וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר והשחקן קריס קריסטופרסון ("אני ובובי מק'גי") הלך לעולמו בגיל 88

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 9:45

קריסטופרסון, דמות בולטת בעולם הקאנטרי בשנות ה-60 וה-70, זכור יותר מכל בזכות הלהיט הענק שביצעה ג'ניס ג'ופלין. הוא השתתף גם בסרטים כמו "כוכב נולד" לצד ברברה סטרייסנד, וכן במערבון "פט גארט ובילי הנער"

קריס קריסטופרסון, 1979. Michael Putland/Getty Images, GettyImages
קריס קריסטופרסון, 1979/GettyImages, Michael Putland/Getty Images

הזמר והכותב קריס קריסטופרסון, מי שיצר בין היתר את הלהיט "אני ובובי מק'גי" שנודע בביצוע של ג'ניס ג'ופליו, הלך לעולמו בגיל 88 - כך דווח הלילה (שני). הוא סבל מהידרדרות בזיכרון בשני העשורים האחרונים לחייו, ככל הנראה כתוצאה ממחלת ליים.

קריסטופרסון, יליד טקסס, היה איש צבא בתחילת חייו הבוגרים, וכשהשתחרר בגיל 29 באמצע שנות הש-60 נסע לנאשוויל, מצא עבודה כשרת באולפן של חברת קולומביה רקורדס - והחל בקריירה של כותב שירים מצליח.

בין היתר הוא כתב להיטים כמו "Help Me Make It Through the Night" זוכה הגראמי, וכן "Sunday Morning Comin' Down" של ג'וני קאש. הוא הקליט כמה אלבומים יחד עם ריטה קולידג', אשתו השנייה, ובהמשך הצטרף ללהקת The Highwaymen, סופר גרופ שכלל מלבדו גם את ווילי נלסון, ווילון ג'נינגס וג'וני קאש עצמו.

קריסטופרסון גם הופיע לא מעט בסרטים לאורך שנות ה-70, והשתתף בין היתר בגרסת 1976 לסרט "כוכב נולד", לצד ברברה סטרייסנד, המערבון "פט גארט ובילי הנער", והסרטים "אליס לא גרה כאן יותר" ו"השיירה".

הוא זכור יותר מכל בזכות השיר שהוזכר לעיל, שהוקלט במקור בידי רוג'ר מילר. במרכז "בובי מק'גי", שהושפע מסרטו של פליני "לה סטרדה", ניצבת השורה האלמותית: "חופש הוא רק עוד דרך לומר שאין לך מה להפסיד". ג'ופלין, שהייתה לפרק זמן קצר גם בת זוגו של קריסטופרסון, הקליטה גרסה משלה כמה ימים לפני מותה. כשהשיר יצא, וג'ופלין כבר לא הייתה בין החיים, הוא העפיל למקום הראשון במצעד הבילבורד.

קריסטופרסון הותיר אחריו את אשתו השלישית ליסה, ושמונה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully