וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2025 בסכנה? באזל תערוך משאל-עם על אירוח התחרות

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 13:12

מפלגות ימין פופוליסטיות הצליחו לכפות משאל-עם על התקציב המחוזי שניתן לאירועי האירוויזיון, ואם ישיגו רוב - דבר המוטל בספק רב - התחרות תיאלץ להצטמצם באופן משמעותי. המתנגדים תיארו בעבר את התחרות כמופע של "אשפה מגעילה וחגיגה של שטניות"

עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירוויזיון 11 במאי 2024/באדיבות כאן11 ו-IBU

חגיגות האירוויזיון בבאזל בסכנה? לפי דיווחים בשוויץ, המחוז צפוי לערוך משאל עם על תקצוב האירוע, שאמור להיערך בעיר במאי 2025.

לפי דיווח של האתר השוויצרי Le Temps, מפלגת האיגוד הפדרלי-דמוקרטי השוויצרי, המזוהה עם הימין הפופוליסטי (EDU) הגישה אתמול (שבת) עצומה עם יותר מ-4,000 חותמים המתנגדים לתקציב האירוויזיון, בסך של כ-37.5 מיליון פרנק שוויצרי (כ-164 מיליון שקלים) - מספיק כדי לקדם את המהלך. אם העצומה תאושר, תושבי המחוז ילכו לקלפיות ב-24 בנובמבר ויכריעו אם העיר צריכה לממן מהתקציב המחוזי את אירועי התחרות.

בעבר, אנשי ה-EDU תיארו את התחרות כמופע תעמולה הכולל "אשפה מגעילה", ובתור "חגיגה, או לפחות הכלה, של שטניות". כעת, המתנגדים לתקצוב טענו כי על המחוז להשקיע את כספו באפיקים אחרים. בהצהרה לתקשורת של מפלגה נוספת שמתנגדת לאירוע, ה-SVP, הם נקבו באיומים על עדן גולן ובהופעה של המתמודדת האירית במבי ת'אג כדוגמאות לטענתם שהאירוויזיון אינו עוד תחרות מוזיקה אלא אירוע טעון מבחינה פוליטית.

ספק אם מתנגדי התקצוב ישיגו רוב, שכן במועצת המחוז ההחלטה עליו עברה ברוב מוחץ של 87 תומכים נגד ארבעה מתנגדים וארבעה נמנעים. אבל אם מתנגדי האירוויזיון ינצחו במשאל העם, אירועי האירוויזיון ייאלצו להצטמצם באופן משמעותי. "האירוע יצומצם לכדי תכנית טלוויזיה גדולה בערב שבת ללא אירועי צד, וכך תביא הרבה פחות ערך לעיר", הסביר דובר מטעם איגוד השידור השוויצרי, אך הדגיש כי אין כרגע כל כוונה מצד העיר, האיגוד השוויצרי והאיגוד האירופי לבטל את הבחירה בעיר כמארחת התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully