וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב המשטרה של עיתון הארץ: "הקולגות שלי הפכו לשופרות של בן גביר"

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 10:11

יהושע (ג'וש) בריינר תוקף במילים חריפות את כתבי הפלילים של שאר כלי התקשורת, ביניהם כתב הפלילים של חדשות 12 ברהנו טגניה, ומכנה אותם "שופרות של בן גביר ושל המשטרה". עוד הוסיף: "כתבי משטרה רואים את החרפה, ושותקים. מפחדים להסתבך מול בן גביר עם הרשימות שלו"

בן גביר בזירת הפיגוע/ניב אהרונסון

כתב המשטרה של עיתון "הארץ", יהושע (ג'וש) בריינר, תקף במילים חריפות את הקולגות שלו, כתבי הפלילים של שאר כלי התקשורת, ביניהם כתב הפלילים של חדשות 12 ברהנו טגניה וכתב חדשות 13 יוסי אלי, ומכנה אותם "שופרות של בן גביר ושל המשטרה".

בציוץ ארוך שפרסם ברשת X (לשעבר טוויטר), כתב בריינר: "כל עיתונאי יודע שבן גביר שר כושל. באמת כישלון מוחלט, עליה ברציחות, לקקנות של קצינים בכירים אליו. כל עיתונאי גם יודע שבן גביר עבריין ושהוא הורס את המשטרה. כתבי המשטרה בעצמם רואים את זה כל יום. אז למה אף אחד מהם לא כותב את זה? הרי למה אנחנו בתפקיד? כדי לצעוק כשנעשה עוול. הרי התפקיד הכי בסיסי שלנו זה לצעוק ולזעוק כשיש חוסר צדק משווע של גוף גדול אל מול אנשים קטנים חסרי כח. זה הבייסיק, הבסיס. לפעמים החלש זה מתנחל, לפעמים זה חרדי, לפעמים שמאלני, לפעמים ערבי. לנו זה לא אמור לשנות. אבל מה שקרה לעיתונות בשנים האחרונות ולעיתונות המשטרה בפרט זה התמכרות לכותרות. ג'אנקים של ידיעות להביא למהדורה בשמונה בערב, לדחוף פוש מסכן בשתיים בצהריים. בן גביר אמן בזה. הוא בעצמו ג'אנקי ונרקומן תקשורת אבל הוא גם דילר. עוסק באספקת ידיעות כבר 30 שנה. יודע מה עובד ומה לא. ועכשיו? עכשיו הוא יושב בדיונים הכי סודיים, מול המידע הכי רגיש והכי מעניין. חנות ממתקים לבחור כמוהו. מה ההשלכות? מה זה עולה לנו? מה זה משנה, העיקר שלברהנו יש כותרת לשמונה בערב".

"העיתונאים הפכו לשופרות של בן גביר ושל המשטרה", כתב בריינר. "מה לעשות שעכשיו יש גם דוברות חדשה שכפופה לבן גביר. גם במשטרה גם בשב"ס. הם לא אוהבים ביקורת במיוחד. מי אגב כן אוהב ביקורת. וכולם מנסים לרצות אותם. להימנע לא לפגוע בהם. למה? כי גם הם מספקים חדשות, כי בן גביר יושב עליהם. כי כולם מפחדים לא לקבל מהם חומר. וגישה. הו, כמה הגישה חשובה. הרי מי יכניס אותנו לאגף הנוח'בות בשביל עוד כתבת יח"צ לנציב שב"ס ולבן גביר אם לא הדוברות? אגב כל כתבה כזו וכל גישה כזו מאושרת אישית על ידי בן גביר, הכל תמורת קרדיט הולם כמובן. וסינק.

"אז כשעוצרים אישה ללא עבר פלילי בת 41 על סרטון בטיקטוק, שאחרי 3 דקות של בירור ברור לכל אדם עם טיפה שכל והיגיון שהיא לא חגגה את ה-7 באוקטובר אלא רקדה סתם כי בא לה, החובה שלנו כעיתונאים זה לזעוק. כשבן גביר הוא היוזם של האירוע, ומי שמפיץ ראשון תמונות שלה אזוקה, מושפלת, עם פלאנלית על העיניים, איך זה שרק שניים וחצי כתבים הזדעקו? למה צריך את יוסי מזרחי המעולה לעשות מהומה בחדשות 12 כשלחברת החדשות יש אשכרה כתב משטרה? הרי זה התפקיד שלנו, לבקר אותם, לשאול אותם את השאלות הקשות, לשאול את תנ"צ אבי דניאלי שהתהדר רק אתמול בגל"צ ש"אני זה שהחלטתי לשים לה פלאנלית ואזיקים למרות שאין לי סמכות בחוק" (זה אשכרה מה שאמר), איך אנחנו לא דורשים שאנשים האלה יתנו את הדין על חרפות כאלה? הרי חוסר הצדק, העוול, החרפה, הלקקנות לבן גביר במקרה הזה כל כך מובהקים. מי בכלל שם פלאנלית על עיניים של חשוד בפלילים? בעבירה מינורית של הפרעה לסדר הציבורי?".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יהושע ג'וש בריינר ברהנו טגניה. קשת 12, צילום מסך
בריינר וטגניה/צילום מסך, קשת 12

"העיתונאים רואים את החרפה, ושותקים", כתב עוד. "כתבי משטרה רואים את החרפה, ושותקים. מפחדים להסתבך מול בן גביר עם הרשימות שלו, שמא לא יקבלו ממנו סיפור על העלאת רמת האבטחה לחנמאל או קשקוש אחר. מועלים במקצוע תמורת כותרות עלובות במקום לדאוג שהמשטרה שלנו, כן היא שלנו, תפעל כמו שצריך, שהקצינים שלה יפעלו באופן מקצועי, בהתאם לערכים שבגינם הגיעו למשטרה, ולא בשביל הדרגות העלובות והפנסיות שלהם.

"כל העיתונאים רואים את החרפה הזאת. כולם. אז הנה, באישון לילה הבחורה שוחררה ממעצר. היה ברור שאין שם כלום. אבל הנזק כבר נעשה. היא הושפלה בשביל בן גביר והדרגות של קצין כזה או אחר. העיתונאים ממשיכים לשתוק. 'נו יאללה, כולה מעצר 2 לילות', 'כולה פלאנלית', 'היה ברור שתשוחרר', קשקושים לנקות את המצפון שלהם ולקוות שהאירוע יהיה מאחוריהם.

"כתבים לא אמורים להיות השופרות של תחומי הסיקור. כתב משפט לא אמור לשפרר את הפרקליטות. הפוך. יש גם כאלה. זה מביך לא פחות. כתב משטרה כמו ברהנו טגניה לא אמור לעמוד מול הכתב הצבאי ולהגן את המפכ"ל. זה לא התפקיד שלך. הכח שיש למשטרה הוא אדיר, והכח שיש לבן גביר בימים האלה הוא אדיר. הם משתמשים בכח הזה. אז איפה העיתונאים לעזאזל. מה אתם סותמים את הפה ומשתפים פעולה? בשביל הסתחבקות המפכ"ל? בשביל עוד הרצאת חלטורה?".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
בן גביר/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

"המקרה של האישה מטמרה יישכח", הוסיף וכתב. "מה זה יישכח. כבר נשכח. באמצע הלילה הלכה הביתה בלי כלום אחרי שבן גביר רק אתמול סיפר שחגגה אונס וטבח של אנשים. האיש עבריין, חסר בושה, חסר עכבות. מסוכן. אבל העיתונאים? כתבי המשטרה והפלילים? שמו לעצמם פלאנלית על העיניים ובתוך הפה. לא רבים יודעים כמה הם תודרכו בימים האחרונים בידי המשטרה. כמה האישה הזאת "לא תמימה". כמה יש דברים שהם לא יודעים. כמה הם התפללו שימצאו משהו נגד המסכנה הזאת. אתם המסכנים.

"בן גביר מרוצה. אין לי ספק. המשטרה בכיס שלו, העיתונאים בכיס שלו. מכל הערוצים ומכל העיתונים ומכל האתרים. בודדים מדי פעם מרימים את הראש, כי הם רואים את הטירוף שמתרחש. בן גביר כועס, יש נתק כמה ימים ואח"כ יש פגישת סולחה אצל בן גביר. ככה זה עובד. לא מזמן אמר לי דובר בכיר במשטרה ש"כל הכתבים לועגים לך וצוחקים עליך". כלומר, עליי. רצה להכניס לי. בגדול זה הזיז לי את קצה הציפורן, אבל ככל ויש כאלה, ואני מניח שיש, אמרתי לו ואני אומר גם להם: אני שם על בן גביר פס וגם עליכם. תגידו, למה אתם במקצוע הזה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully