וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי כדאי לחזור אל הגימנסיה: הטעות המביכה של מגי טביבי בשידור חי

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 14:12

מגישת מהדורת חדשות 14 הציגה כתבה על גימנסיה הרצליה שבתל אביב תוך שהיא מכנה אותה "הגימנסיה בהרצליה". ברשת חגגו: "כל מי שלמד היסטוריה בסיסית של הציונות יודע שהגימנסיה 'הרצליה' לא נמצאת בהרצליה"

במהדורת החדשות של ערוץ 14 דיווחו אמש (ראשון) על מנהל גימנסיה הרצליה זאב דגני שיזומן לשימוע לפני פיטורין לאחר שכינה את ראש הממשלה "דיקטטור, רודן ורוצח". אלא שמגישת המהדורה מגי טביבי הציגה את בית הספר באופן שגוי כשאמרה שמדובר במנהל מהגימנסיה "בהרצליה". דהיינו, טביבי והכתב מוטי קסטל לא הבינו ששם בית הספר המיתולוגי - שממוקם בתל אביב אגב - הוא "גימנסיה הרצליה" אלא חשבו שמדובר בגימנסיה "בהרצליה". גם בכתבת הטקסט באותו נושא שעלתה לאתר ערוץ 14 לא תוקנה הטעות.

כתב המגזין של חדשות 12 ציון נאנוס צייץ: "כל מי שלמד היסטוריה בסיסית של הציונות יודע שהגימנסיה 'הרצליה' לא נמצאת בהרצליה". צייצן אחר הוסיף: "חכה שהם יגלו שהיה בנאדם שקראו לו הרצל".

מגי אוצרי כתבה: "כמה נטולי השכלה בסיסית המגישה הראשית, הכתבים והעורכים שלכם מאחת ועד לא לדעת שתיכון גימנסיה הרצליה, בית ספר מהידועים בישראל, אינו בהרצליה אלא בתל אביב? אל תענו לי".

גימנסיה "הרצליה" היא בית הספר התיכון העברי הראשון ואחד ממוסדות החינוך המפורסמים בישראל. הגימנסיה הוקמה במקור ביפו ב־1905, אך ב-1958 עברה לרחוב ז'בוטינסקי בצפון תל אביב. הגימנסיה כוללת חטיבת ביניים ובית ספר תיכון. על מורי הגימנסיה נמנו אישים כמו יוסף חיים ברנר וחיים בוגרשוב. בין בוגרי הגימנסיה נמנים אנשים מרכזיים בחברה הישראלית, ובהם משה שרת, ראש הממשלה השני של מדינת ישראל, שהיה בוגר מחזור א' של הגימנסיה.

בתיעוד שפורסם על ידי יקי אדמקר נראה מנהל גימנסיה הרצליה זאב דגני אומר: "לא נלמד ולא נקיים פעילות שגרתית עד שלא נחזיר את אחרון החטופים. אני מקווה שבעקבות המאבק שלנו, שלכם התלמידים - הקהילה הישראלית תתעורר ותבין שעד שלא נפיל את הדיקטטור, הרודן והרוצח מהממשלה הזו אנחנו לא נוכל להמשיך את היום-יום".

  • עוד באותו נושא:
  • מגי טביבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully