וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור מאחורי הביטוי שמצליח להרתיח עד השמיים את עמית סגל

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 0:31

בשבועות האחרונים משווים גולשים רבים בין הציונות הדתית לבין "אוכלי המוות". זה החל מאותה קב"נית בחטיבת אלכסנדרוני שכינתה אותם כך, המשיך בגולשים שהסכימו איתה - ועד לעמית סגל ורבים נוספים שזועמים על ההשוואה הזו. אבל מי הם בכלל אותם "אוכלי מוות"? הנה ההסבר

עמית סגל. קשת 12, צילום מסך
עמית סגל/צילום מסך, קשת 12

מי שקרא את סדרת ספרי "הארי פוטר" שכתבה ג'יי.קיי רולינג מכיר כמובן את קבוצת "אוכלי מוות". ברשתות החברתיות החל הביטוי לתפוס באחרונה תאוצה כעלבון לאנשי הציונות הדתית, בעיקר לאחר ציוץ של עדי אנגרט, קצינת בריאות הנפש בחטיבת אלכסנדרוני, שכתבה כי הציונות הדתית "היא כת של אוכלי מוות" לאחר שהצביעה על אם שכולה "שגאה במוות" של בנה, לטענתה. אנשי הציונות הדתית, ובראשם עיתונאי חדשות 12 עמית סגל, תקפו בימים האחרונים את מי שמשתמש נגד הציונות הדתית בביטוי הזה, אולם לטובת אלו שלא מבינים את משמעותו המקורית - אנו כאן כדי לסייע.

"אוכלי מוות" הם קבוצה בדיונית מתוך סדרת הספרים "הארי פוטר" שכתבה ג'יי. קיי. רולינג. מדובר באנשים שמשרתים את וולדמורט, קוסם אפל ושאפתן השואף לשלוט בעולם הקסמים תוך כדי הפצת פחד, תוהו ובוהו ודיכוי של "מוגלגים" (אנשים ללא יכולות קסם) ושל קוסמים שמוצאם אינו טהור (קרי, לא נולדו להורים קוסמים).

אוכלי המוות מאופיינים בנאמנות מוחלטת לוולדמורט (הלא הוא נתניהו, לפי אותה השוואה), ונמצאים איתו בקשר סודי דרך סימן שנקרא "הסימן האפל" - סימן גולגולת עם נחש שיוצא מפיה, אותו הם נושאים על זרועותיהם. דרך הסימן הזה, וולדמורט יכול לזמן אותם אליו ולהפעילם למשימות שונות. אוכלי המוות מחזיקים באידיאולוגיה שמאמינה בעליונות דם טהור, כלומר, בקוסמים שמוצאם ממשפחות קוסמים. הם דוגלים בדיכוי או חיסול של קוסמים שאינם "טהורי דם", ורואים במוגלגים יצורים נחותים שראויים לשעבוד או השמדה.

אוכלי המוות הם כוח מניע מרכזי בעלילת ספרי הארי פוטר. הם מייצגים את הרוע, את הפחד, ואת האיום הקבוע על העולם הקוסמי. המאבק בין אוכלי המוות לבין כוחות הטוב הוא לב לבה של הסדרה. הם מסמלים את הסכנות הטמונות בשנאה, בגזענות, בקידוש המוות על פני החיים ובחיפוש אחר כוח בלתי מוגבל.

  • עוד באותו נושא:
  • עמית סגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully