וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל מאהר בביקורת חריפה נגד כוכבת הפופ: "הדור שלכם מתעלם מקורבנות יהודים"

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 8:41

מאהר הקדיש מקטע ארוך בתוכניתו לביקורת על עמדותיה של צ'אפל רואן בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "רצחת בקואצ'לה השנה, אבל כשחמאס רוצח בפסטיבל מוזיקה, זה דבר אחר לגמרי", אמר לזמרת, שסירבה להופיע בבית הלבן במחאה על תמיכת ארה"ב בישראל

ביל מאהר מדבר על צ'אפל רואן בתוכניתו "זמן אמיתי". HBO, צילום מסך
"את טועה לחלוטין לגבי מי עושה את הדיכוי". ביל מאהר בדבריו כלפי צ'אפל רואן/צילום מסך, HBO

הקומיקאי ביל מאהר שוב ניצב לצד ישראל בתוכניתו השבועית ב-HBO, "זמן אמיתי עם ביל מאהר". הפעם הפנה המנחה הוותיק "מכתב פתוח" אל זמרת הפופ העולה צ'אפל רואן, מונולוג ארוך ונוקב שבו ביקר בחריפות את עמדותיה של רואן בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, וטען כי היא מציגה תמונה מעוותת של המצב במזרח התיכון.

רואן, שזכתה לאחרונה לפריצת דרך מסחררת עם להיטים כמו "Good Luck, Babe" ו-"HOT TO GO!", משכה תשומת לב בחודשים האחרונים לא רק בזכות מוזיקה אלא גם בשל עמדותיה הפוליטיות. רואן, שמזדהה כחלק מקהילת הלהט"ב, ביטאה ביקורת חריפה על תמיכת ארצות הברית והמפלגה הדמוקרטית במלחמתה של ישראל נגד חמאס בעזה.

בראיון ל"רולינג סטון" בספטמבר האחרון, חשפה רואן כי סירבה להופיע באירוע הגאווה בבית הלבן כמחאה על תמיכת ממשל ביידן במלחמה. בנוסף, בסרטון טיקטוק שפרסמה לפני מספר שבועות, תקפה את המפלגה הדמוקרטית על מה שהיא כינתה "עמדות רצחניות" כלפי הפלסטינים.

בתגובה לעמדות האלו הקדיש מאהר לרואן את הקטע הקבוע "כללים חדשים" בתוכניתו. הוא פתח באמירה: "כלל חדש לציון יום השנה ל-7 באוקטובר: עלינו להשיק מסע הסברה לחינוך צעירים אמריקאים על המזרח התיכון". מאהר האשים את רואן בבורות היסטורית, וטען כי היא מקבלת את המידע שלה בעיקר מהרשתות החברתיות, ובפרט מטיקטוק. "העובדה שאת לא יודעת הרבה על היסטוריה אינה באשמתך. את חיה בארצות הברית, שם בתי הספר הפסיקו ללמד עובדות כבר מזמן. אבל לקבל את כל ההיסטוריה שלך מטיקטוק זה כמו לקבל את כל הקלוריות שלך מ(חברת הממתקים) 'Hostess'", אמר בציניות.

מאהר המשיך וטען כי רואן והדור שלה מושפעים יתר על המידה מהתמונות הקשות מעזה, תוך התעלמות מהטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. "אני יודע שאת מזועזעת ממה שאת רואה שם. כולנו כך. הגופות הפלסטיניות. אבל זה מוזר שהדור שלך לא נראה מזועזע באותה מידה מהגופות היהודיות ב-7 באוקטובר", אמר. הוא הוסיף בנימה אירונית: "רצחת בקואצ'לה השנה, אבל כשחמאס רוצח בפסטיבל מוזיקה, זה דבר אחר לגמרי. האם המראה של כל כך הרבה נשים צעירות שנאנסו בפסטיבל מוזיקה לא גורם לך להרגיש שזה אישי?"

מאהר התייחס גם לזהותה של רואן כחברה בקהילת הלהט"ב, וטען כי היא תומכת בתרבות שלא הייתה מקבלת אותה. "צ'אפל, אם את חושבת שהיה מדכא לגדול כקווירית במערב התיכון, נסי את המזרח התיכון", אמר. הוא ציטט מילים מאחד משיריה של רואן: "זיינתי אותך בשירותים כשהלכנו לארוחת ערב, ההורים שלך בשולחן", והוסיף משחק מילים שאובד בעברית: "כן, זה לא היה עובר (fly) בעזה, למרות שאת כן היית עפה - ישר מהגג".

מאהר סיים את דבריו בקריאה לרואן לחשיבה ביקורתית יותר: "את לא טועה בכך שדיכוי הוא דבר רע או שהפלסטינים ואוכלוסיות מוסלמיות רבות אחרות מדוכאות וראויות לחופש. את פשוט טועה לחלוטין לגבי מי עושה את הדיכוי". הוא הוסיף: "את מסנגרת על מקום ותרבות שלעולם לא היית רוצה לחיות תחתם. מגדר אולי אינו בינארי, אבל מה שכן די בינארי זה מה שנכון ולא נכון".

דבריו של מאהר עוררו תגובות מעורבות. בעוד שתומכיו שיבחו אותו על "אמירת האמת", מבקרים טענו כי הוא מפשט נושא מורכב ומשתמש ב"פינקוושינג" - הצגת זכויות להט"ב בישראל כדי להסיט את תשומת הלב מהסוגיה הפלסטינית.

יש לציין כי רואן טרם הגיבה באופן רשמי לדבריו של מאהר. עם זאת, היא הבהירה בעבר כי היא מתכוונת להצביע עבור קמלה האריס בבחירות הקרובות, למרות ביקורתה על המפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully