וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסים לוי, מיוצרי "מעורב ירושלמי" ומפיק הסרט "רפסודיה בולגרית", הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 19:22

המפיק הישראלי נסים לוי הלך לעולמו בגיל 81. לוי עבד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל במשך למעלה מחמישה עשורים, בתפקידי הפקה ויצירה מגוונים, כולל בשלל סרטים ישראלים בשנות ה-80, הסדרה "מעורב ירושלמי" והסרט "רפסודיה בולגרית", המבוסס על סיפורה של משפחתו בשואה

הקולנוען נסים לוי. באדיבות המשפחה
הקולנוען נסים לוי/באדיבות המשפחה

הקולנוען נסים לוי הלך לעולמו בגיל 81 ב-3 באוקטובר האחרון. לוי, ששימש בשלל תפקידי הפקה ויצירה בתעשייה המקומית במשך למעלה מחמישה עשורים, נמנה בין היתר עם יוצרי הסדרה "מעורב ירושלמי", וכן הסרט "רפסודיה בולגרית" שהתבסס על סיפור משפחתו בשואה.

לוי נולד בבולגריה ב-1943, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, להוריו ראובן וויקי-ויקטוריה לוי. ב-1948, בגיל חמש, עלה עם משפחתו לישראל בזמן מלחמת העצמאות. ב-1969 החל לוי את הקריירה שלו בטלוויזיה הישראלית כמפיק בפועל של תוכנית הבידור "אולפן עגול" בכיכובו של רלף ענבר. מ-1971 עד 1973 שימש כמנהל מחלקת הפקות באולפני הרצליה, ולאחר מכן הפך לפרילנסר בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

לאורך שנות ה-70 עבד לוי על מגוון רחב של פרויקטים, כולל הפקות זרות שצולמו בישראל. הוא היה מנהל ההפקה בסרט "הבית ברחוב שלוש" (1973) בבימויו של משה מזרחי, שהיה מועמד לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. כמו כן, עבד כעוזר במאי בסרטים של במאים מפורסמים כמו אוטו פרמינגר.

בשנות ה-80 הרחיב לוי את פעילותו בתעשייה המקומית. הוא פתח את חברת ההפקה "סרטי לאן" יחד עם איתן אבן, והפיק מספר סרטים משמעותיים. ביניהם היו "סיפור אינטימי" (1981) בבימויו של נדב לויתן ובכיכובה של חוה אלברשטיין, וסרט הבורקס "אדון ליאון" (1982) בבימויו ובכיכובו של זאב רווח. ב-1983 הפיק לוי את סרט המתיחות "עובדים על העולם" בבימויו של אלן יעקובוביץ', ואת סרט הקאלט "בנות" (1985) בבימויו של נדב לויתן.

הסדרה "מעורב ירושלמי". יח"צ,
הסדרה "מעורב ירושלמי"/יח"צ

אחד הפרויקטים המשמעותיים של לוי היה הסדרה "מעורב ירושלמי", שלוי היה אחד מיוצריה החל מהעונה השנייה. הסדרה, שעסקה במשפחה מסורתית-מזרחית בירושלים, שודרה בין השנים 2003 ל-2010 וזכתה להצלחה ולשבחי הביקורת. היא הוצגה כפורצת דרך בייצוג המורכב של המעמד הבינוני-גבוה בקרב המזרחים וזכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה לסדרת הדרמה הטובה ביותר ב-2004. עם זאת, הפקת הסדרה לא הייתה פשוטה. לוי ושותפיו נאלצו להתמודד עם אתגרים רבים, כולל שינויים בערוצי השידור, קשיים תקציביים, ודרישות מגורמים שונים שהיו מעורבים בהפקה. למרות זאת, הצליחו להפיק שלוש עונות.

החל מ-2010 עמל לוי על הפקת הסרט "רפסודיה בולגרית" (2014), המבוסס על סיפור משפחתו בשואה. הסרט, שהיה קופרודוקציה בולגרית-ישראלית, עקב אחר סיפורם של שני נערים חברים בבולגריה, יהודי ונוצרי, המתאהבים בנערה יהודייה מהעיר קוואלה, המסופחת לבולגריה. "רפסודיה בולגרית", בין היתר בכיכובם של מוני מושונוב ואלכס אנסקי, נבחר לייצג את בולגריה בתחרות פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, אולם לא נכנס לרשימה הסופית.

מעבר לעבודתו בקולנוע ובטלוויזיה, לוי היה מעורב גם בתחומים אחרים של התעשייה. הוא שימש כחבר הנהלה בקרן מקור וישב בהנהלת איגוד המפיקים. לאורך הקריירה שלו עבד על סרטי קולנוע, סדרות טלוויזיה, תוכניות בידור, סרטי תעודה, פרסומות ואף תשדירי בחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully