וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עני, בודד ובדירה מוזנחת: סופו הטרגי של כוכב הרוק האגדי

28.10.2024 / 11:30

פול דיאנו, ממייסדי להקת איירון מיידן והסולן הראשון שלה, עזב אותה רגע לפני ההצלחה הגדולה - וסיים את חייו בחוסר כל ועם בעיות בריאותיות. בשבוע שעבר הלך לעולמו בגיל 66

פול דיאנו איירון מיידן. GettyImages
פול דיאנו/GettyImages

הסולן לשעבר של להקת איירון מיידן, פול דיאנו, מת לפני שבוע בגיל 66 כשהיה חסר כל ובודד, בדירה צנועה של דיור ציבורי, לאחר שסבל מסדרת בעיות בריאותיות. המשטרה אישרה שלא היו נסיבות חשודות למותו אם כי לא נחשפה סיבת המוות. דיאנו, שהיה נשוי חמש פעמים, הותיר אחריו שישה ילדים.

פול דיאנו, שמו האמיתי הוא פול אנדרוס, היה הסולן הראשון של איירון מיידן בין 1978 ל-1981 ומילא תפקיד חשוב בהתהוות הלהקה, שתרמה תרומה גדולה להפרדתו של הרוק הכבד מהזרם המרכזי של הרוק. הוא השתתף בשני האלבומים הראשונים שלה, הראשון הנושא את שם הלהקה משנת 1980 והשני, "Killers", משנת 1981, שנמכרו ביותר מתשעה מיליון עותקים. לאחר מכן נזרק מהלהקה והוחלף על ידי הסולן הנוכחי, ברוס דיקינסון, לאחר שפיתח התמכרות קשה לקוקאין. "הייתי מכור לזה לאורך כל שעות היום", סיפר לימים. דיאנו היה בעל אורח חיים פרוע, שכלל בנוסף לסמים גם התפרצויות אלימות מרובות, שיכרות, מאסרים ומערכות יחסים רבות. באופן הולם, האוטוביוגרפיה שלו נקראה "The Beast". למרות הרווחים הענקיים של הלהקה, דיאנו הודח מהלהקה לאחר שחתם על ויתור זכויות תמלוגים תמורת 50 אלף פאונד בלבד.

דיאנו היה מרותק לכסא גלגלים במשך תשע השנים האחרונות לחייו, בעקבות פציעתו מתאונה על הבמה ב-2015 שהובילה לאלח דם, והצריכה אשפוז של שמונה חודשים, במהלכם סבל מזיהומים של חיידקי MRSA. עם זאת, הוא קיווה שיום אחד יילך שוב. בנוסף, דיאנו אמר שסבל מנזק עצבי חמור בגבו שמנע ממנו לעבוד. למרות הקשיים, הוא המשיך להופיע ברחבי העולם עם למעלה מ-100 הופעות בשנתיים האחרונות.

הוא נמצא מת בקומת הקרקע בדירת הדיור הציבורי שלו, על ידי שני מטפלים. שכנה שלו אמרה לתקשורת הזרה: "הוא היה בחור ממש מקסים, אני כל כך עצובה שהוא איננו. אני זוכרת שהוא אמר לי שהוא היה זמר בלהקת מטאל ענקית והיה מפורסם ועשיר, אבל הוסיף, זה היה לפני שנים רבות. הוא לא היה חצוף או משהו כזה. הוא היה מאוד צנוע. עד עכשיו לא הבנתי איזה כוכב גדול הוא היה".

הידיעה על מותו הגיעה בשבוע שעבר, לאחר שהלהקה, שמכרה יותר מ-130 מיליון אלבומים ברחבי העולם, הכריזה על סיבוב הופעת במלאת 50 להיווסדה. דיאנו חי בתנאים שונים מאוד מאלו בהם חיים חבריו לשעבר ללהקה. מחליפו כסולן הלהקה, ברוס דיקנסון, מכר מוקדם יותר השנה את בית משפחתו לשעבר בלונדון בשלושה מיליון פאונד והונו מוערך בכ-100 מיליון פאונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully