וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שפל בתקשורת העולמית: "סרט על 7 באוקטובר עושה דמוניזציה לעזתים"

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 13:22

"הגרדיאן" פרסם ביקורת על הדוקו "יום אחד באוקטובר", בו מעידים ניצולי ה-7 באוקטובר: "אם אתם רוצים להבין למה החמאס רצח אזרחים הסרט לא יעזור. הוא עושה עבודה טובה בדמוניזיה של עזתים כרוצחי חמאס וכאזרחים בוזזים חסרי בושה". הבמאי, דן ריד, הגיב בעוקצנות

אמילי הנד פוגשת באביה לראשונה לאחר שחרורה/דובר צה"ל

"הסרט עושה דמוניזציה לעזתים כרוצחים או בוזזים", כך נכתב בביקורת שפורסמה אתמול בעיתון "הגרדיאן" הבריטי על הסרט התיעודי "One Day in October" שביים דן ריד ("לעזוב את נוורלנד") ושודר בערוץ 4 הבריטי. הדוקו מגולל את סיפורם של כמה מניצולי ה-7 באוקטובר, בעזרת עדויות ותיעודים ממצלמות אבטחה בקיבוץ בארי ותיעודים מטלפונים סלולריים. בין היתר, הסרט כולל עדות של אמילי הנד בת ה-9, שנחטפה על ידי מחבלי החמאס ושוחררה בעסקה בנובמבר.

כותרת הביקורת של סטיוארט ג'פריז בגרדיאן היא "הראיונות עם ניצולי מחבלי החמאס שוברי לב". אולם כותרת המשנה כוללת אמירה מקוממת: "התיעוד המטריד הזה על המתקפה על קיבוץ בארי מלא בראיונות מטרידים וצילומי טלפון ומצלמות אבטחה. למרבה הצער, הסרט גם עושה דמוניזציה לעזתים כרוצחים או בוזזים".

בגוף הביקורת נכתב בין השאר: "'יום אחד באוקטובר' מורכב מראיונות שוברי לב של ניצולים עם צילומים מטרידים מטלפונים ומצלמות אבטחה. אם אתם רוצים להבין למה ישראל עושה את מה שהיא עושה בעזה ובלבנון, הסרט הזה יכול לעזור. הוא מתאר בבירור שצה"ל והמוסד נתפסו מנמנמים ב-7 באוקטובר בשנה שעברה, כאשר אלה שהוא היה אמור להגן עליהם - נטבחו. לעולם לא עוד, יהיה מי שיחשוב".

בהמשך הביקורת מגיעה האמירה התלושה: "אבל אם אתם רוצים להבין למה החמאס רצח אזרחים, 'יום אחד באוקטובר' לא יעזור. אכן, הוא עושה עבודה טובה בדמוניזיה של עזתים, תחילה כרוצחי חמאס שטופי טסטוסטרון, אחר כך כאזרחים בוזזים חסרי בושה, שמשתלטים על נכסים מהקיבוץ בעוד גופות מוטלות ברחוב ואלה שחיים מסתתרים באימה".

"כל הסימפתיה שלנו נתונה לישראלים שקל להזדהות איתם. אמא שולחת הודעות פרידה בזמן שהיא מתה מפצעי ירי. ילדה שולחת תמונות חמודות שלה משחקת עם חברים לאמא שלה, שמתכופפת בתא שירותים, בתקווה שהמחבלים שהיא שומעת את נשימותיהם בחוץ לא יכולים לשמוע אותה. לעומת זאת, מחבלי חמאס מוצגים כאיום כללי במצלמות האבטחה, והמניעים שלהם לא נידונים בסרט 'יום אחד באוקטובר'".

במאי הסרט, דן ריד, הגיב בעוקצנות לביקורת בציוץ ב-X: "הסקירה ה'מרתקת' הזאת של סטיוארט ג'פריס ב'גרדיאן' משווה בין אזרחים יהודיים לחיילים בריטים במעילים אדומים ואת בריוני החמאס לשבט הזולו + קורא 'דמוניזציה' לאנשים שרצחו משפחות חסרות אונים בדם קר וחטפו ילדות קטנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully