וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמי רודנר זועם על השימוש בשיר שלו בטקס הממלכתי: "הטקס הנתעב חילל אותו. זה מזעזע"

8.10.2024 / 11:14

סולן "איפה הילד" חמי רודנר הופתע לגלות ששירו "מישהו שומע אותי" מושמע בטקס הממלכתי לציון שנה לטבח 7 באוקטובר. לוואלה תרבות אמר: "הזדעזעתי. הרגשתי שמחללים את השיר". ברשתות לועגים: "זה שיר שהפך לסמל הניתוק של השלטון מהעם ולהפקרה של החטופים"

איפה הילד/צילום: אסף נבו

המוזיקאי חמי רודנר, סולן להקת "איפה הילד", הופתע לגלות שהשיר שכתב "מישהו שומע אותי" הושמע אמש בטקס הממלכתי במסגרת יום הזיכרון לטבח 7 באוקטובר ששודר אתמול בערוצי הטלוויזיה. גם ברשתות החברתיות תהו כיצד שירו של רודנר - הנחשב למתנגד חריף לממשלת נתניהו - מושמע בטקס שיזמה הממשלה ושאלו אם הדבר נעשה לאחר שנתן את הסכמתו.

"לא ביקשו ממני אישור", אומר חמי רודנר לוואלה תרבות. "בעצם השתמשו בשיר שלנו - של אסף שריג, שלי ושל איפה הילד, כחלק מתוכן של טקס שאני מתנגד לו באופן גורף. עצם קיומו ודרך הפקתו של הטקס ה'ממלכתי', במרכאות, מבטא את כל מה שמתועב, מושחת ומפקיר בשלטון שלנו בכלל ובתרבות הפוליטית והתקשורתית בכלל. הרגשתי כמו סוג של חילול. מאוד הזדעזעתי והתעצבתי. זה נורא שמשהו שאנחנו יצרנו הוא חלק מהתוכן של הטקס הנתעב הזה.

"זה כל כך מעוות שבשיר 'מישהו שומע אותי' עושים שימוש דווקא אלו שלא שמעו ושבורחים מלתת את הדין בפחדנות. כל כך נורא שמכל השירים השתמשו דווקא בשיר הזה, שהיום בהופעות שלי ושל איפה הילד אני נותן במהלכו, על רקע השיר, טקסט על ההפקרה ועל כמה שלא שומעים אנשים שראויים להישמע.

"אגב", מוסיף רודנר, "מה שחמק מתחת לרדאר והגעיל אותי לא פחות, הוא שבמתקפת הביפרים המהוללת שלנו על החיזבאללה, בתכנית של אברי גלעד ושרקי בקשת 12, שמו את 'מישהו שומע אותי' בגרסה המקורית, על קליפ 'משעשע' שבו נראים מחבלים מתים. בעיני זה לא פחות נתעב ממה שעשו בטקס הממשלתי. אני אמנם גאה בפעולה הזאת וחושב שהיא הייתה חשובה, אבל מה שעשו אצל אברי ושרקי - שמו את השיר הזה כליווי ללעג לאויבים שמתפוצצים, בקליפ שמבטא איזה כיף בוא נרקוד ונחגוג, זה נורא בעיני".

חמי רודנר איפה הילד. יורם אלוש,
חמי רודנר/יורם אלוש

הבחירה של אנשי הטקס הממשלתי אותו הובילה מירי רגב בשיר "מישהו שומע אותי" זכתה גם לתגובות עוקצניות רבות ברשתות החברתיות. "אין המחשה יותר טובה לניתוק מאשר בחירה ב'מישהו שומע אותי' כשיר שיפתח את הטקס 'הממלכתי' של הממשלה שלא באה לקיבוצי העוטף, שלא מדברת עם משפחות חטופים, שכשלה ב 7.10 ומאז ה 7.10, ושמנותקת מהעם", כתבה צייצנית. אחת אחרת הוסיף: "אני מניחה שמירי רגב לא היתה בהופעה של איפה הילד לאחרונה. אם היא היתה, זה השיר האחרון שהיא היתה בוחרת. איפה הילד לקחו את השיר הזה והפכו אותו לסמל הניתוק של השלטון מהעם ולהפקרה של החטופים. הבחירה דווקא בשיר הזה רק מדגימה כמה זה נכון".

תגובות נוספות: "כמה אטימות צריך כדי לפתוח את הטקס הממשלתי לזכר קורבנות ההפקרה בשיר 'מישהו שומע אותי'? 101 חטופים בעזה צועקים לעזרה והממשלה הזו לא שומעת אותם", "השיר 'מישהו שומע אותי' שרגב החליטה לקחת בלי רשות מחמי רודנר, זה על מחדל הקיבוצים שהופקרו ושנטבחו ב-7.10, כשאף אחד לא הגיע להציל אותם או על החטופים שהממשלה מפקירה למוות בעינויים כבר שנה במנהרות החמאס?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully