וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון הפלסטינים היכו כתב של "אל-ג'זירה" - ולאחר מכן עצרו אותו

עודכן לאחרונה: 4.10.2024 / 18:11

העיתונאי לית' ג'עאר, כתב רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה בגדה, נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בעת שהגיע להגיש תלונה נגד קצין פלסטיני שהיכה אותו. ואיך כל זה קשור למתקפה האווירית של ישראל בטולכרם?

לית' ג'עאר כתב של רשת אל-ג'זירה אל ג'זירה. אינסטגרם, צילום מסך
לית' ג'עאר/צילום מסך, אינסטגרם

העיתונאי לית' ג'עאר, כתב רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה בגדה המערבית, נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בעת שהגיע להגיש תלונה נגד קצין פלסטיני בטענה שהיכה אותו אחרי המתקפה האווירית של ישראל בטולכרם שכתוצאה ממנה נהרגו 18 איש, ביניהם מפקד חמאס בטולכרם.

לפי הדיווחים הפלסטינים, ג'עאר היה בטולכרם וראיין שם פעילים של גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, עבור רשת אל-ג'זירה. דקות ספורות לאחר שעזב את המקום, תקף מטוס קרב ישראלי את כל מי שראיין - וכולם נהרגו במקום. לאחר מכן נפוצה שמועה שג'עאר הסגיר לישראל את אותם מחבלים לשב"כ ולפיכך הוא אחראי למותם. ג'עאר נחקר על ידי קצין במנגנוני הביטחון הפלסטינים והותקף פיזית על ידו. לפיכך הלך היום ג'עאר להגיש תלונה במשטרת הרשות הפלסטינית אך בתגובה המשטרה עצרה אותו.

רשת אל-ג'זירה הוציאה הודעה שמגנה בצורה חריפה את תקיפת ג'עאר: "זו הסלמה חמורה והפרה של חופש העיתונות. אנחנו דורשים מהרשות הפלסטינית לשחרר באופן מיידי את כתבנו". גם חמאס גינה באופן חריף את תקיפתו של ג'עאר.

בסופו של דבר שוחרר ג'עאר ממעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully