וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית הבריטית מגי סמית' ("אחוזת דאונטון", סרטי "הארי פוטר") הלכה לעולמה בגיל 89

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 16:56

השחקנית האגדית, שהפכה לאייקון תרבות עולמי בזכות תפקידיה כפרופסור מקגונגל ב"הארי פוטר" והרוזנת ויולט קראולי ב"אחוזת דאונטון", נפטרה בגיל 89. במהלך קריירה מפוארת של למעלה משבעה עשורים, זכתה סמית' בשני פרסי אוסקר, חמישה פרסי באפט"א, ארבעה פרסי אמי ופרס טוני

השחקנית הבריטית מגי סמית', 2015. John Phillips/Getty Images for BFI, GettyImages
השחקנית הבריטית מגי סמית', 2015/GettyImages, John Phillips/Getty Images for BFI

השחקנית הבריטית המהוללת דיים מגי סמית', המוכרת לצופים בעשורים האחרונים מתפקידיה האיקוניים כפרופסור מינרווה מקגונגל בסדרת סרטי "הארי פוטר" וכרוזנת ויולט קראולי ב"אחוזת דאונטון", הלכה לעולמה הבוקר (שישי) בגיל 89. משפחתה מסרה כי נפטרה בשלווה בבית החולים צ'לסי ווסטמינסטר בלונדון, מוקפת באהוביה.

סמית', שנולדה ב-28 בדצמבר 1934 באילפורד, אסקס, החלה את הקריירה המרשימה שלה על במת תיאטרון אוקספורד ב-1952. היא הפכה במהרה לאחת השחקניות המובילות בבריטניה, כשהיא מככבת בהפקות של התיאטרון הלאומי והחברה המלכותית השייקספירית. הופעתה הראשונה בברודווי הייתה ב-1956 במחזמר "New Faces of '56", ומאז המשיכה לכבוש את הבמות בלונדון וניו יורק לאורך הקריירה שלה.

בקולנוע פרצה סמית' בשנות ה-60, עם מועמדות ראשונה לאוסקר על תפקידה ב"אותלו" (1965). אך הפריצה הגדולה שלה הגיעה עם הסרט "האביב של מיס ברודי" (1969), שהעניק לה את פרס האוסקר הראשון שלה לשחקנית הטובה ביותר. לאורך שנות ה-70 וה-80, סמית' שיחקה בתפקידים מגוונים הן בקולנוע והן בתיאטרון. היא זכתה באוסקר השני שלה על תפקיד המשנה ב"מלון בקליפורניה" (1978), והייתה מועמדת שוב על הופעתה ב"זיכרונות אהבה מפירנצה" (1985). בתיאטרון, היא זכתה בפרס טוני על הופעתה ב"לורה ולוטה" ("Lettice and Lovage" במקור, 1990), מחזה שנכתב במיוחד עבורה על ידי פיטר שאפר.

השחקנית הבריטית מגי סמית', 1959. Max Mumby/Indigo/Getty Images, GettyImages
השחקנית הבריטית מגי סמית', 1959/GettyImages, Max Mumby/Indigo/Getty Images

אך היה זה בשנות האלפיים שסמית' הפכה לאייקון תרבות פופולרית עולמי. תפקידה כפרופסור מקגונגל בסדרת סרטי "הארי פוטר" (2001-2011) הציג אותה בפני דור חדש של צופים. היא הופיעה בשבעה מתוך שמונת הסרטים בסדרה, שהפכה לאחת מסדרות הסרטים המצליחות ביותר בהיסטוריה עם הכנסות של יותר מ-7.7 מיליארד דולר ברחבי העולם.

ב-2010, בגיל 75, קיבלה סמית' את אחד התפקידים המזוהים ביותר עמה - הרוזנת ויולט קראולי ב"אחוזת דאונטון". הסדרה הפכה לתופעה עולמית, וסמית' זכתה בשלושה פרסי אמי על הופעתה. היא המשיכה לגלם את הדמות עד 2015 ובשני סרטי המשך - האחרון שבהם, "אחוזת דאונטון: עידן חדש", יצא ב-2022.

למרות גילה המתקדם, סמית' המשיכה להפתיע את הקהל והמבקרים. ב-2015, בגיל 80 היא כיכבה בסרט "הליידי בקרוואן", תפקיד שזיכה אותה במועמדות לפרס גלובוס הזהב. ב-2019, בגיל 84, היא חזרה לבמה בהצגת היחיד "A German Life", שם גילמה את ברונהילדה פומסל, מזכירתו של יוזף גבלס, וזכתה על כך לשבחים רבים. המחזה אף עובד לסרט קולנוע שטרם יצא, ובו סמית' משחקת באותו תפקיד.

נוסף לכך שיחקה סמית' לאורך הקריירה שלה בסרטים כמו "מלון מריגולד האקזוטי" והמשכו, "נשים ונפלאות", "הוק", "הנזירות בלוז", "מועדון האקסיות", "פארק גוספורד" ובעשרות סרטים נוספים.

עוד בוואלה

האלמנה תמיד צודקת: מגי סמית' מחזירה לג'ימי קימל

לכתבה המלאה
אחוזת דאונטון, מישל דוקרי, מגי סמית'. יח"צ,
מגי סמית' עם מישל דוקרי, "אחוזת דאונטון"/יח"צ

לאורך הקריירה שלה זכתה סמית' בשפע של פרסים ותארי כבוד. היא הוכתרה כדיים על ידי המלכה אליזבת השנייה ב-1990 על תרומתה לאמנויות הבמה. ב-2014, היא נעשתה חברה במסדר המלווים של הכבוד (CH) על שירותיה לדרמה. היא גם זכתה בתארי דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטאות סנט אנדרוז, באת' וקיימברידג'.

בניה של סמית', השחקנים טובי סטפנס וכריס לארקין, מסרו: "היא הייתה אדם פרטי מאוד, והייתה מוקפת בחברים ומשפחה בסוף. היא מותירה אחריה שני בנים וחמישה נכדים אוהבים המתאבלים על אובדן אמם וסבתם יוצאת הדופן. אנו מבקשים להודות לצוות הנפלא של בית החולים צ'לסי ווסטמינסטר על הטיפול והחסד הבלתי נלאה שלהם בימיה האחרונים".

  • עוד באותו נושא:
  • מגי סמית'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully