוב לשנה. הלוואי שלא הייתי צריך לכתוב עליו שוב. אני מרגיש שנשרפים לי תאי מוח בכל פעם שאני נאלץ לצפות בו, אבל אסור להתעלם ממנו. יש לערוץ הזה לא מעט צופים, וההשפעה שלו על השיח כבר ניכרת. זה לא רק מטופש ומטומטם, זה גם מסוכן. בארה"ב זה נגמר במהומות ה-6 בינואר, בישראל השסועה, זה עלול להיות קיצוני אפילו יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully