וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הג'אז הזה: המחזמר האהוב "שיקגו" יעלה בישראל ב-2025

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 10:47

בגרסה העברית החדשה להצגה האיקונית שמעלה התיאטרון הארצי ישתתפו בין היתר רוני דלומי, רונה לי שמעון, רן דנקר, מירי מסיקה ואנה ארונוב. כל הפרטים

רוני דלומי, המצעד הבינלאומי השנתי של וואלה! אקו99 וטיקטוק, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
בתפקיד הראשי. רוני דלומי/ראובן קסטרו

המחזמר האיקוני "שיקגו" יעלה מחדש בעברית בפברואר 2025 - כך הכריז היום (שני) התיאטרון הארצי מיסודו של סמי לוי. גם הפעם, כמו ברוב ההפקות העבריות קודמות של המחזמר, המופע מתבסס על התרגום הוותיק של אהוד מנור.

את המחזמר, שעלה לראשונה בברודוויי לפני 50 שנה והפך לאחד ממחזות הזמר האהובים בכל הזמנים, יביים אלדר גוהר גרויסמן, וישתתפו בו בין היתר רונה לי שמעון (בתפקיד ולמה קלי), רוני דלומי (בתפקיד רוקסי), רן דנקר (בתפקיד בילי פלין), מירי מסיקה (בתפקיד מאמא מורטון) ואנה ארונוב (בתפקיד קתלין הונייאק). את הזמרים תלווה תזמורת חיה בת 14 נגנים. הוא יוצג במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב למספר מוגבל של הצגות.

"שיקגו" עוסק בשתי רוצחות, שמזהות את הדמיון בין עסקי השעשועים לסיקור הפלילים, ומבינות שהסיכוי שלהן להימנע מחבל התלייה כרוך בדעת הקהל ובמניפולציה על הנראטיב התקשורתי. בעוד הן נאבקות זו בזו על תשומת הלב של העיתונים, הן נעזרות בסוהרת הראשית ובעורך דין חלקלק וציניקן, שמהתל בכתבים ובבתי המשפט והופך את פרשות הרצח לקרקס.

המחזמר הוא עיבוד למחזה משנות ה-20 באותו שם, מאת מורין דאלאס ווטקינס. הכוריאוגרף בוב פוסי ובת זוגו דאז השחקנית גוון וורדון חלמו במשך שנים להפוך אותו למחזמר, שעלה לבסוף ב-1975. גרסה מחודשת ומצליחה מאוד שלו עלתה באמצע שנות ה-90, ובשנת 2002 הוא עובד לסרט זוכה אוסקר בבימויו של רוב מרשל, ובכיכובן של רנה זלווגר, קתרין זיטה ג'ונס, ריצ'רד גיר וקווין לאטיפה. בישראל עלה המחזמר כמה פעמים, לאחרונה במרכז ענב בשנה שעברה. בשנת 2019 הגיעה לישראל הפקה בינלאומית של המופע, ושירי מימון גילמה בה את התפקיד של רוקסי הארט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully