וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ף בזוס צנזר מאמר תמיכה בהאריס - עורך הוושינגטון פוסט התפטר

עודכן לאחרונה: 25.10.2024 / 22:01

המיליארדר ג'ף בזוס, מייסד "אמזון" והבעלים של העיתון "וושינגטון פוסט", מנע מהעיתון לפרסם מאמר מערכת שמביע תמיכה בקמלה האריס כמועמדת לנשיאות ארצות הברית. לפי הדיווחים, עורך העיתון התפטר. גם בלוס אנג'לס טיימס קרה דבר דומה ובכירים בעיתון התפטרו

ג'ף בזוס. AP
פוחד? ג'ף בזוס/AP

סערה בארצות הברית לאחר שהמיליארדר ג'ף בזוס, מייסד "אמזון" והבעלים של העיתון "וושינגטון פוסט", מנע מהעיתון לפרסם מאמר מערכת שמביע תמיכה בקמלה האריס כמועמדת לנשיאות ארצות הברית. בעקבות הסערה שהתעוררה בעיתון עצמו ובעולם העיתונות האמריקאי, דווח כי העורך הראשי של העיתון רוברט קגן הודיע על התפטרותו. בזוס הוא אחד מעשירי תבל והונו נאמד ביותר מ-200 מיליארד דולר.

פרסום הודעת תמיכה במועמד מסוים בבחירות לנשיאות הוא נוהג היסטורי בכל העיתונים הגדולים בארצות הברית. מלבד שנת 1988 פרסם הוושינגטון פוסט הודעת תמיכה בכל מערכת בחירות בארצות הברית. בהודעה חסרת תקדים שפורסמה היום על ידי העיתון נמסר: "הוושינגטון פוסט לא יפרסם הצהרת תמיכה במועמד מסוים לנשיאות ארצות הברית בבחירות הקרובות, כמו גם בשום מערכת בחירות עתידית. אנחנו חוזרים לשורשים שלנו בכך שנמענו מאימוץ מועמד כזה או אחר בבחירות לנשיאות".

בעיתון לוס אנג'לס טיימס התפטרו בימים האחרונים שלושה עיתונאים, כולל עורך מדור הדעות, לאחר שהבעלים מנע גם שם פרסום הודעת תמיכה. גם בוושינגטון פוסט זועמים על החלטתו של בזוס למנוע פרסום שכזה. בכלי תקשורת בארצות הברית דווח כי עורכים בכירים בעיתון שוקלים את צעדיהם ובוחנים אפשרות להתפטר. "אם אין לך את הביצים בשביל להחזיק עיתון, אל תחזיק עיתון", מסר אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully