וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא פלג קרא למפכ"ל "אידיוט שימושי" בשידור, במשטרה זועמים ודורשים התנצלות

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 8:26

במהלך דיון בפאנל של "אולפן שישי" דיבר גיא פלג על העימות בין המפכ"ל ליועצת המשפטית לממשלה ואמר: "השר לביטחון לאומי בן גביר ויד ימינו חנמאל גילו שיש להם כאן אידיוט שימושי או מפכ"ל שימושי לכל משימה שבאמצעותו הם שולטים במשטרה". מהמשטרה נמסר: "גובל בלשון הרע"

פרשן חדשות 12 גיא פלג קרא אמש (שישי) במהלך "אולפן שישי" למפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי "אידיוט שימושי". המשטרה הגיבה בזעם ודרשה מהערוץ להתנצל.

במהלך דיון בפאנל של "אולפן שישי" דיבר גיא פלג על העימות בין המפכ"ל ליועצת המשפטית לממשלה לאחר שהיועצת פסלה את החלטת המפכ"ל להדיח את היועץ המשפטי של המשטרה. "איך אמר המפכ"ל באחת מזירות הפיגוע? 'נגזר עלינו'? אז אולי אנחנו צריכים להגיד, נגזר עלינו שזה המפכ"ל שלנו. יש מונח שמרבים להשתמש בו בשנים האחרונות - אידיוט שימושי. אני לא יודע אם יש ערך כזה בויקיפדיה, אבל אם יש ערך כזה בויקיפדיה - אני מציע לשים שם את התמונה של המפכ"ל, נראה לי שזה הציוות האידיאלי.

"מי זה המפכ"ל שלנו? צריך לזכור: לפני שלוש שנים הוא היה ניצב משנה והיום הוא המפקח הכללי של משטרת ישראל! מה קרה? הוא הצטיין כל כך? הוא הראה נתונים חריגים בניצחון הפשיעה במגזר הערבי או בכלל? הרי מחוז חוף שהוא פיקד עליו בתפקיד הקודם שלו רשם מדדים שליליים בכל מובן שאתה יכול לחשוב עליו. אבל מה קרה? השר לביטחון לאומי בן גביר ויד ימינו חנמאל גילו שיש להם כאן אידיוט שימושי או מפכ"ל שימושי לכל משימה - שבאמצעותו אפשר לשלוט במשטרה, באמצעותו אפשר למנות את מי שרוצים, ואפשר להדיח את מי שרוצים ומתי שרוצים - הכל באמצעות המינוי שלו. ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון לאומי בן גביר יכולים לרשום עוד הצלחה מסחררת: לסכסך בין ראשי מערכת האכיפה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הערב במהלך מהדורת חדשות קשת 12 התבטא הכתב גיא פלג כלפי מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי באופן בוטה ומכפיש הגובל בלשון הרע. מצופה מגורמי הערוץ הממונים לפעול כנגד התנהגות חריגה שכזו הכוללת התבטאות אומללה וירודה כלפי משרת ציבור וסמל שלטון, הסוטה באופן גס מאתיקה עיתונאית וסטנדרט של שירות לציבור. נדרש כי גורמי הערוץ יפעלו לאלתר כלפי התנהגות הכתב, ינקטו באמצעים משמעתיים כנגדו ויפרסמו התנצלות. לאור חומרת ההתבטאויות תישקל בנוסף פניה לבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully